Kako popraviti mehanizam za dizanje stakala?
Prvi automobili nisu ni imali stakla na vratima, oni koji su se kasnije pojavili imali su ih, ali se nisu mogla dizati i spuštati. Prošlo je vremena i vremena dok se osmislio mehanizam za dizanje i spuštanje stakala na automobilu.
Danas smo došli do toga da mnoga vozila nemaju ručno podizanje stakala već automatsko, električno, s malim elektromotorom koji se aktivira svaki puta kada stisnemo određenu tipku. Što napraviti kada shvatimo da ne možemo normalno dizati ili spuštati stakla?
Kvarovi s dizanjem i spuštanjem stakala doista su raznovrsni i ponekad se čini da koliko je automobila, toliko je i različitih vrsta kvarova na podizačima stakala. Primjerice, samo neki od problema koje vozači imaju sa staklima su: staklo se diglo ili spustilo do pola te više ni makac, stakla se otvaraju za vrijeme vožnje, ali ipak je to izraženije za kišovitih dana, staklo se da spustiti, ali se više ne da podignuti… Dakle, kao što vidite, problemi su mnogi, jednako kao i dijelovi koji se nalaze u mehanizmu podizanja i spuštanja stakala.
Želite li se i sami uvjeriti kako izgleda mehanizam dizanja i spuštanja stakala, najbolje je da skinete tapecirung s vrata i potom zaronite u čudesan svijet mehanizma za stakla. Ima tu mnogo sitnih dijelova, sajla, vodilica. Danas su mnogi od tih sitnijih dijelova izrađeni od plastike, što je, dakako problem, jer vozila često ostaju na suncu, a pod djelovanjem visokih temperatura te kasnije sile kojom se staklo diže ili spušta, plastika lako puca.
Mnogi će preporučiti da se za dobar popravak mehanizma za stakla potrebno obratiti dobrom majstoru koji se time bavi. Ako imate čovjeka koji se istinski razumije u te mehanizme, onda ste doista ‘na konju’. Međutim, često čak ni majstor ne može otkriti u čemu je stvar pa se problem s dizanjem ili spuštanjem stakala može protegnuti unedogled.
Želite li se sami okušati u detektiranju kvara, prvo se naoružajte s mnogo strpljenja. Kao prvo, strpljenje vam treba dok dođete do samog mehanizma u vratima (često je potrebno doslovno rastaviti cijela vrata!), a kao drugo, dok ga pregledavate i utvrđujete možebitni kvar (posebice ako se ne razumijete u cijeli sustav, u početku vam neće biti lako razumljivo što gdje ide i kako izgleda isparavan, a kako pokvaren podizač). Većina vozača odlučit će se za izmjenu cjelokupnog mehanizma podizača stakala, a treba znati da praktički svaki model vozila ima i sebi pripadajući mehanizam za stakla te postoje razlike u cijenama. Neki se tako kreću od nekoliko stotina kuna, a neki preko tisuću kuna, posebice noviji modeli koji u sebi imaju elektromotor.
Dakle, investicija nije malena i zato ne čudi da se mnogi vozači odlučuju za popravak postojećih mehanizama za podizanje stakala. Originalne i nove sitne dijelove za ove mehanizme poprilično je teško pronaći u trgovinama pa mnogi pribjegavaju kupovini rabljenih mehanizama, dakle iz karamboliranih automobila te potom uzimaju dio koji im treba nadajući se da će im on dobro poslužiti, odnosno da je još uvijek u dobrom stanju.
Mnogo toga u mehanizmu spuštanja stakala zapravo ovisi o materijalu od kojeg su dijelovi izrađeni, a također pokazalo se da neka od vozila imaju serijsku grešku upravo u tim mehanizmima. Zbog prihvatljivije cijene mnogo se dijelova izrađuje od plastike, međutim i trajnost je znatno manja. Iako dosta teško, nije nemoguće plastične dijelove mehanizma zamijeniti dijelovima izrađenim od trajnijih materijala, kao što je primjerice aluminij. Potrebno je biti uporan u potrazi, kako za dijelovima, tako i za mehaničarima koji su spremni uložiti dosta vremena dok ne detektiraju pravi kvar. U svakom slučaju, nemojte odustajati jer strpljenje i upornost se u potrazi za najboljim dijelovima za mehanizam podizanja stakala itekako isplate.
Izvor: Silux.hr