Cameleon stiže na ceste, mijenja nijanse boje po želji vozača, električan je i ima više konja od M3, a u inovaciji je sudjelovao i jedan Hrvat
Ovako nešto na cesti još ne postoji! Mijenja boje po želji vlasnika ima još veće “bubrege”, a električni je SUV težak čak 2,5 tone! BMW iX Flow može mijenjati nijanse boje i to na zahtjev vozača. Revolucionarna je to inovacije bavarske kompanije na čijem su čelu dizajna Nizozemac i Hrvat. Adrian van Hooydonk, glavni voditelj dizajna BMW Grupe te Domagoj Đukec, šef dizajna BMW-a. iX je snažniji od najnovijeg BMW-a M3.
Novi potpuno električni SUV BMW iX xDrive50 ima bateriju od 105,2 kWh, domet od 620 km i 516 KS, a stoji i više od 100.000 tisuća eura.
Svjetska je to premijera posve neobičnog električnog SUV-a koji mijenja boje zahvaljujući elektroforetske tehnologije. Potencijal je to i za buduće unutarnje i vanjske primjene i to ne samo u autoindustriji.
Uz prilagođenu EV platformu, vrhunski tehnološki paket i BMW-ove električne motore nove generacije, iX obećava mnogo i pruža. Ako ostavimo po strani razorni tempo ravnog hoda, tu je stvarna širina sjajnog paketa opreme; šasija je stručno ocijenjena, kvaliteta kabine je visoka, a autonomija fascinantna. Najava je to nove BMW-ove generacije EV-a.
iX je jedan od najvažnijih novih automobila BMW-a posljednjih godina. Uz eDrive električne motore pete generacije marke i potpuno novu arhitekturu usmjerenu na EV koja će biti temelj nadolazećih BMW modela, iX služi kao pregled onoga što će tek doći iz bavarske tvornice. To je također tehnički izlog, s najnovijim BMW-ovim infotainment i sustavima za pomoć vozaču umotanim u radikalan oblik karoserije SUV-a.
Stil je prepoznatljiv, s brutalnim bojama i to prilagodljivim, koje se i mijenjaju, niskom linijom “ramena” i uvećanim rešetkama za bubrege koji iX izdvajaju od gotovo svega na cesti. Pojava je otprilike ista kao BMW X5, ali sa znatno nižom linijom krova. Nekima je na prvi pogled zgodan i fascinantan, a kao što se kod novih BMW-a često zna dogoditi, mnogima je ružan i degutantan. Na kraju je BMW uvijek pobjednik, jer uvijek se traži auto više. U prošloj godini postavili su Bavarci novi rekord. Proizveli su 2,2 milijuna BMW-a, a kad znate da su to auti koji imaju najveću profitnu stopu onda mu se valja svakako pokloniti.
Digitalizacija pruža integrirano korisničko iskustvo koje karakterizira individualnost i emocionalizacija u unutrašnjosti aktualnih BMW modela. Brojni načini rada omogućuju vozaču da u potpunosti prilagodi atmosferu u unutrašnjosti svom osobnom raspoloženju i iskustvu vožnje koje želi. S BMW iX Flow s E Ink predstavljenim povodom CES-a 2022.
Proizvođač vrhunskih automobila sa sjedištem u Münchenu nudi mogućnost buduće tehnologije koja koristi digitalizaciju kako bi također prilagodila vanjštinu vozila različitim situacijama i individualnim željama. Mijenja boje po želji vlasnika. Površina BMW iX Flow s E Ink može mijenjati svoju nijansu bojena zahtjev vozača.
Frank Weber, član upravnog odbora BMW AG, razvoj kazao je:
– “Digitalna iskustva neće biti ograničena samo na zaslone u budućnosti. Bit će sve više spajanja stvarnog i virtualnog. S BMW iX Flow, mi oživljavaju karoseriju automobila.”
Promjene izgleda boje omogućene su posebno razvijenim omotom karoserije koji je precizno prilagođen obrisima potpuno električnog BMW-ovog Sports Activity Vehiclea. Kada je stimulirana električnim signalima, elektroforetska tehnologija donosi različite pigmente u boji na površinu, uzrokujući da koža tijela poprimi željenu boju.
Adrian van Hooydonk, voditelj dizajna BMW Grupe istaknuo je:
“BMW iX Flow je napredni istraživački i dizajnerski projekt i izvrstan primjer naprednog razmišljanja po kojem je BMW poznat.”
iX nudi 20 puta više računalnih mogućnosti od bilo kojeg prethodnog BMW-a. Donosi novi iDrive 8 infotainment sustav. Donosi i nove značajke kao što su 5G povezivost, satelitska navigacija mješovite stvarnosti i Digital Key Plus, koji koristi vaš pametni telefon umjesto konvencionalnog ključa.
Bešavni, zakrivljeni zaslon zauzima središnje mjesto u unutrašnjosti i sadrži 14,9-inčni zaslon za informacije i zabavu uz 12,3-inčnu digitalnu instrument ploču. Grafika je iznimno jasna, a sučelje je osjetljivo na rad, bilo da se radi o dodiru ili rotirajućim kotačićem. S toliko funkcija, međutim, povremeno može biti teško navigirati bezbroj ikona i podizbornika dok ste u pokretu, a šesterokutni mjerači su manje čitljivi od konvencionalnog izgleda.
Zahvaljujući velikim dimenzijama iX-a, straga ima puno prostora za noge, a kutijasti oblik automobila znači da prostora za glavu ima u izobilju, čak i za one koji su viši od dva metra. Stražnja sjedala dijele isti mekani jastuk kao i ona sprijeda, s laganim nagibom koji pruža dodatnu udobnost. Baterije automobila smješteni su unutar poda, što obično rezultira plićim prostorom za noge za putnike na stražnjim sjedalima. No stražnja sjedala iX-a postavljena su prilično visoko u odnosu na pod, što minimizira ovaj učinak.
Stražnji električni motor donosi neke probleme. Relativno velika integrirana pogonska jedinica na stražnjoj osovini podiže više podnicu prtljažnika, s visokim opterećenjem. Nosivost je i dalje respektabilnih 500 litara, ali iX zaostaje za X5 slične veličine za 150 litara.
iX je dostupan u obliku xDrive40 ili kao vrhunski xDrive50, po cijeni od 75.905 eura, odnosno 99.905 eura.
Oba modela koriste električni motor na prednjoj i stražnjoj osovini, a xDrive40 proizvodi 322 KS i pruža domet od 257 milja iz baterije od 71 kWh (neto). xDrive50 je opremljen većom baterijom od 105,2 kWh (neto), koja povećava domet na 620 milja; to je 20 milja dalje od Tesla Model X Long Range. A sa 516 KS na korištenje, ovaj iX je snažniji od najnovijeg BMW-a M3.
Električni SUV težak 2,5 tone vjerojatno neće zadovoljiti slogan ‘Ultimate Driving Machine’, ali iX ima poštenu priliku. xDrive50 je zaista zapanjujuće. Stisnite “gas do kraja” i potisak je trenutan i granično nasilan, sa šesterokutnim upravljačem koji vas vuče za ruke dok se prednji kotači bore s maksimalnim okretnim momentom. iX je snažniji od najnovijeg BMW-a M3.