Dacia Sandrider Featured Sport Vijesti Zanimljivosti

Dacia predstavlja Sandrider – pustolovna marka kreće za Dakar!

Dacia, marka koju odlikuje duh boravka na otvorenom, nastavlja svoju misiju redefiniranja esencijalne opreme, od 2025. sudjelovat će u Reliju Dakar i na svjetskom prvenstvu u reliju izdržljivosti (W2RC). Za borbu s najzahtjevnijim i najsurovijim terenima, Dacia je dizajnirala svojeg predstavnika, Sandrider, prototip stvoren za pobjedu.

Nadahnut konceptnim automobilom Manifesto, Dacijinim laboratorijem novih ideja predstavljenim 2022., Sandrider je posve novo vozilo dizajnirano posebno za relije izdržljivosti. Njegov je dizajn kombinacija stručnosti Grupe Renault u području automobilističkih sportova i Prodrivea, specijalista za automobilističke sportove iz Ujedinjene Kraljevine.

U skladu s poznatim pristupom Dacije, Sandrider je dizajniran imajući na umu esencijalne aspekte automobilističkih sportova: performanse i pobjeđivanje. Riječ je o inovativnom prototipu koji pametno iskorištava svaku priliku koju nude pravila kategorije Ultimate T1+, s primarnim naglaskom na okretnost i masu. Ispunjava sve najvažnije potrebe vozača i suvozača, koji su od samog početka aktivno sudjelovali u njegovu razvoju. Od početka projekta i prije brojnih testnih vožnji, vozači i suvozači dijelili su s dizajnerima i inženjerima svoje bogato iskustvo i znanje, uglavnom kroz aktivno sudjelovanje u dizajnu s pomoću tehnologija virtualne stvarnosti.

Sandrider je izuzetno posebna Dacia, ali ipak je Dacia, što znači da je sasvim u skladu s glavnim vrijednostima marke.

ELEGANTAN, ESENCIJALAN DIZAJN

Prototip Sandrider dizajnirali su Dacijini interni dizajneri, a izostanak nepotrebnih ukrasa na karoseriji u skladu je s predanosti onome što je esencijalno. Vozilo je sastavljeno isključivo od dijelova karoserije koji se smatraju apsolutno potrebnima. Nema nikakvih ukrasnih ni suvišnih dijelova te je, naravno, poseban naglasak stavljen na aerodinamiku.

U skladu s pristupom marke usmjerenim na esencijalne potrebe vozača i suvozača, kratki, lebdeći poklopac motora postavljen je pod kutom te nestaje iz vidnog polja posade. Antirefleksivna boja korištena na gornjem dijelu instrumentne ploče tehnika je preuzeta iz avijacije koja poboljšava vidljivost.

U kabini su Dacijini dizajneri i inženjeri poseban naglasak stavili na potrebe, navike i ograničenja vozača i suvozača. Modularna instrumentna ploča prototipa Sandrider omogućuje svakom članu posade da prilagodi ergonomska svojstva i raspored određenih značajki vlastitim željama.

ROBUSTAN I TERENSKI DIZAJN

Reli Dakar i ostali reliji izdržljivosti neka su od najzahtjevnijih natjecanja u automobilističkom sportu. Zato je u dizajnu prototipa Sandrider bio potreban pristup kojim će se Dacijin robustan i terenski koncept odvesti do ekstremnih razina.

To je uključivalo učvršćivanje vozila, uz konsolidaciju podvozja i odbojnika, karoseriju od ugljičnih vlakana, ovjes s dvostrukim vilicama te pogon na sva četiri kotača prilagođen za zahtjevne relije izdržljivosti. Inovativni električni sustav osigurava optimalno napajanje kompletne opreme u vozilu, čak i u najtežim uvjetima.

Osim tih osnovnih značajki dizajna, pristup osmišljanju robusnog terenskog vozila proširen je i na aspekte koji se možda čine kao sitni detalji, ali zapravo znatno olakšavaju život članovima posade.

Na primjer, sjedala Sabelt presvučena su posebnom antibakterijskom tkaninom koja samostalno regulira vlagu. Rezervni kotači otkriveni su radi lakšeg rukovanja. Isto tako, posada alatu može pristupiti brzo i bez potrebe za otvaranjem kutije.

Osim toga, tu su i magnetna ploča ugrađena u karoseriju Sandridera kako se vijci za fiksiranje kotača ne bi izgubili u pijesku. Ta je zamisao izravno nadahnuta iskustvima članova posade i osmišljena zahvaljujući poznatom inovativnom razmišljanju Dacijinih dizajnera.

Sandrider je opremljen BF Goodrich gumama nove generacije koje osiguravaju najbolje prianjanje na svim vrstama terena, uz maksimalni otpor na udarce i bušenje.

EKOLOŠKI PAMETAN PRISTUP

Dacia je odlučna biti predvodnik u području pristupačne eliminacije ugljičnog otiska te u potpunosti podržava obvezu koju su preuzeli organizatori Relija Dakar i drugih relija izdržljivosti, a koja se odnosi na veću održivost automobilističkih sportova.

Inženjeri su posebno marljivo radili na tome da automobil učine lakšim i da smanje potrošnju goriva. Ukupna masa prototipa Sandrider smanjena je za oko 15 kg u odnosu na usporedive prototipove. To je postignuto korištenjem lakše, cjevaste šasije, uklanjanjem svih suvišnih ploča karoserije i upotrebom ugljičnih vlakana za preostale. Dizajneri su uklonili i sve ukrasne elemente, a inženjeri su odlučili ugraditi kompaktniji i lakši motor. Kad je riječ o raspodjeli mase između prednjeg i stražnjeg kraja, kako bi se unaprijedili prianjanje i dinamičke performanse znatno je povećano opterećenje na prednjem kraju.

Još je važnije istaknuti da je poseban naglasak stavljen na aerodinamiku kako bi se smanjila potrošnja goriva, a poboljšale performanse. Inženjeri su uspjeli smanjiti otpor zraka za 10 % i uzgon za 40 % u odnosu na usporedive prototipove. Tijekom svojeg rada posebno su se usredotočili na usisnike zraka koji hlade motor.

Upravljanje toplinom izuzetno je važno u ekstremnim uvjetima Relija Dakar i drugih relija izdržljivosti. Za smanjenje temperature u kabini, dizajneri Sandridera iskoristili su anti-infracrvene pigmente izravno ugrađene u ploče karoserije od ugljičnih vlakana. Za taj je postupak podnesen zahtjev za zaštitu patenta.

Motor Sandridera koristi sintetičko gorivo koje proizvodi Aramco. Riječ je o jednostavnom i pristupačnom rješenju koje smanjuje utjecaj na okoliš. Sintetička goriva koje razvija Aramco spoj su vodika iz obnovljivih izvora i sekvestriranog CO2, čime se dobiva gorivo s manjim udjelom ugljika kompatibilno s današnjim motorima. Dacia smatra da je Reli Dakar idealno mjesto za testiranje te tehnologije.

PRVA UTRKA PLANIRA SE U LISTOPADU

Danas predstavljen prototip Sandrider sada kreće na dugi niz razvojnih testiranja u nekoliko zemalja. Svoj će prvi nastup imati na natjecanju Rallye du Maroc 2024., marokanskoj dionici svjetskog prvenstva u reliju izdržljivosti (W2RC) koja će se održati od 5. do 11. listopada 2024.

Dacia Sandriders, Dacijin službeni W2RC tim, natjecat će se u svojem prvom Reliju Dakar i drugim dionicama svjetskog prvenstva u reliju izdržljivosti 2025.

Tim Dacia Sandriders okuplja tri posade koje odlikuju iskustvo, talent i entuzijazam.

Francuski vozač relija Sébastien Loeb (49) osvojio je Svjetsko prvenstvo u reliju devet puta zaredom, od 2004. do 2012. Jedan je od najuspješnijih sportskih vozača, a često ga se naziva i najboljim vozačem relija svih vremena. Sébastien Loeb sudjeluje u Reliju Dakar od 2016. Partner će mu biti suvozač Fabian Lurquin.

Vozačica relija Cristina Gutierrez Herrero (32) važno je ime u krugovima cross-country relija. Već je sudjelovala u osam Relija Dakar od 2017. do 2024. Cristina je 2021. osvojila svjetski kup u cross-country reliju, u kategoriji T3. U siječnju 2024. postala je druga žena koja je osvojila kategoriju (Challenger) u Dakaru, nakon Jutte Kleinschmidt koja je bila ukupno prva. Cristinin suvozač bit će Pablo Moreno Huete.

Nasser Al-Attiyah peterostruki je osvajač Svjetskog kupa u cross-country reliju i dvostruki nositelj naslova prvaka u Svjetskom prvenstvu u reliju izdržljivosti. Riječ je o pravoj legendi Dakara jer je pobijedio u tom spektakularnom događaju pet puta.

GLAVNE ZNAČAJKE PROTOTIPA SANDRIDER

• FIA kategorija: Ultimate T1+
• Šasija: cjevasta
• Karoserija: ugljična vlakna
• Motor: 3.0 V6 s dva turbopunjača i izravnim ubrizgavanjem
• Najveća snaga: 265 kW/360 KS pri 5000 o/min
• Najveći okretni moment: 539 Nm pri 4250 o/min
• Pogon: 4×4
• Mjenjač: 6-stupanjski sekvencijalni
• Prednji/stražnji ovjes: dvostruka vilica
• Duljina hoda ovjesa: 350 mm
• Naplatci 17-inčni aluminijski
• Gume: BF Goodrich, 37 inča
• Dužina x širina x visina: 4140 x 2290 x 1810 mm
• Međuosovinski razmak: 3000 mm
• Prevjes sprijeda/straga: 590 / 550 mm



Source link

Related Posts