Novi Peugeot 308, kompakt koji obara s nogu, a prvi kilometri zarolani po Azurnoj obali govore da Golf ne spava mirno
Potpuno novi Peugeot 308 hatchback stigao je samo koji mjesec nakon Opel Astre, svojevrsnog “atletskog zeca” francuske kompanije koja sad s ova dva super kompakta napada VW Golf, Ford Focus, Škodu Octaviju, Mazdu 3, no kako je na cesti?
Može li napokon skinuti s trona neprikosnovenog Golfa. Isprobali smo 308 po cestama Azurne obale rijetko vozan, prelijep, moderan, elektrificirani kompakt. Doznajemo … Nakon sedam godina jedno od najvažnijih vozila Peugeota predstavlja se u poznatom, ali istodobno potpuno novom imidžu.
Saga o Peugeotu nastavlja se s novim 308. Jedan je od boljih automobila u klasi za vožnju, a u kabini? O tome bi se dalo pričati. Olakšanje je vidjeti da se Peugeot riješio problema i sa svojim infotainment sustavom – uobičajenom slabom točkom ostalih modela. U konačnici, nedostaje prostora i praktičnosti za svrgavanje voditelja razreda, ali to je jedino što bode u oči. Sve ostalo, jednostavno za 5!
Peugeot 308 sam po sebi je revolucionarni model, ali tek od druge generacije, predstavljene 2014. godine! Njime je Peugeot završio ‘brojanje’ (306, 307 i 308; 205, 206 i tako dalje) novih modela, a uz mnoga zanimljiva i napredna rješenja, poput iCockpita, donio je i najavu i ostvarenje boljih vremena marke. Međutim, već se neko vrijeme pitamo hoće li mu Peugeot nakon sedam godina podariti nasljednika. Odgovor je stigao danas, a on je da!
PEUGEOT ponosno predstavlja potpuno novi PEUGEOT 308. U snažnom i privlačnom dizajnu vozila Novi PEUGEOT 308 krasi snažan i privlačan dizajn s odlikama visoke klase, u kojem se ističe novi grb marke. Općenita optimizacija strukture donijela je više prostora i istakla dinamičnost i identitet vozila.Tehnološki gledano, novi PEUGEOT 308 opremljen je najmodernijim sustavima za pomoć u vožnji. Novi PEUGEOT i-Cockpit® dodatno je razvijen i sada sadrži i-Connect® Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sustav.Štedljivi vrhunskih performansi do najsitnijeg aerodinamičnog detalja, Novi PEUGEOT 308 ponudom punjivih hibridnih motora te benzinskih i dizelskih motora savršeno utjelovljuje načelo „Power of Choice”. Ovisno o zemlji prodaje, novi PEUGEOT 308 može se kupiti na internetskim stranicama Marke, čime se kupcima omogućuje da kupnju, prodaju starog vozila, odabir financiranja i odabir mjesta dostave u potpunosti obave putem interneta.
Model koji zamjenjuje bio je solidan obiteljski hatchback, ali na kraju nikada nije učinio dovoljno da postane vođa klase. Ova nova verzija vodi borbu između Škode Octavije i Forda Focusa kao tehnološki najnaprednijih, najučinkovitijih i najfinijih obiteljskih vrata koje je marka izgradila. Može li nova generacija i u sam vrh klase, može li zapapriti Golfu?
Upečatljiv je. Dimenzije igraju u ovom slučaju iznimnu ulogu. Nova je generacija duža za 105 mm, a sjedi se 16 mm niže. J eli uklapanje Peugeotovih štitova na prednja krila – u stilu Ferrarija – vrhunskih modela GT i GT Premium hladan dodir ili malo više, dopustit ćemo vam da odlučite. No, računamo da Peugeot nije imao tako zgodan otvor od 306.
I kabina je još jedan hit. Ne ističe se samo suvremeni dizajn, već i završetak. Kvaliteta izrade je izvrsna. Postoji nešto tvrde plastike, ali inače nije daleko od vrhunskih alternativa. Novi Peugeot nagovještava kako i ova kompanija ima konja za utrku.
Infotainment tehnologija uvijek je bila upitna kod Peugeota, ali to je uglavnom popravio potpuno novi sustav. Novi 10-inčni zaslon izgleda sjajno i podržan je manjim zaslonom osjetljivim na dodir s prečacima za sve glavne funkcije. Vrijeme učitavanja je brzo, a dok su kontrole klime još uvijek samo dodirne, veći zaslon olakšava upravljanje. To je veliko poboljšanje.
Ipak nije sve ružičasto. Peugeotovi inženjeri ažurirali su digitalne brojčanike iznad malog upravljača i-Cockpita i to neće biti za svakoga. Ako ste prosječne visine ili niži, možda ćete biti prisiljeni postaviti upravljač niže nego što želite (ili sjedalo više) samo da vidite sve. Novi zaslon ima 3D grafiku, ustvari naslažući dva zaslona jedan na drugi kako bi se ostavio dojam dubine. Uglavnom izgleda prilično sklade, ali ima duha. Na deteljima se vide pravi junaci. Tu se pobjeđuje ili pada. Peugeot je pokazao da je vodio brigu baš o njima.
Najveće razočaranje je prostor u kabini. Dok se međuosovinski razmak povećava za 55 mm u odnosu na stari automobil, koji je povećao prostor za noge, unatoč ovom poboljšanju, Ford Focus ima mnogo više prostora za koljena i glavu straga, dok je Škoda Octavia jednostavno ogromna u usporedbi s Peugeotom 308. No pitanje je koliko se od komapkata traži prostranost, a koliko upravljivost, udobnost, kompaktnost… Tu 308-ica posebice dolazi do izražaja.
Jedno područje na koje se stari model dojmio bilo je njegovo prtljažnik od 470 litara. To je palo na 412 litara za novi automobil, iako je to ipak više nego što možete dobiti u Golfu ili Focusu.
To je šteta, jer 308 nudi mnogo toga što vam se sviđa na cesti. Ispod kože nalazi se najnovija generacija EMP2 platforme robne marke, a iako ćemo zadržati potpunu prosudbu sve dok je ne isprobamo na cestama u Velikoj Britaniji, kompromis između udobnosti u vožnji i upravljanja vrlo obećava. Nije tako lagan na nogama kao Focus, niti je u konačnici udoban kao Octavia, ali postiže pristojnu ravnotežu između to dvoje. Buka ovjesa dobro je izolirana od kabine, a jaka strana je stabilnost pri velikim brzinama.
Ponuda motora nudi dva plug-in hibridna pogona-prvi za liniju 308. Oba modela kombiniraju 1,6 -litreni benzinski motor s baterijom od 12,4 kWh, električni doseg od 37 milja i proizvode 178 KS odnosno 222 KS. Emisije od 25 g/km slične su dvjema Volkswagen Golf plug-in opcijama, ali dok Peugeot spada u kategoriju od 13 posto za porez na dobrobit, VW opcije spadaju u skupinu od sedam posto, što ih čini jeftinije za vozače službenih automobila.
Međutim, Peugeot barem nudi mogućnost bržeg punjenja. Standardni punjač od 3,6 kW, što znači da kućno punjenje traje tri i pol do četiri sata, dok opcijski punjač snage 7,4 kW u 308 -u to smanjuje na nešto manje od dva.
Opcije nehibridnog asortimana uključuju 1,5-litreni dizel i 1,2-litreni benzinac, od kojih oba imaju 128 KS, a britanski kupci moći će odabrati samo automatski mjenjač.
Benzin 1.2 vjerojatno će činiti najveći dio prodaje u Velikoj Britaniji i to je automobil koji smo isprobali pri lansiranju. Motor se malo jače čuje pri velikom ubrzanju od nekih suparničkih jedinica, ali u praznom hodu i na krstarenju vrlo je tih. Ubrzanje je primjereno, ubrzavajući od 0 do 100 km / h za 9,7 sekundi – ali što je još važnije, nudi dobro povlačenje u srednjem rasponu – a većinom je automatski mjenjač gladak. Jedina iznimka je pri malim brzinama, kada se može naglo uključiti.
Na prvi pogled, 308 izgleda malo skupo. S 24.000 funti za 308 Active Premium – najnižu od pet razina opreme – s 1.2 PureTech motorom, čini se malo visokim ako uzmete u obzir da osnovna Octavia počinje od 21.700 funti. Faktor nedostatka ručne opcije i stvari izgledaju konkurentnije; Octavia SE s 1.0 TSI automobilom košta 23.740 funti, a ima i manju snagu od 308.
Modeli PHEV i dalje imaju povoljne cijene – sve dok se ne klonite vrhunskih GT Premium od 222 KS, koji košta 38.800 funti. PHEV od 178 KS u opremi Allure započinje hibridni raspon od 33.000 funti – otprilike isto kao i Octavia iV i 640 funti jeftiniji od Golfa koji također dobiva manje standardnog kompleta.
Početak prodaje novog PEUGEOT 308 na hrvatskom tržištu predviđen je u posljednjem kvartalu 2021., a proizvodit će se u tvornici u francuskom Mulhouseu.
No ako je prethodna generacija 308 donijela pravu malu revoluciju, ovog puta dizajneri su zauzeli malo konzervativniji pristup stvaranju. Bočna linija automobila ostala je prilično slična trenutnoj, uključujući C-stup, dok je prednji dio stvoren u skladu s ostatkom novih modela marke. Ali pazite: 308 je ujedno i prvi novi Peugeot koji je dobio novi logotip marke nadahnut onim od prije pola stoljeća ili je ‘samo’ njegov negativan (usput rečeno, osvježeni logotip prethodne marke, koji se sada napušta , prvi je dobio i svog prethodnika).
Iako pomalo nadahnut svojim prethodnikom, brojilo brzo pokazuje da je novi 308 potpuno novi automobil. Dobio je (samo) 11 milimetara duljine, ali istodobno će ponuditi 55 milimetara duži međuosovinski razmak, koji bi trebao biti najsretniji za putnike u drugom redu. Prtljažnik će u međuvremenu ponuditi 412 litara prostora, a dodatnih 28 litara bit će dostupno ispod dna prtljažnika.
Tehnološki gledano, novi PEUGEOT 308 opremljen je najmodernijim sustavima za pomoć u vožnji. Novi PEUGEOT i-Cockpit® dodatno je razvijen i sada sadrži i-Connect® Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sustav.Štedljivi vrhunskih performansi do najsitnijeg aerodinamičnog detalja, Novi PEUGEOT 308 ponudom punjivih hibridnih motora te benzinskih i dizelskih motora savršeno utjelovljuje načelo „Power of Choice”.
Više prostora, naravno, znači veću udobnost, a Peugeot se pobrinuo i za druga područja, posebno s boljim sjedalima. Naime, u najboljem izdanju moći će biti opremljeni funkcijom masaže, funkcijom memorije, mogućnošću elektroničkog podešavanja u deset smjerova i presvlakama u kombinaciji kože i alkantare, zbog čega su dobili i certifikat kvalitete iz AGR-a.
Kabina kao pojam udobnosti
Inače, kabina će također biti opremljena boljom zvučnom izolacijom (čiji je dio i deblje staklo), što će u konačnici pridonijeti boljem zvučnom doživljaju. Peugeot nastavlja raditi s tvrtkom Focal koja je za bolje verzije vozila osmislila snažni audio sustav koji se sastoji od 10 zvučnika, uključujući četiri aluminijska visokotonca (s membranom okrenutom prema van), tri subwoofera promjera 165 milimetara i montiran subwoofer u ploči armature.
Klima uređaj u vozilu moći će kontinuirano kontrolirati protok zraka i po potrebi će moći automatski reciklirati zrak u kabini. Istodobno će omogućiti filtriranje štetnih plinova i čestica prašine u vozilima opremljenim GT paketom, dok će infotainment sustav pokazivati kvalitetu vanjskog zraka.
Novi 308 bit će dostupan sa samo četiri pogonske opcije, od kojih će dvije biti hibridne: Hybrid 225 i Hybrid 180. Obje će biti opremljene električnim motorom od 81 kilovata, a benzinski motori tada će nuditi 180 i 150 ‘konjskih snaga’ ( 132-110 kilovata) odnosno.) Snage. Riječ je o priključnim hibridima koji su opremljeni baterijom od 12,4 kilovat-sata koja će omogućiti do 60 kilometara električne autonomije.
Ponudu klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem predstavljat će jedan benzinski i jedan dizelski motor. Benzinske boje predstavljat će 1,2-litreni motor sa 96 kilovata (130 ‘konja’), a istu snagu ponudit će i 1,5-litreni dizel. Svi pogonski agregati u početku će biti dostupni s automatskim mjenjačima, ali kasnije se možemo nadati i dolasku ručnih mjenjača.
TECHNO SPIRIT, PEUGEOTi-Connect i i-Connect AdvancedNovi multimedijski sustav nudi svima, ovisno o njihovim željama i potrebama, najbolje iz svijeta pametnih telefona i najbolje iz automobilskog svijeta.Sustav je ergonomičani prilagođen svakodnevnoj upotrebi, a svaki vozač (može biti najviše 8 profila) može odrediti i pohraniti svoje postavke za prikaz, osvjetljenje i ostalo.Funkcija zrcaljenja sada je bežična moguće je povezati dva telefona putem Bluetoothau isto vrijeme.Središnji zaslon visoke razlučivosti dijagonale 10″ može se u potpunosti i na jednostavan način prilagođavati, može prikazivati više widgeta i prečaca, vrlo je jednostavan za upotrebu i brzo reagira na dodir, poput tableta. Jednostavno je pregledavati različite izbornike slijeva udesno, odozgo prema dolje kako biste pratili obavijesti, a pritiskom s 3 prsta možete otvoriti stranicu s aplikacijama.U bilo kojem trenutku možete se lako vratiti na glavnu stranicu pritiskom na dodirni gumb „Početna”, baš kao na pametnom telefonu. Novi PEUGEOT 308 krasi i novi grb marke PEUGEOT na prednjoj maski koja mu je u potpunosti prilagođena. Njegov je položaj dodatno istaknut uzorkom rešetke koja se postupno približava prema njemu.Senzor za sustave za pomoć u vožnji predstavlja evoluciju u tehnološkom i dizajnerskom smislu. Skriven je iza grba (tehnologija zaštitne kupole koja upotrebljava indij kompatibilan s radarskim valovima), a grb je tako središnja figura na prednjoj maski. Registarska pločica prebačena je na donji dio prednjeg dijela vozila.Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prve razine opreme. Stanjena i pomno oblikovana svjetla ističu dinamičan izgled i identitet koji odlikuju novi PEUGEOT 308.U njihovom produžetku su dnevna svjetla u obliku kuke na prednjem odbojniku. Ovaj svjetlosni potpis savršeno se uklapa u trenutačni stil marke PEUGEOT, a prepoznatljiv je već na prvi pogled, bilo danju bilo noću.U izvedbama GT / GT Pack Full LED prednja svjetla još su tanja i opremljena su tehnologijom PEUGEOT Matrix LED za veću učinkovitost i sigurnost u svakodnevnoj vožnji.Stražnja svjetla izvedena su u Full LED tehnologiji i u obliku su triju linija koje stvaraju moderan svjetlosni potpis karakterističan za Marku. Novi PEUGEOT 308 bit će dostupan u 7 boja:zelena Olivine plava Vertigo crvena Elixir bijela Perle Nacré bijela Banquise siva Artense crna Perla Nera.
Novi PEUGEOT 308 dolazi s novom opremom (u seriji ili opciji) kakva se obično nalazi samo u višim segmentima: dalekosežni nadzor mrtvog kuta (75 metara) upozorenje na promet iza vozila (pri vožnji unatrag daje upozorenje na opasnost u blizini)nova kamera za vožnju unatrag visoke razlučivosti vidnim poljem od 180° i ugrađenom mlaznicom za čišćenje pomoć pri parkiranju s vidnim poljem od 360° zahvaljujući 4 kamere(sprijeda, straga i sa strane)otključavanje i pokretanje bez ključa (u blizini vozila)potpuno grijano vjetrobransko staklo i grijani upravljač upućivanje poziva u slučaju nužde „E-call+” s informacijama o broju putnika i lokaciji, uključujući smjer vozila u voznoj traci pamćenje položaja osvrtnih zrcala pri vožnji unatrag.
PERFECT FIT, oličenje učinkovitosti Novi PEUGEOT 308 razvijen je na modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform), spremnoj za ugradnju različitih vrsta pogonskih motora, što omogućuje uvođenje cijele game s električnim motorima, uključujući 100 % električnu izvedbu u ovom segmentu. Već od samog puštanja u prodaju dostupne su dvije izvedbe punjivih hibridnih motora.Platforma se sastoji od novih strukturnih elemenata koji pružaju veću učinkovitost, sigurnost, užitak u vožnji i udobnost. Novi PEUGEOT 308 mijenja oblik kako bi se istaknuo u svom segmentu:duljina je 4,36 m (+11 cm)vjetrobransko staklo ima veći nagib i pomaknuto je unatrag međuosovinski razmak povećan je za 55 mm i sada iznosi 2,675 m, čime se povećava prostor za putnike u drugom redu visina je niža za 20 mm i sada iznosi 1,44 m.Obujam prtljažnika sada iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obujam može doseći 1323 litre. PEUGEOT 308 postiže aerodinamiku vrlo visoke razine s koeficijentom Cxod 0,28 i SCx od 0,62m².Svi vidljivi i manje vidljivi dijelovi karoserije optimizirani su sa stilom (odbojnici, usmjerivači zraka, difuzor, okviri karoserije, osvrtna zrcala, zaštita podvozja itd.).Nastavno na to, dizajn kotača omogućuje bolju aerodinamiku i značajno pridonosi boljim voznim svojstvima.Posebne gume za novi PEUGEOT 308 dolaze u dimenzijama od 16 do 18 inča, u kategorijama klase A i A+ smanjenog otpora kotrljanja, a sve u skladu s kriterijima koje je Marka postavila u pogledu iznimnih voznih osobina.Učinkovitost je bila u središtu pozornosti u postupku razvoja vozila. Zahvaljujući novoj platformi pomaže u smanjenju potrošnje goriva i ograničava emisiju CO₂ u vozilu novi PEUGEOT 308.Kako bi se smanjile vibracije, čvrstoća karoserije poboljšana je povezivanjem strukturnih elemenata. Novi PEUGEOT 308 više nego ikad dosad ističe užitak u vožnji zahvaljujući vrhunskim voznim svojstvima, iznimnoj udobnosti vožnje, istinskom zadovoljstvu u vožnji i savršenoj okretnosti za gradske vožnje s krugom okretanja između pločnika od 10,5 m.
MOTORI
Novi PEUGEOT 308 dostupan je s dva punjiva hibridna motora kao prepoznatljive ikone načela „Power of Choice”:HYBRID 225 e-EAT8/ pogon na 2 kotača / kombinacija motora PureTech od 180 KS (132 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 / od 26 g emisije C0₂ po km i do 59 km dosega u 100 % električnoj vožnji (prema protokolu WLTP, homologacija u tijeku).HYBRID 180 e-EAT8/ pogon na 2 kotača / kombinacija motora PureTech od 150 KS (110 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 / od 25 g emisije C0₂ po km i do 60 km dosega u 100 % električnoj vožnji (prema protokolu WLTP, homologacija u tijeku).Litij-ionska baterija kapaciteta je 12,4 kWh i snage 102 kWh, a u vozilu postoje dvije vrste ugrađenih punjača koji zadovoljavaju sve potrebe kupaca i odgovaraju svim njihovim sustavima za punjenje. To su jednofazni punjač od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni punjač od 7,4 kW u opcijskoj opremi.Procijenjeno vrijeme punjenja:uređaj Wall Box (32 A) od 7,4 kW omogućuje potpuno punjenje za 1 h 55 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (7,4 kW)jača utičnica (16 A) omogućuje potpuno punjenje za 3 h 50 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW)standardna utičnica (8 A) omogućuje potpuno punjenje za 7 h 5 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW).
Novi PEUGEOT 308 dostupan je s motorima s unutarnjim izgaranjem navedenim u nastavku u kojima emisija CO₂ kreće od 117 g/km. Udovoljava najnovijim propisima norme Euro 6, a u tijeku je i homologacija prema protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures).Benzinski trocilindarski 1,2-litreni motori:PureTech 110 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem PureTech 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.Dizelski četverocilindarski 1,5-litreni motori:BlueHDi 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem BlueHDi 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.
Peugeot 308 GT 1.2 PureTech
Cijena: 208.650 kn
Motor: 1.2 3 cilindra benzin turbo
Snaga: 128 KS/230 Nm
Mjenjač: 8-brzinski automatic, prednji pogon
0-100 km/h: 9.7 seconds
Maksimalna brzina: 109 km/h
Ekonomija/CO2: 52.1mpg/130g/km
U prodaji: početak 2022.
Slike: Avto Magazin