Ovo su zasigurno mjesta koja morate posjetiti bar jednom u životu, a ako ste zaljubljenik u automobile suvišno je išta reći!

Postoje neka mjesta i događanja koja bi svaki zaljubljenik u automobile morao posjetiti barem jednom u životu. Za vas smo odabrali trideset takvih, mahom u Europi i SAD, no avanture se nalaze po čitavom svijetu.

VELIKA NAGRADA MONAKA
Ima zanimljivijih staza, lijepo je umiješati se u gomilu u Monzi kad Ferrari pobijedi, ili pod kišobranom gledati Spa, ali ništa se ne može usporediti s pogledom na jurnjavu uskim uličicama Kneževine. Po mogućnosti s vlastite ili barem iznajmljene jahte, usidrene u luci.

24 SATA LE MANSA
Najznačajnija europska utrka sezone sušta je suprotnost Monaku: na Le Mans idete sportskim automobilom, parkirate ga unutar staze, dižete šator, čitav vikend roštiljate i tulumarite s ekipom, povremeno prateći zbivanja na stazi. Spavanja e nema a od buke motora.No koga je to briga.

INDY 500
U Americi je sve veće, pa i najveća utrka. Zapravo se gledanje bolida koji 200 krugova jure brzinom većom od 300 km/h ne razlikuje od baseballa ili američkog nogometa: coca-cola, cheeseburgeri, pileća krilca, obiteljska druženja… i jedinstveni osjećaj da gledate nešto uistinu veliko.

TOURIST TROPHY NA MANU
Motociklistima je ovo vrh vrhova, a ljubiteljima dva para kotača podsjećanje na to kako su nekada bile opasne i ‘naše’ utrke. Svake godine barem će netko poginuti, ali miris opasnosti u zraku učinit će da po povratku opreznije vozite i više razmišljate o prometu oko vas.

PEBBLE BEACH
Villa d’Este je mnogo bliže, Amelia Island nekonvencionalnija, ali ovo ostaje vrh, mjesto gdje ćete vidjeti samo najelegantnije i najfascinantnije svjetske automobile. A usput se isti vikend u obližnjoj Laguna Seci voze utrke oldtimera, na stazi s najboljim svjetskim zavojem.

FESTIVAL BRZINE U GOODWOODU
Ne postoji veselije i šarolikije mjesto za upoznavanje čitave povijesti automobilizma, legendarnih automobila i vozača, koje ne samo da možete gledati u akciji nego i popričati s njima, proći kroz boksove, iz blizine razgledati automobile od predratnih do najnovijih.

NURBURGRING
Ako baš želite, možete na najveću svjetsku trkaću stazu otići i pogledati neku utrku, no mnogo je uzbudljivije dovesti se onamo kad nema utrke kakvim dobrim automobilom, platiti za nekoliko krugova i provesti se, uživajući u nenadmašna 154 zavoja, duboko u brdima Eifel.

ROUTE 66
Ovo je jednostavno: u Chicagu unajmite neki stari Mustang ili Studebaker, sjednete u njega i nekoliko dana ležerno vozite starom državnom cestom do Kalifornije i čuvenog Santa Monica Piera. Svakako samo bez žurbe, kroz nepregledne prerije, Stjenjak i pustinje, western filmovi kao da se i danas odvijaju oko vas.

BOLIVIJSKA CESTA SMRTI
I više nego čisti hardcore. Šezdeset kilometara uske, vijugave i strme ceste usječene u Ande, spajajući La Paz s mjestom Coroico, uz sitnu napomenu da nema ograda, a kraj vas je čitavo vrijeme ponor od najmanje 600 metara, dva kamiona se teško mimoilaze, a nitko ne zna što znači voziti sporo.

UTRKA LONDON – BRIGHTON
Samo ondje ćete shvatiti što uistinu znači tradicija, najmlađa vozila su iz 1904., a otada se i vozi. Ako se utrpate u neko od četristotinjak njih, iskustvo će biti sporo, promrzlo i nezaboravno. Ako se vozite među njima modernim automobilom, zapamtite da vam mašu uglavnom zato što nemaju kočnice.

MILLE MIGLIA
Volite li klasične trkaće automobile i skupove oldtimera, ovo je mjesto za vas. Razgledavate ih na srednjovjekovnim talijanskim trgovima, divite im se u punoj brzini na zavojitim apeninskim cesticama, a možete i sudjelovati, ako prođete listu čekanja nekoliko puta veću od liste sudionika.

TJEDAN AUKCIJA U SCOTTSDALEU
Tjedan dana intenzivnog shoppinga u siječnju, tijekom kojih nekoliko stotina milijuna dolara promijeni vlasnike, a frenetično nadmetanje zanimljivije je od ma koje sportske utakmice. Ako ne počinite grešku dizanja ruke u krivom trenutku pa se vratite kući s Bel Airom iz ’57, kao da niste ni bili.

ALPSKI PRIJEVOJ
Naprosto nema smisla odabrati samo jedan. Ljetovanje iz snova bilo bi uzeti dva ili tri tjedna odmora i proći ih sve, nekoliko desetina legendarnih, po Švicarskoj, Italiji, Francuskoj, Austriji… Ma koliko se trudili pronaći zamjenu, svi na kraju priznaju da su ovo ipak najbolje vozačke ceste na svijetu.

MUZEJ AUTOMOBILA U MULHOUSEU
Postoje desetine prekrasnih muzeja automobila, ali ništa se ne može mjeriti s kolekcijom koju su skupila braća Schlumpf. Ovo je istinski hram automobila, a pored nekoliko stotina Bugattija vidjet ćete podjednak broj ostalih, jednako iznimnih vozila.

MARANELLO I MODENA
Čak i ako niste ljubitelj crvene boje, postoji neka magija radi koje morate kad tad posjetiti rodno mjesto toliko karizmatičnih proizvođača sportskih automobila, popiti sjajno lokalno vino i pojesti pastu u istim onim trattorijama i ristoranteima kamo zalaze i Ferrarijevi vozači.

SAJAM U HERSHEYU
Najveći sajam dijelova, stare krame i svega ostaloga vezanog za klasične automobile na svijetu svake se godine odvija u američkoj prijestolnici čokolade. Sjajan izgovor da povedete i ženu, no kako ćete joj objasniti kad se nakon tri dana vratite blatnjavi, sa setom svjećica za Ford iz ’28, na vama je.

SALON U ŽENEVI
Neutralan teren osigurava podjednak tretman svih svjetskih proizvođača automobila, a kompaktniji gabariti odgovaraju bolnim nogama posjetitelja, koji ovdje realno može u jednom danu obići i vidjeti sve. I dalje je to najznačajniji svjetski salon automobila.

RETROMOBILE
Padova ili Essen ponudit će možda i više oldtimera i dijelova, po razumnijim cijenama, ali samo u Parizu ćete rame uz rame s Jay Lenom kopati po arhivskim fotografijama iz privatnih kolekcija, razgledavati sulude artdeco vlakove i avione i usput pojesti najbolji croissant na svijetu.

AUTOBAHN
U načelu su to auto ceste poput svih drugih, osim te sitnice o ograničenju brzine. I toga da nema nepotrebnog zadržavanja u pretjecajnim trakama. Svaka čast razumu, ali svatko od nas želi bar ponekad stisnuti gas koliko god auto ide, i ne plašiti se pritom za vozačku dozvolu.

COL DE TURINI
Ako ste već obavili vožnju alpskim prijevojima, onda vam još valja doći usred zime na Rally Monte Carlo i pogledati kako to rade najbolji vozači na svijetu, po snijegu, u noći. Najpoznatiji brzinac najpoznatijeg svjetskog relija jedinstveno je iskustvo.

BATHURST
Pošto o australskim utrkama vjerojatno ne znate mnogo, možda je bolje na najljepšu trkaću stazu južne hemisfere doći kad nema utrka. Tada je to javna prometnica, ali prepuna policijskih patrola i radara, tako da je nažalost nećete moći odvesti u maniri Petera Brocka.

BENNEVILLE SPEED WEEK
Zaboravite streetrace i slično, ozbiljni lovci na brzine jednom godišnje pohode slano jezero u državi Utah i ondje se nadmeću u tome tko može postići veću brzinu. Ako vam se čini dosadnim bez zavoja, vjerujte, uživat ćete već samo u pogledu na nevjerojatno maštovita vozila sudionika.

USPON NA PIKE’S PEAK
Ne morate biti Ari Vatanen da biste se našli na poprištu najslavnije brdske utrke na svijetu, danas do vrha asfaltirana cesta je dobar dio godine otvorena za posjetitelje. A možete, dakako, navratiti i onda kad nije, pa gledati Suzukije s preko 1000 KS i druge sulude automobile u usponu na 4300 m.

BAJA 1000
Omiljena utrka Stevea McQueena, trebamo li reći išta drugo? Bespoštedna jurnjava kroz meksičku pustinju u prerađenim buggy automobilima ili VW Bubama, uz izbjegavanje rupa i drugih skrivenih prepreka koje postavljaju gledatelji kako bi utrka bila zanimljivija.

WOODWARD DREAM CRUISE
Svakog se ljeta u Detroitu treće kolovoške subote okupi oko 40.000 klasičnih ili jedinstveno modificiranih automobila i polako proveze avenijom Woodward, oko koje se nagužva otprilike milijun promatrača. Tko god voli Američke grafite, morao bi jednom otići onamo i sudjelovati.

VILLA D’ESTE
Najljepši europski sajam elegancije svakog proljeća nudi prekrasne automobile i dašak glamoura u pitoresknom ugođaju alpskog jezera, u neposrednoj blizini nekih od najljepših vozačkih cesta na svijetu. Idealno za porodicu, djecu možete ostaviti u nedalekom Gardalandu.

JADRANSKA MAGISTRALA
Da ,da, baš tako.Naš najveći adut, zapravo prekrasna cesta koju svakako valja proći od sjevera do juga i natrag. Nedaleko od nje smještena je i većina ikoničkih mjesta naših utrka, Preluk, Grobnik, Buzet, uspon na Učku… Preporučamo ipak da ne idete magistralom u špici sezone ni po orkanskoj buri.

USPON NA FUJI
Izolirana brdska cesta prepuna zavoja, u jednoj od najgušće naseljenih zemalja na svijetu. Upravo na tim zavojima nastalo je danas tako popularno driftanje. Ipak, valja prije no što počnete pakirati kovčege napomenuti i da su japanske prometne kazne prilagođene japanskim primanjima.

TUNEL GUOLIANG
Ovo ste zacijelo vidjeli, nešto više od kilometra tunela izbušenog kroz liticu planine, što su ručno napravili seljaci iz sela Guoliang, kako bi mu olakšali prilaz. Jedno od najpitoresknijih mjesta na svijetu, zastrašujuće za vožnju, ali izaziva neizmjerno divljenje ljudskoj ustrajnosti i volji.