Neto gubitak Croatia Airlinesa u prvih devet mjeseci ove godine je iznosio 167 milijuna kuna, što je za 31 posto manji gubitak nego u istom razdoblju prošle godine, priopćeno je u petak iz nacionalnog zračnog prijvoznika.

“U razdoblju siječanj – rujan 2021. godine ostvaren je operativni gubitak od 147 milijuna kuna, koji s neto rezultatom financiranja daje neto gubitak od 167 milijuna kuna, što je pozitivan pomak od 76,6 milijuna kuna, odnosno 31 posto bolji rezultat u odnosu na isto razdoblje prethodne godine”, navodi se u priopćenju.

Pritom se napominje kako je poslovanje Croatia Airlinesa i u prvih devet mjeseci ove godine bilo pod značajnim utjecajem pandemije koronavirusa, koja i dalje snažno utječe na sve aspekte gospodarskih i društvenih aktivnosti u Republici Hrvatskoj i svijetu te očekivano uzrokuje pad potražnje za uslugama zračnog prijevoza, a što se posljedično odražava na financijsko poslovanje tvrtke, kao i avioindustrije u cijelosti.

Iz domaćeg avioprijevoznika ističu kako su operativni prihodi ostvareni na višoj razini u usporedbi s istim razdobljem 2020. godine, što je rezultat rasta putničkih prihoda i ostalih prihoda iz poslovanja.

Po podatcima iz financijskog izvješće objavljenog na Zagrebačkoj burzi, prihodi iz poslovanja Croatia Airlinesa su u prvih devet mjeseci ove godine iznosili 611,5 milijuna kuna, što je 13 posto više nego u istom razdoblju lani.

Pritom su putnički prihodi, koji su iznosili 437,5 milijuna kuna, povećani za 11 posto odnosno za 44,4 milijuna kuna.

Po podatcima iz financijskog izvješća, putnički su prihodi samo u trećem tromjesečju ove godine iznosili 264 milijuna kuna, dok su u isto vrijeme lani iznosili 149 milijuna kuna, a u trećem kvartalu 2019. godine bili na razini od gotovo 540 milijuna kuna.

“Povećana potražnja u ljetnoj sezoni dovela je do rasta prometa i putničkih prihoda, ponajprije u trećem tromjesečju u odnosu na treće tromjesečje 2020. godine. Konkretno, putnički prihodi u trećem kvartalu ove godine porasli za 115 milijuna kuna (za 77 posto) u odnosu na isto razdoblje lani, no u usporedbi s trećim tromjesečjem 2019. manji su za 51 posto, što potvrđuje činjenicu da će trebati još neko vrijeme da se avioindustrija vrati na brojke prije pandemije koronavirusa”, ističu iz Croatia Airlinesa.

Podatci iz devetomjesečnog financijskog izvješća pokazuju i da su ostali prihodi u odnosu na isto lanjsko razdoblje porasli za 16 posto, na 168 milijuna kuna, dok su prihodi od prijevoza tereta blago pali, za jedan posto, na šest milijuna kuna.

Operativni troškovi su u prvih devet mjeseci iznosili 758,5 milijuna kuna i niži su za jedan posto u usporedbi s istim razdobljem 2020. godine.

“Unatoč višoj razini prometa, rastu broja letova i ostvarenih blok sati za 11 posto te rastu broja putnika za četiri posto, na niže operativne troškove utjecao je nastavak provođenja mjera na razini kompanije, kao što su smanjenje bruto primanja zaposlenika za 15 posto, operativne mjere optimizacije reda letenja, te provođenje ostalih rigoroznih mjera štednje”, ističe se u priopćenju.

Zrakoplovi Croatia Airlinesa u razdoblju od siječnja do rujna 2021. godine obavili su ukupno 11.728 let (11 posto više u odnosu na 2020. godinu), dok je struktura naleta bila prilagođena potrebama prometa, te je naglasak bio na korištenju flote Dash 8-Q400, čiji je nalet povećan za 20 posto u usporedbi s istim razdobljem lani.

Ukupno je prevezeno četiri posto više putnika (556.499 putnika) u odnosu na prvih devet mjeseci 2020. godine, što je rezultat otvaranja mnogih država za turistička putovanja tijekom ljeta. Broj putnika u domaćem redovitom prometu veći je za 18 posto (168.518 putnika), dok je u međunarodnom redovitom prometu zabilježeno tri posto manje putnika (373.242 putnika).

U izvanrednom je (charter) prometu prevezeno 14.700 putnika, što je za jedan i pol puta više u odnosu na isto razdoblje lani.

Putnički faktor popunjenosti (PLF) iznosio je 50,7 posto te je na istoj razini ostvarenja u istom razdoblju 2020. godine, navode iz Croatia Airlinesa.

U priopćenju podsjećaju i na prognozu Međunarodne udruge za zračni promet (IATA) da bi se zračni prijevoz tek 2024. godine mogao vratiti na razinu prije koronakrize. IATA pritom predviđa da će zrakoplovne kompanije u 2021. godini prevesti oko 2,3 milijarde putnika, što je 26 posto više u odnosu na na 2020. godinu, ali i 50 posto manje u odnosu na 2019. godinu.

Croatia Airlines je u ljetnoj sezoni obavljao letove iz Zagreba u 14 europskih odredišta, splitska zračna luka bila je povezana s 12 inozemnih odredišta, a Dubrovnik sa šest međunarodnih odredišta. Potkraj svibnja uvedena je nova sezonska linija Split – Prag, a u lipnju ponovno uspostavljena i sezonska linija Rijeka – München. Osim širenja međunarodne mreže letova, tvrtka je nastavila osiguravati i zračnu povezanost hrvatskih gradova i regija svojim letovima u domaćem redovitom prometu između zračnih luka Zagreb, Split, Dubrovnik, Osijek, Zadar, Pula i Brač.

U predstojećem zimskom redu letenja, koji počinje 31. listopada, planirani su redoviti međunarodni letovi iz Hrvatske u 13 europskih odredišta, a putnicima će biti na raspolaganju ukupno 17 međunarodnih linija. Pritom kompanija planira ponuditi više linija, tjednih letova i raspoloživih sjedala u odnosu na lanjsko zimsko razdoblje, navodi se u priopćenju Croatia Airlinesa.

HINA


Source link