Dacia je u 2021. prodala 536.870 primjeraka na tržištu koje je održalo stabilnost, unatoč globalnoj pandemiji i nestašici elektroničkih komponenti te tako ostvarila rast od 3,1 % u odnosu na prošlu godinu. Tržišni udjel marke DACIA ukupno se povećao za 0,1 postotna boda na 3,5 %.

Taj se rast uvelike pripisuje popularnosti nove ponude modela među privatnim kupcima. Dacia je na europskom tržištu osobnih automobila ostvarila rekordni udjel od 6,2 % te je po prvi put postala treća najprodavanija marka na tom tržištu.
DACIA je vodeći proizvođač osobnih automobila u Francuskoj i Rumunjskoj i jedna od pet najprodavanijih marki na još 10 europskih tržišta (Italija, Španjolska, Portugal, Belgija, Austrija, Poljska, Slovačka, Mađarska i Hrvatska). U Njemačkoj se smjestila među deset najprodavanijih marki, dok je u Maroku zadržala vodeći položaj.

Prodajni uspjeh na tržištu privatnih kupaca duguje uspješnim novim generacijama modela Sandero i Duster.

Dacia SANDRERO prodan je u 226.805 primjerka u 2021., pri čemu gotovo 90 % prodaje otpada na treću generaciju modela. Sandero je i u 2021. godini bio vodeći model na europskom tržištu privatnih kupaca, što je peta godina zaredom otkako zauzima taj položaj. U nekim je zemljama Sandero najprodavaniji automobil u svim kategorijama kupaca, što ga čini drugim najprodavanijim automobilom u Europi.

Za njim ne zaostaje ni Duster koji od 2018. godine nosi titulu najprodavanijeg SUV-a na tržištu privatnih kupaca. S ukupno 186.001 prodanih primjeraka u 2021., prodaja Dustera dosegla je brojku od 2 milijuna otkako je predstavljen 2010. godine.
Model čija je službena prodaja počela u ožujku, Dacia Spring, već je ostvario uvjerljiv uspjeh na tržištu električnih automobila s 27.876 prodanih primjeraka i više od 46.000 narudžbi zaprimljenih do kraja 2021. Dizajniran da učini električne automobile što pristupačnijima za svakodnevnu upotrebu, Spring je postao mjerilo na brojnim tržištima, a čak se 80 % kupaca Springa upravo zbog njega po prvi put odlučilo kupiti neko vozilo marke Dacia.

RAZNOLIKA PONUDA KOJA UKLJUČUJE INAČICE VIŠE RAZINE
Iako je Dacijina ponuda osmišljena kako bi kupcima ponudila samo ono najvažnije, kupci sve češće biraju inačice s boljom opremom: 90 % kupaca Dacije Spring odabralo je inačicu Comfort Plus, 70 % prodanih primjeraka modela Sandero otpada na inačicu Stepway, dok je 60 % kupaca modela Duster odabralo razinu opreme Prestige.

Popularnost viših inačica opravdana je priljevom novih kupaca (60 %) koji dosad nisu kupovali vozila Renault Grupe. Istovremeno je 75 % Dacijinih kupaca odlučilo zamijeniti svoj automobil novim modelom marke Renault Grupe.

DACIA U HRVATSKOJ
U Hrvatskoj je Dacia 2021. prodala 3191 vozilo što je 24 % više u odnosu na 2020. i zauzela 6. mjesto na ukupnom tržištu s gotovo 6 % tržišnog udjela.
No, daleko važniji uspjeh Dacia je ostvarila na tržištu privatnih kupaca gdje je zauzela drugo mjesta s 9,9% tržišnog udjela.

Ti su rezultati ostvareni, kao i u ostatku svijeta, zahvaljujući izvanrednoj prodaji Dacije Sandero i Dacije Duster kao najprodavanijih vozila fizičkim osobama u Hrvatskoj s 909 odnosno 832 prodana primjerka! Povrh toga, Dacia Duster godinu je završio kao najprodavanije vozilo u segmentu SUV-ova srednje klase i na ukupnom tržištu.
Zanimljiva je i činjenica da se i u Hrvatskoj prodaju opremljenije inačice u jednako visokim postocima kao i u svijetu, s tim da na Dusteru svakako dominira prodaja inačica s LPG motorima među privatnim osobama (čak 75 %!)

POZITIVNA PREDVIĐANJA ZA 2022.
Dacia Jogger obogatit će ionako uspješnu ponudu marke u 2022. godini. Taj novi obiteljski automobil sa sedam sjedala namijenjen je kupcima koji traže udobno, prostrano i prilagodljivo vozilo.

Dacijin strateški plan nastavlja se i u 2022. godini, kada bi na razini mreže (u prvoj polovici godine) i kroz osvježavanje ponude (do kraja godine) trebao zaživjeti novi identitet marke.

Prodaja na svjetskoj razini u 2021. 536.870

Dacia Sandero 226.825
DACIA Duster 186.001
DACIA Spring 27.876
Dacia Logan 27.136
DACIA Lodgy 24.526
DACIA Dokker 44.684
DACIA Jogger i ostalo 47


Source link