Dacia je priča u kojoj jedan uspjeh vodi ka drugom. Nakon rođenja Logana 2004., druga je buduća zvijezda došla na automobilski svijet 2010.: Duster. Legendarni proizvod koji je SUV vozila učinio popularnim i pristupačnim, osvojio je mnoge ceste, od hladnog Sibira do Marokanske pustinje. Robusni terenac dizajniran je za obitelji i spreman za svaki izazov. Ove godine Dacia Duster slavi dva milijuna prodanih primjeraka u gotovo 60 zemalja. Inženjeri, dizajneri, a posebno kupci neće tako lako zaboraviti ovu deset godina dugu priču.

Opustite se i vratite se s nama u 2010. Brendirana streetwear odjeća i široke traperice su in, a luksuzna moda je out – trendovi teže udobnosti i otkrivanju samih sebe. Vaš automobil iz snova ležeran je i opušten kao i vi. Jako želite SUV, ali ne neki stari! Iako tržište SUV-ova cvjeta, većina modela je ili preskupa i presofisticirana, ili prejednostavna i preobična. A onda se pojavio Duster. Pristupačan, robustan i moderan, usklađen je s društvenim trendovima i upravo je ono što ljudi traže. Brzo postaje kultni model i za Daciu i za cijelu industriju. Od 2010. model uživa veliki tržišni uspjeh s 2 milijuna prodanih primjeraka diljem svijeta. Uskočite i uživajte u vožnji!

Od Helsinkija do Ankare i nazad!

Putovanje ćemo započeti u Dusterovoj zemlji nastanka, Rumunjskoj, uz nekoliko ključnih podataka o tvornici Mioveni u Pitestiju. Zatim ćemo napustiti izložbeni salon i uputiti se u Italiju na nogometnu utakmicu, a potom ćemo se popeti na najviši vrh na Zemlji. Ako to bude malo, svratit ćemo i do Finske prije nego što krenemo na jug prema Turskoj. Dva milijuna Dustera je stvarno puno!

Esencijalno kao stil života.

Želite li znati više, na pravom ste mjestu! Svi kupci Dustera su različiti, no svima je jedna stvar zajednička: esencijalne stvari odabrali su kao stil života. Evo nekoliko zanimljivosti koje možda niste znali:
• U Velikoj Britaniji Duster većinom kupuju žene
• Turska ima najmlađu skupinu kupaca Dustera (u prosjeku 42 godine), pretežno se radi o
obiteljima (62 % živi s djecom).
• U Francuskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Španjolskoj i Italiji 23% stanovništva voli šetanje i
planinarenje, 12 % voli biciklizam, a 9 % voli putovati.
• U tih pet zemalja 44 % kupaca živi u ruralnim područjima, 30 % u malim gradovima, 10 % u
srednjim/velikim gradovima i 11 % u predgrađima.
• Glavni razlozi zbog kojih ljudi kupuju Duster su cijena (56 %), dizajn (20 %) ili zbog odanosti modelu (16 %).

Duster, globalni cilj

Vratimo se u prošlost i na nastanak H79 – kodnog imena Dustera 1! Zadatak koji su tada imali timovi za planiranje proizvodnje bio je velik izazov: uzeti prazan list papira i osmisliti vozilo koje još nije postojalo na tržištu. Morao je biti prikladan za ledene hladnoće i paklene vrućine kako bi odgovarao ljudima diljem svijeta. I sve to po nenadmašnoj cijeni koja bi prkosila svoj konkurenciji. Ukratko, robusno, pouzdano i svestrano vozilo s performansama terenca.

Proces dizajna bio je jedna od mnogih prepreka: 6-stupanjski mjenjač, pogon s automatskom spojkom, nagib osovina i još mnogo toga. Timovi se svega toga dan danas sjećaju. Pogotovo kada se radilo o ostvarivanju brzine pri polaganom kretanju u prvoj brzini – automobil se mogao kretati sa samo 5,79 km/h pri samo 1000 o/min. Vojnici su za vrijeme rata hodali uz džipove kako bi raščistili put, a Loïc Feuvray – direktor razvoja proizvoda Duster 1 – slijedio je njihov primjer:
„Hodao bih uz automobil kako bih se uvjerio da smo postigli brzinu koja je dovoljno spora za terenac s pogonom na četiri kotača.” Bio je to izazov koji su dizajneri očito svladali, što je dokazano bezbrojnim terenskim putovanjima na koja su se uputili kupci Dustera.

Disalica, simbol optimiziranih troškova dizajna marke Dacia

Prvi je Duster bio jako popularan, no njegova ga je nova inačica nadmašila. Predstavljena je sedam godina kasnije, 2017., a upute dizajnerima bile su jednostavne: zadržati izvorni DNK i nadograditi prethodni model. Nakon brojnih internih natječaja za dizajn i vrlo uzbudljivih skica, jedan se dizajn posebno istaknuo: mišićav izgled, povišena bočna linija s višim bočnim prozorima i upečatljiva prednja rešetka.

Postoji more anegdota o Dusterovom dizajnu, posebno s obzirom na veliku potrebu za pristupačnim i pouzdanim rješenjima kada se radi o inovacijama. To je dio načina optimizacije troškova dizajna marke Dacia. Opremite se disalicom! Ovaj crni dodatak u kojem se nalazi svjetlo upozorenja Dustera čini prepoznatljivim. David Durand, voditelj Odjela za vanjski dizajn, podijelio je s nama priču o tome: „Morali smo osmisliti dizajn prema tehničkom ograničenju. Kotači su prilično izvučeni prema van u odnosu na vrata te je nemoguće izrezati dijelove koji odgovaraju traženom obliku. Stoga smo napravili plastičnu „disalicu” između blatobrana i vrata. Vrlo je funkcionalna jer pruža idealnu zaštitu od šljunka i blata. Uštedjeli smo novac osmislivši jedinstveni dizajn koji Dusteru daje robustan izgled!”

Iskreno, postoji još jedna značajka koju dizajneri još nisu spomenuli. Duster 2 jedini je model marke Dacia koji se može pohvaliti s ne dva, već tri usisnika zraka smještena na sredini armaturne ploče. Kako neobično! No ipak, ova ideja nije pala s neba, već je bila vođena estetikom i udobnošću putnika.

Nagrađivan četrdeset puta!

Dizajneri i inženjeri dali su sve od sebe da bi stvorili tako jedinstveno vozilo, no i proizvodni timovi su prihvatili izazov. Tvornica Mioveni u Pitestiju, smještena 200 km od Bukurešta, obnovljena je i opremljena u okviru pripreme tvornice za proizvodnju Dustera: platforme unutar tvornice, prostorije za pripremu dijelova, AGV kolica, ergonomske radne jedinice prilagođene svakom procesu proizvodnje. U Rumunjskoj je Duster postao nacionalni ponos: policijski Duster, vojni Duster, bolnički Duster… Duster koriste razne vladine agencije i velike tvrtke.

Duster je uistinu nacionalni, ali i međunarodni ponos! Do danas je osvojio više od četrdeset nagrada: Rumunjski automobil godine, najbolji SUV u Velikoj Britaniji, najbolji obiteljski automobil u Njemačkoj i Belgiji i mnoge druge koje su samo dokaz koliko je ovaj jedinstveni i kultni model zapravo uspješan.


Source link