Zahvaljujući 516 KS te mamutskom okretnom momentu od 765 Nm, xDrive50 je i brži nego što sugerira ubrzanje do stotke od 4,6 s. Potpisao ga je naravno Domagoj Đukec, šef dizajna BMW-a. Novi potpuno električni SUV BMW iX xDrive50 ima domet od 380 milja i 516 KS, a stoji i više od 100.000 tisuća eura. Od lansiranja, iX je dostupan kao xDrive40 ili kao xDrive50, po cijeni od 75.000 eura, odnosno 101.905 eura. Ima izuzetno nisku potrošnju energije od najviše 23 kW/h i izvanrednu aerodinamiku koja mu omogućava impresivne performanse; maksimalnu brzinu od 200 km/h. Predstavljen je prošlog tjedna i u Zagrebu, i naravno, moguće ga je naručiti, kupiti, probati… Tomić & Co. objavio je i cijene. BMW xDrive40 starta s cijenom od 633.994 kn, a XDrive50 započinje s cijenom od 840.065 kn.

iX je jedan od najvažnijih BMW-ovih novih automobila posljednjih godina. Uz eDrive električne motore pete generacije marke i novu arhitekturu usmjerenu na EV koja će biti temelj nadolazećih BMW modela, iX služi kao pregled svega onoga što tek dolazi iz bavarske marke. To je također tehnički izlog, s najnovijim BMW-ovim sustavima za informiranje i zabavu i pomoć vozaču umotanim u radikalan oblik karoserije SUV-a.


Sa 516 konja točka je na i, jer ovaj je električni iX snažniji je i od najnovijeg BMW-a M3. Električni SUV težak je 2,5 tone i daleko je od idile vožnje znane pod sloganom ‘Ultimate Driving Machine’, no kad je riječ o performansama, to je zapanjujuće. Stisnite gas i akceleracija je trenutna i “nasilan”. Profinjenost je također izvrsna, a iX se osjeća vrlo dobro izoliranim od urlanja ceste (osobito važno kada nema motora s unutarnjim izgaranjem koji bi prikrio neželjene zvukove). Budući da se radi o visokom SUV-u fascinantan je koeficijent otpora od 0,25 cd. Gotovo je nečujan.

Stil je svakako prepoznatljiv, s brutalnim površinama, niskom linijom ramena i povećanim rešetkama za bubrege koje iX izdvajaju od gotovo svega na cesti. Otisak je otprilike isti kao BMW X5, ali sa znatno nižom linijom krova; u metalu dizajn nije baš tako dirljiv kao što se može činiti na slikama, ali ne bismo ga nazvali zgodnim.

Zakoračite li u iX i kabina je puno dojmljivija. Armaturna ploča spušta se s niskog otvora, što u kombinaciji s nedostatkom tunela za prijenos i panoramskim staklenim krovom daje ugodan prozračni ambijent. Kvaliteta materijala je iznimno visoka, s mekom prošivenom kožom i metalnim ukrasima, a BMW je bio namjeran minimizirati nered, tako da je instrumentna ploča gotovo u potpunosti bez tipki.

Umjesto toga, glavne kontrole mogu se naći na lebdećoj središnjoj konzoli, koja ima kristalno stakleni kotačić za glasnoću, birač mjenjača i iDrive kontroler, s gumbima integriranim u glatku ploču od drvenog furnira. Pruža privlačnu neskladnost u BMW-ovoj tehnološki najnapredniji interijer do sada.

S platformom za EV, vrhunskim tehnološkim paketom i BMW-ovim električnim motorima nove generacije, iX obećava mnogo, i pruža. Šasija je stručno osmišljena, kvaliteta kabine je visoka, a raspon snage i moći u stvarnom svijetu ultimativan. Kao posjetnica BMW-ove sljedeće generacije EV-a, to je uvjerljiv napor.

iX nudi 20 puta više računalne moći od bilo kojeg prethodnog BMW-a i predstavlja novi iDrive 8 infotainment sustav. Donosi nove značajke kao što su 5G povezivost, satelitska navigacija mješovite stvarnosti i Digital Key Plus, koji koristi vaš pametni telefon umjesto konvencionalnog ključa.

Bešavni, zakrivljeni zaslon zauzima središnje mjesto u unutrašnjosti i u njemu se nalazi 14,9-inčni infotainment zaslon uz 12,3-inčnu digitalnu instrument ploču. Grafika je iznimno jasna, a sučelje je osjetljivo na rad, bilo da se radi o dodiru ili rotirajućim kotačićem. S toliko funkcija, međutim, povremeno može biti teško navigirati bezbroj ikona i podizbornika dok ste u pokretu, a šesterokutni mjerači su manje čitljivi od konvencionalnog izgleda.

Stražnji električni motor donosi neke probleme s pakiranjem. Relativno velika integrirana pogonska jedinica na stražnjoj osovini podiže višu podnicu prtljažnika, s visokim opterećenjem. Nosivost je i dalje respektabilnih 500 litara, ali iX zaostaje za X5 slične veličine za 150 litara.

Pored dizajna i tehnologije, BMW iX koristi visoko učinkovite i održive proizvodne procese kako bi se postigla maksimalna razina održivosti i smanjio utjecaj na okoliš, emitirajući 45 % manje emisija stakleničkih plinova tijekom cijelog životnog ciklusa zahvaljujući sveobuhvatnom konceptu održivosti. Razlog leži u upotrebi isključivo obnovljivih izvora energije tijekom proizvodnje te korištenju prirodnih i recikliranih materijala – tkanine od vune, FSC certificiranog drveta, kože štavljene listom masline, bez upotrebe procesa galvanizacije za kromirane dijelove i podnih prostirki i tepiha proizvedenih 100% od Econyla (plastike dobivene od starih ribarskih mreža). Tvornica BMW-a u Dingolfingu koristi 100% obnovljive izvore energije čime se emisija CO2 u proizvodnom procesu izrade vozila i baterijskih sklopova smanjuje za 80%.

Rođen iz vizije i napravljen kao koncept za električnu mobilnost, BMW iX objedinjuje vrhunsku tehnologiju i besprijekoran dizajn povezan s inteligentnim BMW operativnim sustavom 8 koji svojim digitalnim inovacijama nudi ultra modernu povezanost i prvo je vozilo s 5G standardom kako bi uvijek bilo u toku s informacijama i kojim se može upravljati potpuno intuitivno.

Prve modele potpuno električnih SAV vozila iz BMW-a s pogonom na sve kotače, opremljene snažnim elektromotorima i baterijskim sustavima velikog kapaciteta, iX xDrive 40 (240kW/326KS) i iX xDrive50 (385kW/523KS) moguće je pogledati kod Tomić & Co.

BMW iX modeli dostupni su za narudžbu u Tomić & Co. salonima u Zagrebu, Zadru, Rijeci, Splitu, Osijeku i Puli uz brojne pogodnosti i inovativne oblike financiranja prilagođene novim ekološki prihvatljivim vozilima s niskom emisijom ugljika iz BMW Grupe.




Source link