Samo mjesec dana nakon što mu je dodijelio maksimalnih pet zvjezdica na testiranjima sigurnosti, Europski program procjene novih automobila (Euro NCAP) okrunio je novi Nissan Qashqai titulom najboljeg automobila godine 2021. u klasi malih terenaca.

Euro NCAP svake godine objavljuje popis vozila koja su ostvarila najbolji rezultat u svojoj klasi i njihov plasman u odnosu na konkurente. Nagrada se dodjeljuje na temelju ukupne ocjene u sljedećim kategorijama: zaštita odraslih putnika, zaštita djece, sustavi prepoznavanja pješaka i aktivni sigurnosni sustavi. Najbolji automobil u klasi odabire se na temelju ponderiranog zbroja ostvarenih rezultata u tim kategorijama.

Euro NCAP dodijelio je novom Qashqaiju 91 % za zaštitu odraslih putnika i djece, što ga smješta u sam vrh njegove klase. Ovaj uspjeh duguje naprednoj, čvršćoj šasiji CMF-C koja je na ključnim mjestima ojačana uporabom ultrasnažnog čelika kako bi se postigla veća krutost i ublažila sila udarca pri sudaru, prije nego što stigne do sigurnosne ćelije putničkog prostora. Dodavanjem središnjeg zračnog jastuka, prvi puta u Nissanu za europsko tržište, kako bi se spriječio sudar glavama između vozača i suvozača u slučaju bočnog sudara, Qashqai je osvojio maksimalnih 16 bodova u testu bočnog sudara. Gotovo maksimalnu ocjenu, 23,8 od mogućih 24, ostvario je za zaštitu djece, a maksimalnih 12 bodova osvojio je za provjeru ispravnog postavljanja dječje sjedalice.

70 % za zaštitu ugroženih sudionika u prometu
Qashqai je ostvario rezultat od 70 % na testiranjima sigurnosti za bicikliste i pješake. Nissan Qashqai opremljen je s nekoliko aktivnih sigurnosnih značajki, među kojima i Inteligentnim sustavom kočenja u nuždi koji upozorava vozača i automatski koči ako prepozna opasnost od sudara s drugim vozilom, pješakom ili biciklistom. Ovi su sustavi dio serijske opreme u svim razinama opreme novog Qashqaija, a ne samo u onim najvišim.

Sigurnosni sustavi
Euro NCAP daje prioritet sprječavanju nesreća te nagrađuje one tehnologije koje vozačima pomažu izbjeći sudar. Zahvaljujući tehnologijama Nissanove inteligentne mobilnosti, Qashqai je i ovdje ostvario visoku ocjenu od 95 %. Opremljen je sveobuhvatnim paketom naprednih tehnologija. Prvi je Nissan u Europi opremljen head-up zaslonom, koji vozaču omogućuje provjeru brzine, uputa navigacijskog sustava i aktualnog ograničenja brzine bez skretanja pogleda s ceste.

Inteligentna svjetla koja prilagođavaju oblik svjetlosnog snopa kako bi spriječila zasljepljivanje nadolazećih vozača još su jedan primjer Qashqaijeve tehnologije koja povećava sigurnost. Opremljen je i sustavom za nadzor mrtvog kuta koji prepoznaje vozila izvan vozačeva vidnog polja u susjednom traku te preuzima upravljanje kako bi vratio Qashqai u prometni trak i izbjegao opasnost. Upozorenje na nadolazeći promet straga također pomaže spriječiti sudar pri izlasku s parkirnog mjesta.

Novi Qashqai konstruiran je na Alijansinoj platformi CMF-C, izrađenoj od naprednih materijala i uporabom novih tehnika proizvodnje, koji je čine krućom, a pritom je sama konstrukcija 60 kg lakša od prethodnikove.

David Moss, viši potpredsjednik odjela, regionalni odjel za istraživanje i razvoj pri Nissanovom tehničkom centru za Europu, izjavio je: „Pri razvoju novog Qashqaija razmatrali smo kako tehnologija može pomoći vozaču u situacijama kad je snažno opterećen. Pomoć se odvija u fazama. Prvi je korak informiranje, zatim upozorenje, a na kraju i intervencija u slučaju da vozač ne poduzme odgovarajuće korake.”

Dodao je: „Uporaba naprednih materijala, uključujući čelika visoke čvrstoće, za izradu karoserije vozila te pasivnih i aktivnih Nissanovih tehnologija inteligentne mobilnosti, vozačima možemo pružiti uglađene i okretne vozne osobine i vrhunsku zaštitu u svakom pogledu. Uistinu smo ponosni na ovaj vrhunski rezultat.”

Euro NCAP provodi neovisna testiranja vozila još od 1997., a većinu novih vozila testira na temelju kriterija koje neprestano poboljšava. Osim stvarne izdržljivosti vozila u različitim simulacijama sudara, organizacija također testira i vrednuje tehnologije za izbjegavanje sudara.

 


Source link