LIFESTYLE

Ford kampanja potiče sklad između vozača automobila i biciklista

  • Share the road (“Podijelite cestu”) potiče sklad između vozača automobila i biciklista u prometom sve zagušenijim gradovima uz naglasak na promjene u ponašanju koje će pomoći da urbane sredine postanu sigurnije, ekološki čišće i uz manje prometne gužve 
  • Pokazalo se da korištenje novog programa virtualne stvarnosti “WheelSwap” (razmjena kotača) potiče suosjećajnost i smiruje suparništvo između vozača i biciklista
  • Istraživanje pokazuje da su svjesnost i empatija ključni za promjenu ponašanja; u roku od dva tjedna od sudjelovanja u istraživanju 60 posto vozača auta i biciklista je promijenilo svoje cestovne navike 
  • Ford predstavlja tehnologiju koja može detektirati biciklista na cesti ili blizu nje te u slučaju izvjesnog sudara automatski aktivirati kočnice
Sve je veći broj biciklista u europskim gradovima, a to je i razlog sve češćih antagonizama između vozača automobila i biciklista.
Zbog toga Ford pokreće novu kampanju koja je namijenjena poboljšanju sigurnosti i smanjenju onečišćenja zraka te zagušenja prometa u gradovima.
“Podijelite cestu” nastoji potaknuti sklad među korisnicima prometnica i omogućiti sigurnije putovanje, pogotovo na kratkim relacijama.

 

U tu je svrhu Ford napravio revolucionarni doživljaj virtualne stvarnosti. “WheelSwap” (“razmjena kotača”) koji omogućuje vozačima automobila i biciklistima uvid u to kako nepromišljena vožnja i bicikliranje mogu biti u najmanju ruku razlog za stres, ali i za fatalne nesreće. Početne studije pokazuju da su nakon iskustva programa virtualne stvarnosti gotovo svi sudionici kazali da će promijeniti svoje ponašanje u prometu.


“Kao netko tko često koristi bicikl i automobil, doživio sam iz prve ruke mnoge frustracije i opasnosti koje vozači bicikala i automobila doživljavaju svakodnevno u prometu”, rekao je Steven Armstrong, predsjednik i izvršni direktor Forda za Europu, Bliski Istok i Afriku. “Sigurna integracija sve raznovrsnijih načina prijevoza je ključna za sigurnost i jednostavnost prometa u gradovima, sada i u budućnosti”.
U Europi ima oko 250 milijuna biciklista, a svaki dvanaesti stradali u cestovnom prometu je upravo vozač bicikla. Uz dokazane koristi za zdravlje ljudi, kvalitetu zraka i smanjenja prometne zagušenosti, mnogi europski gradovi aktivno promiču biciklizam. 
Fordova kampanja je već dobila potporu Sir Davida Brailsforda, glavnog managera biciklističke ekipe Team Sky, višekratnog pobjednika utrke Tour de France.

“Ovo je zaista pravovremena inicijativa tvrtke Ford. Europa je dom nekim od najvećih biciklističkih zajednica na svijetu, a sa sve više sudionika u cestovnom prometu sigurnost postaje sve bitnija, kaže Sir David  Brailsford.

 “Ova kampanja nije samo o uvođenju nove tehnologije, već i isticanju potrebe za jednakim poštovanjem i odgovornošću. Da biciklisti i vozači automobila samo malo više vremena posvete razumijevanju jedni drugih, ubrzo bismo vidjeli promjenu stavova i ponašanja koja u konačnici mogu poboljšati sigurnost svih u prometu na cestama. Fordova inicijativa može imati važnu ulogu u nastojanju da se to dogodi”.
Fordova strategija mobilnosti donosi širok krug proizvoda i usluga koji poboljšavaju sve slojeve transportnog sustava – vozila, infrastrukturu, povezivost i digitalne usluge – kako bi se ljudi lakše kretali gradovima u budućnosti. To uključuje i pilot projekte poput dijeljenja automobila i zajedničke suradnje između Forda u Njemačkoj i Deutsche Bahn Connect GmbH, podružnice tvrtke njemačkih željeznica Deutsche Bahn AG; kao i kombi prijevoz za stanovnike koji žive u područjima gdje je gradski javni prijevoz teže dostupan te pametne klupe s wi-fi mrežom i punjenjem pametnih telefona za pješake.
Program virtualne stvarnosti “WheelSwap” omogućuje vozačima automobila pogled s biciklističke točke gledišta u stvarnom prometu pri čemu se mogu uvjeriti kako zastrašujuće izgleda kada vozači automobila dođu preblizu biciklistu, skrenu bez uključivanja pokazivača smjera i otvore vrata automobila bez provjere. S druge strane, program omogućuje biciklistima da dožive kako je vozačima automobila kad biciklisti prolaze na crveno svjetlo, voze u krivom smjeru jednosmjernom ulicom i neočekivano skreću bez provjere.
Više od 1200 ljudi sudjelovalo je u početnim istraživanjima u pet europskih zemalja, a 70 posto onih koji su iskusili ‘WheelSwap’ pokazuju veću suosjećajnost prema drugim sudionicima u prometu u usporedbi s onima koji nisu iskusili Fordov program virtualne stvarnosti.

Nadalje, čak 91 posto ih planira promijeniti svoje navike u prometu, a samo dva tjedna nakon što su doživjeli ‘WheelSwap’ 60 posto ih je promijenilo svoje ponašanje u svojim  svakodnevnim putovanjima.
Ford integrira iskustvo virtualne stvarnosti u svoj besplatni program osposobljavanja za vozače od 17 do 24 godine. Za taj je program Fordove vozačke vještine za život (Ford Driving Skills for Life) u Europi uloženo gotovo 20 milijuna dolara od 2013. godine. Vozači su besplatno prolazili praktični trening program prepoznavanja opasnosti u prometu, upravljanja vozilom te kontrole brzine i svjesnosti prostora.
Također, iskustva iz programa “WheelSwap” bit će dostupna na YouTube kanalu, kao i korisni savjeti o poboljšanju sigurnosti na putovanju.
Ford je prošli mjesec lansirao potpuno novi Focus s tehnologijom koja može otkriti bicikliste na cesti ili blizu cesteSustav pomoći vozaču s prepoznavanjem pješaka i biciklista automatski aktivira kočnice u slučaju mogućeg sudara ako vozač ne reagira na upozorenja.

Popularne objave

To Top