Od 2004. godine emisija ugljičnog dioksida pala je za čak 24 posto, a ukupna potrošnja goriva, bilo benzina ili dizela, pala je za čak 32 posto. Razlike su uočljive iz godine u godinu, a puno su uočljivije dugoročne promjene.

Emisije i utjecaj automobila na okoliš dvije su glavne teme danas kada govorimo o automobilizmu općenito. Benzinski i dizelski automobili sve su manje dobrodošli, a električni, s druge strane, protivnici su kritizirani zbog prljave proizvodnje akumulatora i struje. Kao što se nedavno pokazalo, potonje kritike u nekim europskim zemljama također su utemeljene. No, automobili su svake godine sve čišći, o čemu svjedoče najnovija istraživanja američke Agencije za zaštitu okoliša na području štetnih emisija. Kao što je prikazano u spomenutom izvješću, novi automobili u SAD-u danas su mnogo čišći nego ikad prije. Razlike su vidljive već na godišnjoj razini. U desetljeće i pol potrošnja je smanjena za čak trećinu. Prosječna potrošnja prodanih vozila u SAD-u 2020. godine iznosila je 25,4 milja po potrošenom galonu, što znači da je svaki vozilo prodano prošle godine 9,26 litara goriva. Još 2019. taj je broj bio 0,5 litara manji, što znači da je svaki automobil trošio 9,64 litara goriva na 100 kilometara.

Još značajniji je podatak o dugoročnom padu štetnih emisija. Od 2004. godine emisija ugljičnog dioksida pala je za čak 24 posto, a ukupna potrošnja goriva, bilo benzina ili dizela, pala je za čak 32 posto. Prema riječima Michaela S. Regana, izvješće je dokaz da proizvođači ispunjavaju zahtjeve i istovremeno kupcima pružaju širok asortiman. EPA predviđa da će rezultati ove godine biti još bolji, također zbog rasta prodaje električne i elektrificirane automobili. Očekuje se da će prodaja električnih i plug-in hibridnih automobila ove godine dosegnuti četiri posto ukupne prodaje novih vozila u SAD-u, dok prodaja hibrida čini devet posto prodaje.


Source link