auto lak Featured Izbor uredništva šasija Tehnika Vijesti Zanimljivosti

Kako zaštiti lak i šasiju za zimske mjesece?


Vrijeme se odjednom promijenilo i iz ugodnih jesenskih dana pretvorilo se u tmurne dane i temperature koje su blizu nule.

Mi, ljudi, na sebe navlačimo jakne, debele čarape i tople majice, a što je s našim vozilima? I njima je potrebna zaštita jer su zimski uvjeti na cestama i više nego okrutni, a prije svega se to odnosi na automobilski lak te šasiju koji su najosjetljiviji na takve stvari.

Treba znati da noviji automobili imaju poseban, kvalitetniji lak koji je otporan na zimske uvjete, međutim ovo pravilo vrijedi samo ako je lak neoštećen, bez ogrebotina i sličnih oštećenja. Naime, čim postoji određeno oštećenje, to je dobra podloga za stvaranje korozije koja je posebno česta u zimskim mjesecima i to zbog velike količine vlage, ali i soli te kamenčića po cestama. Stoga, ako ste primijetili kakvu hrđu ili neko veće oštećenje koje još nije pohrđalo, dobro je to srediti prije nego nastane prava zima. Ako su vam financije problem, pustite estetiku te jednostavno izbrusite mjesto korozije ili oštećenja i premažite bilo kakvim zaštitnim sredstvom. Jest da neće izgledati lijepo, ali bilo kakva zaštita bolja je od nikakve zaštite. Naime, najvažnije je zaustaviti širenje korozije. Ako se radi o većim mjestima koja su zahvaćena, najbolje je obratiti se servisu koji se bavi takvim stvarima.

Također, dobar savjet za zaštitu automobilskog laka prije zime je i premazivanje voskom. Dobar vosak štiti lak od soli, kamenčića i ostalih nepogoda koje su česte po cestama u zimskim uvjetima. Nemojte zamijeniti poliranje i stavljanje voska jer radi se o dvije različite radnje. Prije zime dovoljno je nanijeti vosak i to, ako je moguće, ne štedjeti na kvaliteti proizvoda. Što je kvalitetniji vosak, zaštita će biti bolja, što je u konačnici velika ušteda za vas i vaše vozilo.

Kao što smo spomenuli, i šasija je jedan od dijelova na vozilu koji je podložan koroziji. Tome je tako zbog svog smještaja te lako dolazi upravo na udar vlage, kamenja, soli i ostalog. Ovdje također treba napomenuti da su šasije (ili podvozja, kako se još nazivaju) kod novijih vozila jako dobro zaštićena te jedini problem nastaje na mjestima poput spojeva. No, kod starijih vozila ovo često nije slučaj te je cijela šasija ugrožena. Najčešća zaštita koja se radi na ovom dijelu vozila jest zaštita bitumenom. Pri tom postupku potrebno je mnogo brušenja prije nego se sama zaštita nanese i moguće ju je napraviti samo u servisu koji se time bavi.

U većini servisa reći će vam da najveći broj vlasnika dolazi premazati podvozje bitumenom kada je za to već pomalo kasno i kada je korozija zahvatila već velik dio automobila. Ovim se problem produbljuje i količina radova produljuje. U prosjeku starost automobila koje vlasnici dovoze kako bi im se podvozje premazalo bitumenom je između 10 i 15 godina. Prije nanošenja samog bitumena obavlja se niz radnji, od brušenja pa sve do stavljanja boje, diht mase i u konačnici samog bitumena. Budući se svaki sloj treba dobro osušiti, trebate računati da kod tretmana bitumenom nećete imati vozilo barem koja tri do četiri dana.

Izvor: Silux.hr



Source link

Related Posts