Obećavajuća karijera Roberta Kubice iznenadno je prekinuta teškom nesrećom na reliju u Italiji prije šest godina. Ali što bi se dogodilo da nije bilo nesreće?

Tema je: Tko će zamijeniti Pascala Wehrleina ako on ne bude u mogućnosti voziti za Sauber zbog ozljeda zadobivenih u žestokoj nesreći na Race of Champions utrci. Naravno, realni prijedlozi brzo su prerasli u neku vrstu šale i doveli do Sauberove starije garde.

S potpisom Felipea Masse za Williams, imena koja su ostala na listi su Nick Heidfeld, Jacques Villeneuve, Jean Alesi, pa čak i Norberto Fontana i Pedro Diniz. Ali, ako se vratimo nekoliko godina unatrag i prisjetimo se najboljih vozača koje je Sauber ikada imao… uz veliko poštovanje prema Kimiju Raikkonenu, što s Robertom Kubicom?

Nedugo je potvrđeno kako se Kubica vraća kružnim utrkama u FIA World Endurance Championship seriju gdje će nastupati za ByKolles Racing Team u LMP1 klasi prototipova, nakon uspješnog testa u Bahreinu krajem prošle godine.

No, vratimo se malo u prošlost i dan kada je nesreća u reliju preokrenula njegov svijet naglavačke.

Ta zastrašujuća nesreća na reliju u Italiji 2011., koja mu srećom nije ugrozila život, ozbiljno je oštetila njegovu desnu ruku i šaku.

“U nekom drugom sportu, primjerice nogometu, pogrešno pucate loptu i ništa se loše ne dogodi” , rekao je jednom Kubica. “U reliju, ako napravite malo grešku, može vas puno koštati.”

Na reliju Azores, gdje je rehabilitirao samog sebe od sporta koji ga je umalo koštao glave, Kubica je izjavio:

“Prošao sam kroz težak period i mogu reći da je situacija sada puno lakša. Uživam radeći ono što volim, ali još uvijek to nije onaj pravi užitak. Preferiram voziti u Formuli 1 spreman 100%, ali stvarnost je drugačija.”

Sada, šest godina nakon nesreće koja mu je promijenila karijeru i život, odlične vijesti su da se Kubica osjeća spreman – ne samo za povratak kružnim utrkama, nego i za testiranje bolida Formule 1, ako se pojavi mogućnost.

“Prije tri godine ponudili su mi da testiram F1 bolid, ali tada nisam imao dovoljno pouzdanja da to odradim. Znam da neke šanse dolaze samo jednom u životu, ali uvijek želim biti siguran u svoje stanje i u ono za što sam sposoban, ako nisam siguran, kažem sebi, zaboravi. Danas bih odgovorio drugačije, želim probati F1 bolid. Prošlo je puno vremena od kad sam zadnje vozio F1 bolid, htio bi dokazati sebi – iako sam siguran da bi mogao to odraditi. Htio bih ponovno oživjeti osjećaj vožnje F1 bolida, probao sam nekoliko simulatora i siguran sam kako bih mogao odvesti 80% današnjih staza, ali ne i sve.”

Zadobivene ozljede ograničile su snagu i pokretnost njegove desne ruke i šake te stoga staze poput Monaca ili Singapura ubijaju svaku nadu za povratak Poljaka u Formulu 1.

S vremenom je zanimljivo gledati koliko je netko bio dobar i koliki mu je mogao biti potencijal, ali Kubica se ističe u samom vrhu popisa vozača kao što su Alonso, Hamilton, Raikkonen, Rosberg i Vettel…

Njegova motivacija koju vidimo na stazi… možemo si samo zamisliti kroz koje muke je prolazio kako bi se što prije vratio za upravljač trkačeg automobila.

Što bi bilo kad bi bilo?

Mnogo je nagađanja tijekom godina bilo u vezi Poljakove budućnosti, što nas dovodi do nekoliko mogućih teorija što bi se dogodilo s Kubicom da nije bilo nesreće…

Sa svojim visoko cijenjenim profilom u F1 paddocku, Kubica je bio kandidat za zamjenu Kimija Raikkonena u Ferrariju, tadašnji šef, Stefano Domenicali, potvrdio je tu teoriju.

Ili bi se zvijezde okrenule u njegovu korist pa bi zamijenio Michaela Schumachera u Mercedesu 2013., umjesto Hamiltona. Čak su i postojale špekulacije o tome nakon teškog Schumacherovog starta u sezonu 2010.

Zamislite sada situaciju: Kubica u Mercedesu, bez Raikkonena toj u priči i Hamilton i Alonso zajedno u Ferrariju u 2014. Kako Vam se čini ta ideja?

Možda bi ga i Red Bull pozvao kao zamjenu za umirovljenog Marka Webbera u 2014., ako nebi bili sigurni u Daniela Ricciarda, što nije baš vjerojatno, ali nije ni daleko od realnosti.

Svi “ako”, “ali” i “možda” dovode nas do činjenice da je Kubica uživao reputaciju najboljeg vozača svoje generacije i bio je na najvišem mogućem nivou prije nego je stradao u nesreći.

Sve u svemu, da nije došlo do te pogreške, povijest Formule 1 bila bi ispisana drugačijim slovima.