Featured Izbor uredništva Laerdal LIFESTYLE najdulji tunel norveška Vijesti Zanimljivosti

Laerdal – najdalji tunel kroz kojeg možete voziti


Iako po prirodnim ljepotama prekrasna zemlja, Norveška tijekom dugih zimskih mjeseci može biti mjesto na kojem je doista teško živjeti. Susjedi koji su udaljeni manje od kilometra postaju udaljeni kao da su razdvojeni tisuće kilometara, sve iz razloga što je ova država ispresijecana visokim planinama, fjordovima, ledenjacima.

Zato Norveška intenzivno radi na izgradnji mreže tunela. Tuneli ponekad ne presijecaju samo brda i planine već i spajaju fjordove jer je mnogo jednostavnije, pokazalo se, izgraditi tunel nego most ili organizirati prijevoz putnika trajektom.

U Norveškoj danas ima preko 900 cestovnih tunela čija ukupna duljina prelazi 750 kilometara, a trenutno je i 33 tunela pod morem koji spajaju fjordove. Za državu veličine Norveške to je doista jako mnogo tunela. Prema službenim podacima, najveći, odnosno najdulji tunel u ovoj skandinavskoj državi je Laerdal. Ovaj je tunel dugačak 24,51 kilometar, što ga ujedno svrstava i u red najduljih tunela na svijetu. Laerdal tunel spaja nekoliko norveških sela no najvažnije je i da spaja Oslo s Bergenom. Oslo je glavni grad Norveške, a Bergen drugi najveći grad u državi.

Kako bismo vam dali precizan podatak, onda znajte sljedeće – Laerdal tunel u Norveškoj je najdulji cestovni tunel, dakle tunel kroz koji se mogu voziti automobili. Općenito najdulji tunel na svijetu je Gotthard Base tunel, dugačak 57 kilometara, smješten u Švicarskoj, ali ne koristi se za cestovni promet već isključivo za promet vlakova.

Odluku da se izgradi Tunel Laerdal donijela je norveška vlada još 1992. godine. Shvatili su da im treba poveznica između dva najveća grada koja je prohodna cijele godine, koja ne prelazi fjordove i nije stalno zametena snijegom. Gradnja je započela 1995. godine, a završena 2000. te su troškovi izgradnje bili preko 113 milijuna dolara. Tunel Laerdal dio je europske ceste poznate kao Route E16, a napravljen je tako da omogućuje neometan protok prometa tijekom cijele godine te ujedno ne narušava skladan prirodni okoliš u kojeg je usječen.

Tunel se u prosjeku prođe za kojih dvadesetak minuta. Najveći izazov za projektante bio je kako razbiti monotoniju za vozače pa su isključivo ravni dijelovi presječeni laganim zavojima te je svakih šest kilometara napravljena velika pećina u kojoj vozači mogu stati i odmoriti se. Također, posebna pozornost dana je osvjetljenju. Većina tunela osvijetljena je tradicionalnim bijelim svjetlima, no pećine su osvijetljene plavim i žutim svjetlima koja podsjećaju na prirodno dnevno svjetlo. Također, na podu je postavljeno zlatno svjetlo koje podsjeća na izlazak sunca ujutro. Dakako po sredini ceste, duž linije koja razdvaja suprotne trake za vožnju su i štitnici koji proizvode buku kada preko njih prijeđu kotači vozila.

Ventilacije je također odlično razrađena. Imaju velike ventilatore koji izvlače prljav zrak iz tunela i dovode čist u tunel. Još jedan fenomen ovog tunela je i što je prvi na svijetu dobio postrojenje za tretiranje zraka, odnosno u kojem se čisti prašina i dušik iz zraka u tunelu.

Vožnja kroz Laerdal tunel u Norveškoj nije samo prelazak od točke A do točke B. Saznanje je to da se vozimo najduljim cestovnim tunelom na svijetu koji ujedno nudi i pravi vizualni doživljaj.

Izvor: Silux.hr



Source link

Related Posts