Talijanska marka Lancia već je nekoliko godina ‘priključena na aparate’, medicinski rečeno. Proizvodi samo jedan model koji se prodaje samo na domaćem, talijanskom tržištu. Tračak nade donijelo je povezivanje matične grupe FCA u grupu Stellantis. Je li to znak da će Lancia uskoro zaživjeti u nekadašnjem sjaju.

Drugi scenarij koji je zamislio Carlos Tavares, prvi Stellantisov suprug, je ukidanje brenda, što nitko ne želi, pa ni on sam. Već se neko vrijeme priča o tome kako namjeravaju spasiti brend, a dio toga bit će i oživljavanje legendarne Delte. Ovaj će, kao i dva modela brenda koji će uz njega biti predstavljeni prije 2028. godine, pokretati struju. Posljedično, to znači i da Talijani ne spremaju pravu ofenzivu novih modela, što je potvrdio i Luca Napolitano, prvi Lancijin čovjek.

U sklopu desetogodišnjeg plana koji je Tavaresu predstavio Napolitano, upriličeno je predstavljanje nove generacije Lancie Ypsilona, koja će na tržište biti predstavljena 2024. godine, a pokretat će se električnim ili hibridnim pogonom. Dvije godine kasnije slijedi SUV (prvi u povijesti marke), a 2028. kompaktna limuzina, najvjerojatnije Delta, s oba kasnija modela na struju.

Napolitano planira prodaju butika, što znači da će se saloni dijeliti s drugim brendovima u grupi, a u Europi će biti prisutni na oko 100 prodajnih mjesta u 60 gradova. Ujedno planiraju promovirati online prodaju.

Napolitano je istaknuo kako Lancia nije zainteresirana za masovnu prodaju, što na neki način može opravdati mali raspon modela. Umjesto toga, Lancia će se usredotočiti na ostvarivanje što većeg profita, kao što to čini Mercedes-Benz. Dodaje da se s njemačkom tvrtkom ne namjeravaju natjecati za nove kupce, jer bi to bilo potpuno nerazumno, navodi Reuters. Ipak, zajedno s Alfa Romeom i DS-om ciljat će na bogatije kupce.

Kako bi povećao prodaju novih vozila Lancia Napolitano, se planira proširiti na prijašnja tržišta. To su prvenstveno Njemačka i Francuska, ali kasnije i Austrija, Belgija, Španjolska i skandinavske zemlje. U početku se očekuje da će ta tržišta činiti između 25 i 30 posto prodaje, a kasnije polovicu. Ne isključuje mogućnost proširenja na Australiju i Japan, budući da će iduće godine uvesti upravljač na nova vozila s desne strane. Vozila Lancia će u budućnosti postati još zelenija zahvaljujući korištenju recikliranih materijala. Najveći u skupini Stellantis. Ipak, Lancia se još nije suočila s prošlošću. Napolitano ne isključuje mogućnost povratka u svijet motosporta. Pa hoće li Lancia za deset godina ponovno postati prestižna marka, poznata i po uspjesima na utrkama?


Source link