FORMULA 1 Kolumne Vijesti

LJETNA PAUZA 1. DIO: SPAŠAVANJE FORCE INDIJE

Neposredno prije ljetne pauze izašlo je na vidjelo da su financijski problemi Force Indije poprilični i da je došlo u pitanje mogu li uopće završiti sezonu. Nekoliko dana prije VN Mađarske Sergio Perez poslao je momčad u stečaj.

Iako se već godinama priča da je momčad na rubu financijskog ponora nekako su uspjeli preživljavati i ostvarivati vrhunske rezultate u sredini poretka. Međutim, ove sezone im je Williams prije nekoliko mjeseci stopirao zahtjev za ranijom isplatom novca od TV prava i to se odrazilo na mogućnost da momčad dočeka kraj sezone. I kao i uvijek uz momčad u financijskim problemima spominjali su se različiti kupci, ali do ljetne stanke nitko nije obavio preuzimanje momčadi. Međutim, nakon odlaska momčadi u stečaj, izgleda da se cijeli proces ubrzao i da je upravo to omogućilo uvid u pravu financijsku sliku momčadi budućim kupcima.
Od 3 potencijalna kupca – 2 američka i jedan britanski, najkonkretniji je bio američki konzorcij na čelu s Lawrencom Strollom, ocem Lancea Strolla, trenutnog vozača Williamsa. Što to znači za Force Indiju?

Prvo i najvažnije – momčad je spašena. Stroll stariji posjeduje dovoljno novca da isplati sve kreditore i da omogući momčadi nastavak sudjelovanja u F1. Nadalje, čovjek ima puno iskustva u stvaranju prepoznatljivih brendova, poput Tommy Hilfigera te možemo očekivati promjenu imena momčadi odmah po završetku ove sezone. Force India nije ime koje je globalno najbolje za privlačenje novih sponzora ili oglašavanje proizvoda namijenjenih svjetskom tržištu. Također, za očekivati je da će se na bolidu pojaviti logotipi modnih kuća koje pod sobom ima Stroll Sr.
Ono što je interesantno je da je BWT, trenutni glavni sponzor, izjavio da novac koji su dali momčadi nije ništa drugo nego posudba koju momčad treba vratiti. Ako je to točno, vjerojatnost da oni ostanu u momčadi je svedena na statističku grešku.

Jedno od najvažnijih pitanja, nakon što je osigurana budućnost momčadi je pitanje vozačke postave. Za očekivati je da će Stroll stariji u momčad što prije gledati postaviti svojeg sina. Prema nekim navodima to bi se trebalo dogoditi već prije VN Belgije. Sad se postavlja pitanje tko će od trenutnih vozača dobiti otkaz? Esteban Ocon uživa podršku Mercedesa, a Sergio Perez sa sobom nosi i određenu količinu sponzorskog novca, međutim, to je čovjek koji je poslao momčad u stečaj. Ocon je navodno bio na rubu prelaska u Renault za 2019., ali onda je u Renault otišao Daniel Ricciardo.
Za pretpostaviti je da će Stroll odmah zamijeniti Ocona, a na kraju sezone će se provesti izbor drugog vozača momčadi. To će najvjerojatnije biti netko od koga Stroll Jr. može učiti, ali da pritom ne predstavlja prijetnju da ga rezultatski ponizi. Prema nekim izvorima Robert Kubica se pojavio kao mogućnost koju novi menađment momčadi želi iskoristiti zbog dobre suradnje u Williamsu i potencijalne medijske pažnje koju Poljakov povratak u F1 nosi za sobom.

Najznačajnije je da je momčad spašena te da ćemo i dalje gledati 20 bolida na gridu, a kako će se Force Indija preimenovati i tko će voziti za nju je trenutno od manje važnosti. Važno je da će momčad ostati kompetentna u borbi za bodove i povremeno pokoje postolje. Izgleda da je u cijeloj priči najveći gubitnik Williams. Osim što ih na kraju sezone napušta glavni sponzor, Martini, ostaju i bez Strollove financijske podrške, zbog koje je Stroll Jr. i dobio mjesto u Formuli 1.

Related Posts