Red Bull ring (prije Oesterreichring), 100 km sjevero-zapadno od Graza, bila je u 70-ima  mnogim našim ljubiteljima F1 prva utrka uživo. Hungaroringa još nije bilo a Monza i Imola su dvostruko dalje. U predivnoj prirodi, bilo je to poprište mnogim legendarnim utrkama. I nikome nije jasno zašto je uništeno pola staze i od moćnog trkališta napravljeno skraćeno ali još uvijek atraktivno. Prva VN Austrije održala se na aerodromu u Zeltwegu 1963., da bi od 1970. do 1987. Oesterreichring bio pojam.

Ove godine utrka prije nred-bull-ring-circuitaginje na dosadu nego neka velika uzbuđenja. Kiše nema na vidiku i sva je prilika da će Hamilton i Rosberg sve odlučiti u subotu. Lewis nakon Kanade opet ima psihološku prednost i 17 bodova. No, Nico je ovdje pobijedio prošle godine..
Ferrari je u Zeltweg donio nove dijelove koji bi trebali iskoristiti super mekane gume na kojima, ima naznaka, Ferrari djeluje bolje čak i od Mercedesa. Vettel je nakon loše 2014. vratio vjeru u sebe a Raikkonen nikako da potegne u starom, dobrom stilu. Čini se da su opravdane bojazni da je Kimijevo najbolje vrijeme prošlo..
Red Bull je pred dizanjem ruku od F1, kaže vlasnik Dieter Mateschitz. ”Renault nam ne uzima samo vrijeme i novac nego i želju i motivaciju. S druge strane pravila oko aerodinamike su toliko stroga da naš dizajner Adrian Newey ne može iskoristiti svoj puni talenat”. Renault je na potezu. Riccardo i Kvjat će u nedjelju iz zadnjeg reda zbog korištenja novog petog motora.
10339274_10153915948079908_5955512006646321845_o
Williams je u Zeltweg stigao s lijepim sjećanjima na prošlu VN Austrije. Jedino je njiima, i to ovdje, prošle godine uspjelo uzeti najbolju startnu poziciju Mercedesu. Nije potrajalo ali je bilo jako lijepo je su Massa i Bottas zauzeli treće i četvrto mjesto. U Štajersku su stigli novi dijelovi za Valterija i Fillipea pa se očekuje da će se Williams s Ferrarijem boriti za koje mjesto na podiju.
Lotus se uspinje. Grosjean je sposoban za velike stvari a Maldonado je konačno ohrabren prvim ”čistim” vikendom u Kanadi i prvim bodovima.
Sauber je mnogo bolji nego prošle godine ali u Austriju nije stigao niti jedan novi dio ili promjena. Zato će plavi bolidi opet konkurirati za neko mjesto oko desetog..Force India je imala dvije dobre zadnje utrke. Pobeda Nice Hulkenberga, prošle nedjelje u Le Mansu s Posrcheom, lako bi mogla dati dodatni poticaj indijskoj momčadi.
S Toro Rossom imamo ”copy paste” Red Bulla. No, ovjde je jako uzbudljiva posada koja se tako lako ne miri sa sudbinom. Max Verstapen i Carlos Sainz pokazali su u dosadašnjih sedam utrka da su budućnost F1. Pitanje je samo koliki je strah u njih da u slučaju kakvog ”karambola” ne dobiju veliki minus od Mateschitza. Austrijanac našeg porijekla je poznat po ”quick to hire, quick to fire..”..
Daniel Ricciardo - Action
Kod McLaren-Honde maske su pale. Fernando Alonso je u Montrealu otvoreno na radiju rekao da ovo više nema smisla. No, radi se o dvije prevelike firme pa je za očekivati da se s dna ne može više nikuda nego prema gore. Honda je obećala više snage a FIA je dozvolila novi nos koji bi možda mogao donijeti poboljšanje aerodinamike.
Čini se da su u Austriju jedini pjevajući došli momci iz Manora, vrlo posljednje ekipe prvenstva. Bob Bell, bivši tehnički direktor u Mercedesu, sponzor Airbnb te jaka glasnina da bi od 2016. mogli koristiti Hondine motore, ukrcali su se kod Manora pa je optimizam poprilično porastao. (gd)