FORMULA 1 Iz arhive Formule 1 Na današnji dan Vijesti

Na današnji dan: VN Mađarske 2006. i prvi trijumf Jensona Buttona

Na današnji dan, 6. kolovoza 2006. na Hungaroringu se održavala Velika nagrada Mađarske, to je bila 13. utrka sezone. Pobijedio je Jenson Button, po prvi puta u svojoj F1 karijeri.

Tijekom slobodnog treninga u petak, Fernando Alonso zaradio je kaznu od dvije sekunde za kvalifikacije, zbog opasne vožnje i pretjecanja pod žutim zastavama. To je značilo da će mu te dvije sekunde biti dodane na svako vrijeme odvezeno u svim dijelovima kvalifikacija.

Christijan Albers je dobio deset mjesta kazne na gridu zbog promjene motora.

Sličnu kaznu Alonsovoj dobio je Michael Schumacher, ali on je dobio dvije sekunde zbog prestizanja Roberta Kubice i Alonsa pod crvenom zastavom na kraju subotnjeg slobodnog treninga.

Pole position u kvalifikacijama pripao je Kimiju Raikkonen koje odvozio vrijeme od 1:19.599s, do Raikkonena u prvi red se smjestio Felipe Massa, a treći je bio Rubens Barrichello.

Na startu utrke staza je bila mokra, a to je ujedno bila i prva kišna utrka za VN Mađarske. Raikkonen je zadržao vodeću poziciju na kraju prvog zavoja. Schumacher i Alonso probili su se kroz poredak, Nijemac sa 11. na 6. mjesto, a Španjolac s 15. mjesta iza njega nakon spektakularnog prvog kruga. Nakon borbe koja je trajala nekoliko krugova Alonso prestiže Schumachera s vanjske strane u zavoju br. 5 i preuzima 3. mjesto. Nakon što su vodeći Raikkonen i Pedro de la Rosa otišli u pit lane, Alonso preuzima vodeću poziciju u utrci.

Vozači sa Bridgestonovim gumama uobićajeno su bili u značajnijoj prednosti u odnosu na one s Michelinovima, ali ne i u Mađarskoj. Svi vozači s Bridgestonovim gumama, osim Ferrarijevih počeli su značajnije padati u poretku u odnosu na konkurenciju.

Nakon napada na Giancarla Fisichellu, Schumacher je morao otići u pit lane jer je nakon udarca u stražnji kraj bolida Talijana ostao bez prednjeg krila. Što ga je bacilo krug iza u odnosu na vodeće. Nedugo nakon toga – u iduća dva kruga, Jenson Button prestiže Massu, Fisichellu i Schumachera.

Raikkonen se muči na svom drugom setu guma i pogađa bolid Vitantonia Liuzzija, nakon čega odustaje i na stazi se pojavljuje safety car. Alonso odlazi u pita lane, a Schumacher se vraća u isti krug s vodećima.

Za vrijeme SC-a Button odlućuje da ne ide u pit lane, što se kasnije pokazalo ispravnim. Britancu je to donijelo drugu poziciju iza Alonsa. Nakon SC-a, Button počinje napadati Alonsa, ali ipak mora u pit lane zbog manjka goriva. Zatim, Alonso s vodeće pozicije odlazi po gume za suho, ali nakon izlaska iz pit lane otpada matica s njegove stražnje desne gume nakon čega Španjolac izlijeće u udara u zaštitnu ogradu.

Button preuzima vodeću poziciju, a Schumacher stiže na drugu poziciju na intermedijima, dok su svi ostali otišli na gume za suho. U završnim fazama utrke Schumacher počinje padati u tempu, a ostali vozači ga sustižu. Nijemac brani svoju poziciju, ali ubrzo ga prestižu de la Rosa i Nick Heidfeld. U duelu s Heidfeldom dolazi do dodira u kojem Schumacher oštećuje ovjes na svom Ferrariju i odustaje tri kruga prije kraja utrke.

Button pobjeđuje u utrci, nakon što je startao sa četrnaeste pozicije. De la Rosa je drugi i prvi puta na postolju, a Heidfeld sa trećom pozicijom donosi prvo postolje za BMW-Sauber.

Debitant Robert Kubica osvaja sedmo mjesto i dva boda, ali je kasnije diskvalificiran jer je njegov bolid na vaganju bio pretežak. Michael Schumacher je na kraju smješten na osmu poziciju, unatoč odustajanju pred kraj utrke, što mu je donijelo jedan bod.

 
ZANIMLJIVOSTI:

Pobjednik utrke, Jenson Button zabilježio je prvu pobjedu u svojoj karijeri i prvu pobjedu Britanskog vozača nakon Davida Coultharda na VN Australije 3 godine ranije. Također, to je bila i prva pobjeda engleskog vozača nakon Johhniea Herberta na VN Europe 7 godina ranije, u sličnim uvjetima.

Ujedno, to je bila i prva pobjeda za Hondinu šasiju nakon Johna Surtessa na VN Italije 1967. i prva pobjeda za Hondin motor nakon Heinza-Haralda Frentzena na VN Italije 1999., on je tada vozio Jordanov bolid, kojeg je pokretala Mugen-Honda. Od tog perioda prošlo je 7 godina i 119 utrka.

Ivan Vrhovec

Urednik MotorsportHR-a :) Započeo svoj novinarski put, daleke 2011. i očuvao ga sve do danas. Radio sam za razne medije, poput Auto90, GP1, srpski Sportissimo Rs, jednom ranije za MotorsportHR. Da, ovo je moj drugi put ovdje. :) Stekao sam iskustvo koje je neprocjenjivo i poznanstva koja su ostala i do dan danas, neka od njih su veoma čvrsta. :)
Follow Me:

Related Posts