Još samo nekoliko dana do početka nove sezone F1. U nedjelju 25.03. ugasit će se crvena svjetla na semaforu i kreće nova borba za naslov vozačkog i konstruktorskog prvaka.

Novi bolidi su predstavljeni, vozačke postave kompletirane, a predsezonska testiranja završena. Pitanje je što na osnovu do sad viđenog možemo očekivati s početkom nove sezone? Može li netko skinuti Mercedes s trona? Hoće li McLaren ponovo biti u vrhu poretka? Tko je najlošiji i tko je u problemima već prije početka same sezone?
U nastavku ću pokušati odgovoriti barem na dio postavljenih pitanja.

MERCEDES

Trenutni apsolutni vladari Formule 1. Osvojili su sve što su mogli u svakoj od prošle 4 sezone. Naravno, da i u ovu sezonu ulaze kao glavni favoriti, a pitanje je može li ih itko izazvati. Iako su testiranja proveli relativno samozatajno što se tiče najbržih vremena, bitno je istaknuti da su većinu vremena proveli na medium gumama.
Istaknuo bih 2 stvari: Prvo, vremena iz simulacija utrke su im najbrža, čak oko pola sekunde ispred Ferrarija i Red Bulla. Kao drugi razlog za zabrinutost, spomenuo bi Hamiltonov krug iz 6. dana testova. Tada je na medium gumama išao 1:18,0. Taj krug je poništen zbog nepoštivanja track limita, ali ako je negdje u razini koliko potencijalno ima brzine u Mercedesu, mogli bi ih ponovo gledati daleko ispred svih. Kad se to prevede na hypersoft gume imamo vrijeme od oko 1:16.0, što je daleko brže od najbržih krugova koje su ostali postavili na hypersoftu.

RED BULL

Iako je dosta tijesna situacija između Red Bulla i Ferrarija, trenutno bi ipak blagu prednost dao momčadi iz Milton Keynesa. U simulacijama utrke su pokazali brzinu ravnopravnu Ferrariju, a što se tiče najbržih krugova i tu je slična situacija. Međutim, Red Bull je sastavljen da ponovo bude aerodinamički neprikosnoven, a Renaultov motor polako sve više smanjuje zaostatak za vodećima.
Dodatna prednost je i izuzetno kompetitivna, mlada i borbena vozačka postava u vidu Daniela Ricciarda i Maxa Verstappena koji će u svakom trenutku u svakoj utrci pritiskati do maksimuma. Razlog za brigu je Renaultov motor. I to ne mislim toliko po pitanju manjka snage, koliko po pitanju pouzdanosti. Glavno pitanje je mogu li samo 3 njihova motora izdržati cijelu sezonu?

FERRARI

U Maranellu izgleda da nisu uspjeli anulirati zaostatak za Mercedesom, barem zasad. Čak izgleda kao da se taj zaostatak produbio, a njihova pozicija kao druge najbolje momčadi je dovedena u pitanje. Zasad smatram da je ispred njih još puno posla do Melbournea ako žele utrku krenuti iz prvog startnog reda.

McLAREN

Nakon 3 godine muke i propalog partnerstva s Hondom, od ove sezone okreću novu stranicu. Suradnja s Renaultom bi im trebala donijeti iskorak iz sredine poretka i pretvoriti ih u povremene konkurente za postolja, ali pobjede su i dalje miljama daleko.

Sama testiranja su pokazala da imaju još puno problema s pouzdanošću cijelog bolida. Oni su momčad koja je odvozila najmanje krugova, čak više od 100 manje od drugog najlošijeg rezultata i preko 400 manje od Mercedesa. Što se tiče simulacije utrke pokazali su brzinu vođe sredine poretka, ali ništa više.
Zanimljiva je činjenica da su oni momčad koja je najviše koristila mekše varijante guma, za razliku od Mercedesa kojem su glavne gume bile medium. Znači li to da je McLaren možda pronašao dobar način očuvanja najmekših guma i da ćemo gledati agresivnije strategije?

Također, u oči upada i krug Fernanda Alonsa od 1:16.7 posljednjeg dana na hypersoft gumama. Iako je krug poništen zbog nepoštivanja track limita, ako je brzina unutar 3-4 desetinke od tog vremena, onda bi McLaren, uz najavu velikih promjena na bolidu, u Melbourneu mogao biti čak i kandidat da se uplete u borbu s Ferrarijem i Red Bullom, a ne samo za borbu za 4. najbržu momčad.

HAAS

Možda i najveće iznenađenje testiranja. Pokazali su vrlo solidnu brzinu tijekom simulacija utrke, a istaknuo bi i Magnussenovo vrijeme od 1:18,3 na supersoftu pretposljednjeg dana testiranja.
Iako smatram da su ipak malo iza McLarena, rekao bi da se barem u početku sezone mogu nadati ozbiljnijim bodovima.

RENAULT

Sezona u kojoj očekuju napredak i ulaz u top 4 momčadi. S obzirom na prošlu sezonu, u ovu ulaze s 2 vrlo kvalitetna vozača – uz Nicu Hulkenberga, ove godine će cijelo vrijeme imati i Carlosa Sainza Jr. Poboljšan motor trebao bi im dati dodatan impuls, ali kao i kod svih korisnika njihovog motora, pitanje je mogu li s 3 motora izdržati cijelu sezonu?
Testiranja nisu prošla loše, ali nisu ni pokazali da mogu biti 4. momčad. Zasad bi ih smjestio uz Haas, kao nekog tko ima potencijal konstantno osvajati bodove, ali za bilo što više trebat će im dodatni iskorak u razvoju.

WILLIAMS

Iako nisu ulijevali povjerenje na testovima, iako je Paddy Lowe rekao da imaju problema sa stabilnošću kroz zavoje, rekao bi da su negdje na razini gdje su završili proteklu sezonu – donja sredina poretka. Osnovni problem bi im ove sezone mogla zadavati mlada i poprilično neiskusna vozačka postava – Lanceu Strollu su priključili Sergeya Sirotkina.
Upravo zbog vozačke postave, smjestio bi ih među posljednje 3 ekipe ove sezone.
Robert Kubica je trenutno njihov test vozač, ali je na predsezonskim testovima pokazao veću brzinu od trenutne vozačke postave. Hoće li dobiti priliku voziti utrku tijekom sezone? Ovisi o (ne)uspješnosti u rezultatima koje će postići Sirotkin.

TORO ROSSO

Nakon neuspjelog partnerstva s McLarenom, Honda od ove sezone opskrbljuje momčad iz Faenze. U Red Bullu to gledaju kao na testni poligon gdje će pratiti daljnji razvoj Hondinog motora te eventualno prijeći na njih i u svojoj glavnoj momčadi.
Zasad izgleda kao da je Honda riješila bar dio svojih problema. Za razliku od prošlogodišnjih testova i sezone, ova testiranja su prošla praktički savršeno. Tehničkih problema je bilo izuzetno malo, a i maksimalne brzine su im bile i više nego solidne. Je li to dovoljno ili će Toro Rosso i ovu sezonu provesti na začelju, tek treba vidjeti.

FORCE INDIJA

Momčad koja svake sezone pokazuje postojanost i napredak, ove sezone je podbacila, barem što se tiče predsezonskih testiranja. Naime, po prikazanoj brzini spadaju među najlošije momčadi na gridu. Iako je sredina poretka poprilično zgusnuta, ako žele do pokojeg boda u Australiji trebat će im ozbiljan napredak.

SAUBER

Švicarska Momčad u novu sezonu kreće s puno više ambicija nego što je to bilo prije 12 mjeseci. Potpisali su partnerstvo s Alfa Romeom, a kao dio dogovora imaju i najnovije Ferrarijeve motore.
Na žalost Pascala Wehrleina ode godine nećemo gledati u F1, ali ni njegova zamjena, Charles Leclerc ne bi trebao biti ništa lošiji. Prošle je sezone dominantno osvojio F2 prvenstvo i dobio zasluženu priliku okušati se u F1.

Po rezultatima testova, teško je očekivati da će se Sauber maknuti sa začelja, ali bi trebali biti daleko konkurentniji i možda se povremeno boriti za pokoji bod. Williams, Toro Rosso i Force Indija više uopće nisu toliko daleko, svega unutar nekoliko desetinki.

Za kraj možete pogledati napredak pojedinih momčadi u odnosu na prošlogodišnja predsezonska testiranja u Barceloni: