Političare nije briga za ekologiju i Zemlju! Samo Lufthansa imala je ove zime 18.000 letova bez putnika u svojima zrakoplovima. Političari se odista ponašaju kao junaci iz hollywoodskog hita “Don’t Look Up”! Maltretiraju nas i uvode na silu elektro aute, sve pod agendom “čuvajmo okoliš”, a procjene govore kako je najmanje 50.000 zrakoplova širom svijeta letjelo bez potrebe i pri tome u atmosferu ispustilo najmanje pola milijarde kilograma ugljičnog dioksida!

Zrakoplovne kompanije sve to čine samo kako bi zadržale “slotove”, zapravo mjesta u zračnim lukama. Letjeli su i još uvijek lete samo da bi zadržali mjesta u zračnim lukama. Kakvog li samo ekološkog licemjerja.

Letjelo se ove zime širom svijeta i bez putnika kako bi se zadržala mjesta u zračnim lukama. Samo Brussels Airlines je ove zime obavio 3000 letova bez putnika kako bi izbjegao gubitak slotova za polijetanje i slijetanje. Matična tvrtka avioprijevoznika, Lufthansa Group, potvrdila je da je 18.000 letova bilo praznih, uključujući 3.000 Brussels Airlinesa, prema izvješću u The Bulletinu.

Pravila EU-a zahtijevaju da zračni prijevoznici obavljaju određeni postotak redovnih letova kako bi zadržali svoja mjesta u glavnim zračnim lukama.Prema ovim propisima “koristi ili izgubi”, prije pandemije, prijevoznici su morali iskoristiti najmanje 80 posto svojih predviđenih slotova za polijetanje i slijetanje.

Ovo je revidirano na 50 posto, jer je zbog koronavirusa putovanja su postajala sve teža. Usprkos tome zrakoplovne tvrtke lete i praznih aviona, jer se bore postići cilj i zadržati slotove koji su iznimno skupi i dragocjeni. Pri tome ih uopće ne zanima, jednako kao ni političare što čine nemjerljivu ekološku štetu.

Kao rezultat najnovijih podataka Lufthansa grupe, belgijska Savezna vlada poslala je pismo Europskoj komisiji, pozivajući na promjenu pravila o održavanju slotova. Lufthansa Group, koja osim Brussels Airlinesa posjeduje prijevoznike Lufthansu, Swiss International Airlines, Austrian Airlines i Eurowings, već je otkazala 33.000 letova u siječnju i veljači.

Europska komisija trebala bi odmah omogućiti izuzeće bi se omogućilo zadržavanje mjesta i to zbog Covida-19 i krize i nikako ne smije dozvoliti ovakvo ponašanje. Tim prije jer verbalno potiču mjere protiv globalnog zatopljavanja, a prisila uvođenja elekto automobila svojevrsna je ironija kad znamo što čine sa slotovima. Ovaj problem postoji za sve europske zračne prijevoznike. Je li ovo najavljeni “zeleni dogovor”? Izgleda kao u filmu “Ne gledaj gore” – političari jednostavno ignoriraju ili ih nije briga.

Procjenjuje se da jedan zrakoplov na letu od Bruxellesa do New Yorka i natrag proizvede oko 800 kg ugljičnog dioksida po putniku. Organizacije za zaštitu okoliša nadaju se da će ovo novo pravilo EU-a navesti kompanije da racionalnije popunjavaju svoje zrakoplove, da više izbjegavaju nepotrebno produžavanje letova te se na kraju aktiviraju i pomognu u proizvodnji učinkovitijih zrakoplovnih motora.

Jednim letom se po putniku emitira jednaka količina CO2 koju proizvodi prosječna osoba u godinu dana

Samo da dobijete osjećaj koliko troši putnički avion valja znati kako Airbus A320
A320 troši 2500 kilograma kerozina po satu, a Boeing 737, 2526 kg/h., na liniji recimo od Zagreba do Dubrovnika. Ukupna potrošnja, a i emisija štetnih plinova ovisi ne samo o masi aviona, o visini na kojoj leti…, već i o broju putnika. U slučaju da u zrakoplovu ima oko 100 putnika, po putniku potroši približno 25 kg goriva za taj let… To je manje nego što potroši jedna osoba ako putuje osobnim automobilom u slučaju prosječne potrošnje od 8 litara na 100 kilometara.

964 kg CO2 po putniku od Londona do New Yorka

Prema podacima njemačke neprofitne organizacije Atmosfair, povratni let na relaciji London-New York generira 986 kg CO2 po putniku. Međutim, u svijetu postoji 56 zemalja u kojima prosječna osoba emitira manje ugljičnog dioksida tijekom cijele godine – od Burundija u Africi do Paragvaja u Južnoj Americi.

Čak i relativno kratak let iz Londona u Rim i natrag stvara ugljični otisak od 234 kg CO2 po putniku, što je više od prosjeka koji godišnje ostvaruju građani 17 svjetskih zemalja.

Ove brojke su procijenjene temeljem tipova zrakoplova koji uobičajeno lete na navedenim rutama i popunjenosti sjedala u tim zrakoplovima te uključuju samo CO2 koji nastaje spaljivanjem mlaznog goriva, bez bilo kakvih drugih emisija ugrađenih u konstrukciju zrakoplova ili bilo koje druge stakleničke plinove koji bi se mogli proizvesti, kao što je primjerice vodena para.

Zrakoplovi su velike štetočine
915 milijuna tona
U cijelom svijetu letovi su proizveli 915 milijuna tona CO2 u 2019. Globalno, ljudi su proizveli više od 43 milijarde tona CO2.
4,5 milijardi putnika

U 2019. svjetski zračni prijevoznici prevezli su 4,5 milijardi putnika.
87,8 milijuna radnih mjesta

Gotovo 87,8 milijuna radnih mjesta podržano je diljem svijeta u zrakoplovstvu i povezanom turizmu prije nego što je Covid-19 pogodio industriju. Od toga je 11,3 milijuna ljudi radilo izravno u zrakoplovnoj industriji.

Iz izvješća Europske agencije za okoliš (EEA):
14 g CO2/putnik/km za vlak
42 g CO2/putnik/km za mali automobil
55 g CO2/putnik/km za prosječan automobil
68 g CO2 /putnik/km za autobus
72 g CO2 /putnik/km za motor na dva kotača
285 g CO2 /putnik/km za avion

Fotografija: pixabay


Source link