Genioznost inženjera uključenih u razvoj F1 bolida ne leži samo u pamjetnom iskorišćavanju ograničenog prostora za dizajn najbržih mašina na stazi. Ne, ono što je zaista nevjerovatno je što vozači mogu da doživje sudar pri brzinama većim od 200 km/č, a da pritom prođu bez ikakvih ozljeda. Ove nesreće svjedoče koliko je bitno da F1 auto delovi cene principe fizike i smanjuju silu sudara. Pogledajte nevjerovatne slučajeve u kojima su vozači ostali čitavi.

Fernando Alonso – Velika Nagrada Australije 2016

Najsvježija scjena naizgled ozbiljne nesreće desila se tijekom Velike nagrade Australije 2016 godine. Bivši dvostruki šampion, Fernando Alonso, u 17. krugu naletio je na zadnji deo Estebana Gutiereza u trećoj krivini. Nakon što se isprevrtao zajedno sa bolidom, Španac je izašao iz bolida što brže i mahao publici, jer je znao da ga majka gleda na televiziji. Od bolida gotovo da nije ostalo ništa, jer se raspao u paramparčad. Prosto je nevjerovatno kako čovjek može da izađe potpuno zdrav, nakon sudara pri brzini od 240 km/č. Video: Fernando Alonso udes – VN Australije 2016

Martin Brundle – Velika nagrada Australije 1996

Alonsova čudesna nesreća je delovala prilično poznato F1 komentatoru i bivšem vozaču Martinu Brundleu, a to je zato što je prije 20 godina, Britanac završio u pijsku na upravo istom mjestu. Brundlov Džordan udario je u zadnji kraj zemljaka Džonija Herberta i Dejvida Kultarda i vinuo se u zrak, a naposlijetku se isprevrtao po zemlji. Ne samo da je Brundle bio neozlijeđen, već je odjurio nazad do tima, gde je sjeo u rezervni auto za ponovni start utrke. Malo je reći da je publika bila oduševljena. Video: Martin Brundle udes – VN Australija 1996

Fernando Alonso, Roman Grožan i Luis Hamilton – Velika nagrada Belgije 2012

Roman Grožan zavredio je titulu “ludak prvog kruga” od kolege Marka Vebera, nakon što je Francuz učestvovao u nizu nesreća tijekom prvog kruga u sezoni 2012. Od svih njih, najdramatičnija bila je ona na početku VN Belgije. Vozač Lotusa došao je u kontakt sa Luisom Hamiltonom ubrzo nakon starta, a zatim su njih dvojica zakucali zadnji kraj Fernanda Alonsa. Grožanov bolid je za malo promašio glavu Alonsa. Dosta srieće za sve uključene. Video: Haos u prvoj krivini na VN Belgije 2012

Žak Vilnev i Rikardo Zonta – VN Belgije 1999

Poslednje godine prvog milenijuma, trebalo je dosta hrabrosti da se Eau Rouge savlada pod punim gasom, pa su vozači tadašnjeg tima BAR, Žak Vilnev i Rikardo Zonta odlučili da izazovu jedan drugog i da probaju da punom brzinom ulete u krivinu. Tijekom kvalifikacija, Vilnev je bio prvi koji se oprobao, a njegov pokušaj završio se spektakularnim udesom u zid i crvenom zastavicom. Kada je nastavljeno sa kvalifikacijama, Zonta je uprkos svedočenju neuspeha Francuza, pokušao istu stvar. Što se završilo na isti način, samo impresivnije. Video: Eau Rouge u punom gasu

Mark Veber – VN Evrope 2010

Nakon lošeg starta na VN Evrope u Valensiji, Mark Veber je tijekom utrke shvatio koliko je zapravo Red Bulov RB6 bio superiorniji u odnosu na Kovalinenov Lotus T127. Pri kočenju na ulasku u krivniu 13, Australijanac je naleteo na Kovalainena, koji je morao da zakoči ranije u krivniu, što je lansiralo Vebera u zrak, prevrnulo naopačke i nazad na stazu, gdje se zakucao u barijeru guma. Srijećom, prošao je bez ozljeda. Video: Mark Veber udes Valensija 2010

Najveća grupna nesreća u F1 istoriji – VN Belgije 1998

Svi zagriženi F1 obožavaoci dobro znaju o čemu pričamo. Naravno, reč je o čuvjenom Spa Frankošampu 1998, očajnim vremenskim uslovima i događaju koji će zauvjek ispisivati stranice F1 istorije. Zbog očajnih vremenskih uslova, Dejvid Kultard je na početku staze zakucao bolid u barijeru, što ga je odbacilo na stazu gde je nastao pravi haos. Gotovo svi bolidi su bili uništeni, a utrka je ponovo održana nakon par sati. Međutim, tu nije bio kraj. Tijekom utrke došlo je do više nesreća, a utrku je obeležio niko drugi do Dejvid Kultard. On se nije pomerio na sporiju putanju na stazi, a na njega je naleteo vodeći Mihael Šumaher i tom prilikom ostao bez prednjeg kotača i pobede. Video: Opšti haos na Spa Frankošampu 1998 Nažalost, nije uvek slučaj da vozači izađu iz sudara neozljeđeni, ali svaki sudar je pružio mogućnost inženjerima da poboljšaju dizajn i unaprede bezbjednost vozača. Aryton Senna će zauvek biti upamćen, a sada i njegov prvi bolid piše stranice F1 istorije.