NAPOKON POČELA HRVATSKA DRIFT SEZONA!!

Dugo smo iščekivali početak nove sezone Croatian Drift Challengea, koji je zbog loših vremenskih prognoza odgađan nekoliko puta, no čekanje se itekako isplatilo!! Utrka je naposljetku održana u nedjelju 7. lipnja, a nekoliko tisuća gledatelja imalo je što za vidjeti…

Marko Brkljačić i Karlo Pavičić
Marko Brkljačić (lijevo) i Karlo Pavičić

U novu sezonu puno ozbiljnije
Da se organizatori CDC-a trude konstantno podizati nivo organizacije vidljivo je već  dolaskom na šalter za kupnju karata, akreditacije za press izgledaju atraktivo, a uz VIP akreditaciju uljudno ti posluže i piće dobrodošlice (nismo ju imali mi nego ljudi ispred nas.. 😛 ). Ulaskom u sami kompleks Oryx Centra na kojem se Croatian Drift Challenge već godinama održava također odaje dojam profesionalizma. Promo materijali sponzora nalaze se na dosta mjesta u zoni za publiku, što svim okupljenima stvara ugođaj da su došli na profesionalno organiziranu utrku, a ne na neku seljačku skupštinu. No, da prvenstvo ostavlja dojam profesionalizma i “glamura”, što i dovodi veći broj gledatelja na utrke nije samo na organizatorima… Vozači su također oni koji svojim aktivnostima trebaju pridonjeti tome, a drifteri su upravo to i napravili!! Pritom ne mislimo da vozači trebaju pomagati u slaganju bannera, čunjeva i sl. nego na radu na samopromociji. Tako ove sezone drift automobili izgledaju puno atraktivnije i ozbiljnije u odnosu na prošlu, posebice uživo. Razmislite, što vam je veći gušt gledati, atraktivno dizajnirane aute ili one s nasumično zaljepljenim naljepnicama sponzora? Jasno, u svemu tome su i mediji i sponzori, kojima će ovako drift/autosport izgledati puno ozbiljnije…

Karlo Pavičić
Jedan od najatraktivnijih drift automobila u Hrvatskoj, BMW E46 M3 Turbo Karla Pavičića s 520 KS

Kvalifikacije
Za prvu rundu CDC-a prijavio se 31 vozač iz 4 europske države (Hrvatska, Slovenija, Austrija i Njemačka), no na startu se pojavilo njih 25. Ponovno je bilo najviše trkaćih automobila marke BMW, no bilo je i nekoliko ostalih. U kvalifikacijama najbolji je bio izvrsno raspoloženi Ivo Znaor sa svojim BMW E36 M3 GTR-om (360 KS) s prikupljenih 48 bodova. Podsjetimo, u kvalifikacijama drifteri imaju 3 vožnje u kojima ih ocijenjuju trojica sudaca koji stoje na različitim dijelovima staze te svaki ocijenjuje vozača na svojem dijelu. Svaki sudac vozaču može dati maksimalno 10 bodova za prolazak njegovim djelom staze, a boduje se nekoliko parametara, kao što je npr. blizina prolaska pored clipping point-ova (plavi čunjevi na utrci). Znači, u jednoj vožnji maksimalni mogući broj bodova je 30. Od te tri vožnje u obzir se uzimaju najbolje dvije, tako da je najbolji mogući rezultat na kvalifikacijama 60 bodova.

Ivo Znaor
Ivo Znaor vrhunskim je vožnjama najbolje odvozio kvalifikacije s ostvarenih 48 bodova

Twin Drift – Top 16
Nakon kvalifikacija usljedio je glavni spektakl dana – twin driftovi, tj. drifterski dueli na ispadanje. U tom dijelu utrke dvojica se vozača istovremeno natječu na stazi vozeći paralelno jedan drugomu. Voze se dvije vožnje, a u svakoj je jedan vozač “vodeći”, a drugi “pratitelj”, cilj pratitelja je da što bolje imitira vožnju vodećeg. U svakoj od te dvije vožnje dostupno je 10 bodova koji se raspoređuju na oba vozača (npr. 6:4 , 7:3 , 10:0). Vozač s boljim omjerom bodova nakon dvije vožnje prolazi u drugi krug. U Top 16 Ivo Znaor izbacio je Slovenca Matjaža Podboršeka u Ford Sierri RS (220 KS), Karlo Pavičić s atraktivnim BMW-om E46 M3 Turbo (520 KS) ispao je od dobro raspoloženog Aleša Pogačara u BMW E30 V8 (286 KS). U borbi između dva Gorana, bolji je bio Cvetić sa svojim BMW-om E30 340i dok je ispao Šorak i njegov BMW E46 V8 Turbo (500 KS). Marino Pirić pomoću svojeg BMW-a E30 M5 (400 KS), koji uživo izgleda izuzetno atraktivno, izbacio je dobrog Juru Poljaka u BMW E36 328T (400+ KS), dok je Dario Foler u već svima poznatom BMW-u E30 V8 Turbo (520 KS) izbacio Austijanca Andreasa Schemmerla u Opel Kadettu C 2.0 Turbo (280 KS). Aktualni prvak Hrvatske u driftu Marko Brkljačić, koji slaže novi trkaći automobil, sa starim (BMW E36 328 Turbo; 450 KS) bio je bolji od Tihomila Iskre Tikky-a u BMW E36 325 (194 KS), a izvrsni Slovenac Uroš Berdajs s BMW-om E36 ti 3.2 (320 KS) izbacio je Igora Tabaka u BMW E36 325 Turbo (400 KS). U borbi između Brune Stergara u BMW-u E36 2.5 Turbo (400 KS) i bivšeg prvaka Miroslava Zrnčevića – Mrguda u publici jednom od najzanimljivijih automobila, Nissan Skylineu R34 GTT (300 KS) pobjedu je odnio potonji.

Bruno Stergar i Jure Poljak
Članovi “Sve Se Može Racing Teama”, Bruno Stergar (naprijed) i Jure Poljak

Top 8
Kako je utrka primicala završnici gledatelji su mogli uživati u sve zanimljivijim i atraktivnijim duelima na stazi. Znaor je izbacio Aleša Pogačara, Pirić Šoraka, a izuzetno zanimljiva borba vodila se između Daria Folera i Marka Brkljačića. Obojica su pritiskala od početka pa sve do kraja vožnji, a Dario Foler je u izvanrednoj prvoj vožnji ipak učinio jednu pogrešku koja ga je na kraju stajala prolaska, te je dalje prošao Brklja. Najbolje plasirani automobil koji nije BMW bio je Mrgudov Skyline, koji ipak nije mogao proći u Top 4, nego je ispao od Berdajsovog BMW Compacta. Nadamo se da će Links Team za koji vozi Mrgud, za iduću sezonu dodatno unaprijediti trkaćeg Nissana kako bi postao konkurentniji.

Miroslav Mrgud Zrnčević
Mrgud i Links Team-ov Nissan Skyline R34 jedni su od miljenika publike

Top 4 – Finale
Najboljih četvorica na prvoj rundi ovogodišnjeg CDC-a pokazali su nam sav svoj talent vožnje. U napetim borbama u finale su prošla dvojica vozača Tokić Racing Teama, Marino Pirić i Marko Brkljačić. Prije samog finala održala se borba za treće mjesto, a u njoj su sudjelovali Ivo Znaor te Uroš Berdajs. Na zadnju stepenicu pobjedničkog postolja tako se ipak popeo fantastični Berdajs, a Znaor je unatoč izvanrednim vožnjama dobio utješni pehar za osvojeno četvrto mjesto. Nadamo se kako ćemo uskoro i njega vidjeti na postolju, a do tada prijeđimo na finale. Tamo su se susreli aktualni prvak Hrvatske Marko Brkljačić – Brklja te legenda Marino Pirić. Borba je bila vrlo napeta, a pobjednik se nije mogao predvidjeti do samog kraja utrke. Podsjetimo da se u finalnoj utrci pobjednik donosi na dvije dobivene runde (4 vožnje). Na jučerašnjoj utrci tako smo vidjeli i jedno ponavljanje nakon izjednačenja. Pobjednik se nije znao sve do proglašenja, a prvo mjesto u borbi dvojice vrhunskih driftera ipak je osvojio Marino Pirić.

11402594_1670579493171753_7271492231310161755_o
Pobjedničko postolje nakon utrke: Uroš Berdajs (lijevo), Marino Pirić (sredina) i Marko Brkljačić (desno)

Zaključak
Hrvatska drift sezona počela je više nego dobro, atraktivniji i jači auti, još bolja organizacija, puno publike i medija.. Uglavno gotovo sve što jedno prvenstvo treba imati. Sigurni smo da će iduća utrka biti još bolja i naprednija, a do tada slijedi nam utrka Adria Drift Seriesa, novog regionalnog prvenstva koje se vozi idući vikend (nedjelja, 14. lipanj), također na Oryx Centru u Mičevcu (Zagreb). Biti će zanimljivo vidjeti razlike u organizaciji između ta dva prvenstva (CDC i ADS), a održavanje dva prvenstva zasigurno će pomoći i unaprijediti organizacije i jedne i druge manifestacije.

Dario Foler
Dario Foler u atraktivnom BMW-u E30 V8 Turbo s 520 KS unatoč izvrsnim vožnjama ispao je već u Top 8

Tekst: Tin Beraković
Slike: Krešimir Lovrić Photography