Adrian Newey opisao je promjene koje su odrađene na Williamsovom bolidu Ayrtona Senne prije njegove nesreće na Velikoj nagradi San Marina 1994. i zašto osjeća odgovornost zbog smrti Brazilca.

Newey, koji je bio glavni dizajner Williamsa FW16 već je ranije komentirao nesreću, a sada u svojoj autobiografiji “Kako izgraditi bolid”, koju je ovaj tjedan objavio Harper Collins, Britanac daje uvid o promjenama koje su rađene na bolidu prije nje.

Prema Neweyu, Williams je u početku sumnjao da je nesreću uzrokovalo puknuće stupa upravljača koji je bio modificiran na Senninom bolidu. Međutim, nakon što su pogledali onboard snimku sa bolida Michaela Schumachera koji je pratio Brazilca u trenutku kada je došlo do nesreće, promijenili su mišljenje.

Sennin stup upravljača bio je modificiran kako bi se prilagodio njegovoj vožnji. Newey je iscrtao plan promjene stupa upravljača i smanjenje promjena u jednoj točki. Promjene opisuje kao “dva loša djela inženjeringa”, za koji “smo ja i Patrick (Head) bili odgovorni.”

Nakon nesreće Williams je testirao svoj dizajn upravljača i otkrili su da bez obzira na smanjenje promjera i pukotinu na osovini, upravljač je funkcionirao.

Ipak, Newey se još uvijek osjeća odgovornim zbog nesreće.

“Bio sam jedan od ključnih ljudi u timu koji je dizajnirao bolid u kojem je ubijen veliki čovjek.”

“Bez obzira je li stup upravljača uzrokovao nesreću ili ne, to je bio loš dizajn koji nikada nije trebao završiti na bolidu.”

Senna nije uspio osvojiti bodove u prve dvije utrke zbog borbe s nepouzdanim bolidom. Newey kaže kako je osjećao da Ayrton tjera bolid iznad granica kako bi nadoknadio nedostatke u dizajnu.

“Ne osjećam krivnju zbog mogućnosti da je stup upravljača možda uzrokovao nesreću, jer mislim da nije, nego zbog činjenice da sam ‘zaribao’ aerodinamiku bolida.”

“Pogriješio sam kod prijelaza iz aktivne suspenzije (iz 1993.) u pasivnu i stvorio bolid koji je bio aerodinamički nestabilan i u kojem je Ayrton pokušavao raditi stvari koje bolid nije mogao činiti. Bez obzira je li došlo do bušenja gume ili nije, on je zauzeo unutrašnju liniju u bolidu koji je bio aerodinamički nestabilan i to je učinilo bolid neupravljivim, čak i za njega.”

Newey je također otkrio svoj skepticizam nad naknadnim suđenjem zbog Senine smrti koje je pokrenuo tužitelj Maurizio Passarini.

“Uvijek ću osjećati odgovornost zbog Ayrtonove smrti, ali ne i krivnju. Činjenica da je slučaj Roland Ratzenberger bio tako lako ‘prodan’ ostavio me u sumnji da je Passarinijeva glavna motivacija bila osobna slava”, zaključio je.