Aktualno Dacia dacia duster Duster Featured SUV Vijesti Zanimljivosti

Novi Dacia Duster : originalni SUV



Otkako je 2010. godine predstavljen po cijeni gradskog automobila, Dacia Duster ne prestaje potresati segment SUV-ova. Riječ je o doista revolucionarnom modelu! S ukupno više od 1,9 milijuna prodanih primjeraka, Duster od 2019. godine zauzima prvo mjesto u prodaji privatnim kupcima na europskom tržištu SUV-ova.

Obnovljeni model vjerno prati stope svojih prethodnika. Njegova su meta kupci koji traže udoban i privlačan SUV, ali i oni koji žele robustan i okretan terenac s pogonom na sve kotače.


Vjeran svom nasljeđu, novi je Duster i dalje revolucionarni obiteljski SUV, savršen za svakodnevnu vožnju i pustolovine u divljini. Njegov bezvremenski dizajn, posebice u pogledu svjetala i prednje maske, čini ga još upečatljivijim, ali i ekološki učinkovitijim.

Iznutra je opremljen povišenom središnjom konzolom s uvlačivim naslonom za ruku, a dostupan je i s dvjema opcijama multimedijskog sustava s 8-inčnim dodirnim zaslonom te automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC. Svestraniji no ikad, novi Duster dolazi u inačicama s pogonom na prednje ili sve kotače (u kombinaciji s naprednim sustavom 4×4 Monitor).

Novi Duster u prodaji je u Hrvatskoj od rujna ove godine.

VANJSKI DIZAJN

DIZAJN SA SVRHOM
Novi Duster, predstavljen u narančastoj boji Arizona, diči se suvremenijim dizajnom. Međutim, poboljšanja u njegovu dizajnu nisu samo estetska, već i funkcionalna jer mu jamče veću aerodinamičnost i manju potrošnju.

NOVI PREDNJI KRAJ
Obnovljeni model krasit će novi Dacijin vizualni identitet kakav smo već mogli vidjeti na posve novom Sanderu, Sanderu Stepway i Loganu. Nova dnevna svjetla u obliku slova Y nadahnula su izgled nove kromirane maske hladnjaka s 3D uzorkom. Osim toga, suvremeni redizajn prednjeg kraja dodatno je naglasio Dusterovu osobnost.

NOVI SVJETLOSNI POTPIS
Prednja i stražnja svjetla (ECOLED) s tehnologijom bez isključivanja utjelovljuju Dacijin svjetlosni potpis. Duster je prvi Dacijin model koji će biti opremljen LED pokazivačima smjera. Riječ je o tehnologiji koju koriste i prednja kratka svjetla (uz serijski dostupnu automatsku aktivaciju dugih svjetala) i svjetla registarskih oznaka. Osim niske potrošnje električne energije, LED svjetla poboljšavaju vidljivost za vozača i ostale sudionike u prometu, danju i noću.

BOLJA AERODINAMIČNOST I VEĆA UČINKOVITOST
Timovi dizajnera i inženjera udružili su snage kako bi poboljšali aerodinamična svojstva sa stilom. Dizajn novog stražnjeg spojlera i novih 16-inčnih i 17-inčnih aluminijskih naplataka testiran je u zračnim tunelima. Povrh toga su u novom modelu optimizirane emisije CO2 (novi ležajevi kotača i gume, LED svjetla) i koeficijent zračnog otpora (SCx). Rezultat? Do 5,8 g niže emisije CO2 u inačici s pogonom na sve kotače.

Budući da niže emisije CO2 znače i nižu potrošnju goriva, kupci će dvostruko profitirati od poboljšanja u pogledu aerodinamičnosti.

UNUTRAŠNJOST I PRTLJAŽNIK

OBNOVLJEN PUTNIČKI PROSTOR
Novi Duster jamči veću udobnost svim svojim putnicima. Još udobniji putnički prostor može se pohvaliti novim presvlakama, novim naslonima za glavu te povišenom središnjom konzolom sa širokim i uvlačivim naslonom za ruku. Tu su i dvije opcije multimedijskog sustava s novim 8-inčnim dodirnim zaslonom.

VEĆA UDOBNOST
Novi Duster ima potpuno nove presvlake sjedala! Tkanina i oblik naslona za glavu još su ergonomičniji i jednostavni za održavanje. Osim toga, uski dizajn naslona za glavu povećava vidljivost za putnike sprijeda i straga.
Glavna novost u vozilu jest povišena središnja konzola sa širokim i uvlačivim naslonom za ruku (do 70 mm). Na njoj su smješteni 1,1-litreni pretinac koji se može zatvoriti i dvije USB utičnice za putnike straga (ovisno o inačici).

BOGATA SERIJSKA OPREMA
Neovisno o razini opreme, serijska oprema uključuje putno računalo, sustav automatske aktivacije dugih svjetala i graničnik brzine s osvijetljenim komandama na upravljaču.
Automatski klima-uređaj s digitalnim zaslonom, tempomat s osvijetljenim komandama na upravljaču, grijana prednja sjedala i kartica „Slobodne ruke” dostupni su određenim inačicama.

DVIJE OPCIJE MULTIMEDIJSKOG SUSTAVA
Povrh audiosustava Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB i Bluetooth), dostupna su i dva nova, iznimno praktična multimedijska sustava: Media Display i Media Nav. Na armaturnoj ploči sada se nalazi i novi 8-inčni dodirni zaslon.

Multimedijski sustav Media Display uključuje šest zvučnika (dva dubokotonska zvučnika i dva visokotonska zvučnika sprijeda), digitalni radio, Bluetooth®, dvije USB utičnice i funkciju zrcaljenja pametnog telefona povezanog žicom (funkcija je kompatibilna sa sustavima Apple CarPlay® i Android Auto®). Na upravljaču su smještene posebne komande glasovnih naredbi koje omogućuju vozaču da glasovno upravlja asistentima Siri ili Google Assistant.

Multimedijski sustav Media Nav ima ugrađen navigacijski sustav i kompatibilan je sa sustavima Apple CarPlay® i Android Auto® s kojima se može povezati bežično.

U kartici „Vozilo” na zaslonu multimedijskog sustava Media Display ili Media Nav vozači mogu provjeriti učinkovitost svoje vožnje, a u inačici s pogonom na sve kotače mogu pristupiti i podacima sustava 4×4 Monitor (visinomjer, mjerač nagiba, kompas itd.).

SVESTRANOST

ORIGINALNI SUV
Vjeran svom nasljeđu, Dacia Duster pravi je SUV za obitelji i terensku vožnju. Visokim razmakom od tla, novim gumama i posebnim sustavom 4×4 Monitor (za inačicu s pogonom na sve kotače) dokazuje nam da je spreman skrenuti izvan utabanih putova.

STVOREN ZA BEZBRIŽNU VOŽNJU
Novi Duster vaš je svakodnevni suputnik, bilo na cesti ili izvan nje. To i dokazuje pravim terenskim svojstvima koja vožnju čine bezbrižnom:
• 217 mm razmaka od tla u inačici s prednjim pogonom i 214 mm u inačici s pogonom na sve kotače
• prijelazni kut od 21°
• prilazni kut od 30°
• odlazni kut od 34° u inačici s prednjim pogonom i 33° u inačici s pogonom na sve kotače.

NOVE GUME U SVIM INAČICAMA
Inačica s prednjim pogonom serijski je opremljena ekološkim gumama koje pomažu smanjiti emisije CO2, a otpor kotrljanja niži je za 10 %.
Gume koje se ugrađuju u inačicu s pogonom na sve kotače ispunjuju službene zahtjeve guma s oznakom 3PMSF. Riječ je o gumama koje vrhunski prianjaju, što znači da vam više neće biti potrebne zimske gume.

POBOLJŠANI 4X4 MONITOR
Inačica s pogonom na sve kotače opremljena je sustavom 4×4 Monitor. Budući da je kombiniran s multimedijskim sustavom Media Display ili Media Nav, sve važne informacije sustava prikazuju se izravno na središnjem zaslonu u vozilu.
• Mjerač bočnog nagiba: prikazuje vrijednost bočnog nagiba lijeve i desne strane vozila, a posebno je koristan pri vožnji neravnim terenima.
• Kut nagiba: funkcija koristi podatke sustava za pomoć pri kretanju na uzbrdici i prilagodljivog sustava za nadzor brzine na uzbrdici kako bi upozorila vozača na strme nizbrdice i uzbrdice.
• Kompas: odsad aktivan i kada je vozilo zaustavljeno, pomaže vam da se orijentirate s pomoću magnetskih polova.
• Visinomjer: na jednoj strani zaslona prikazuje se nadmorska visina, dok na drugoj možete pratiti stopu uzbrdica i nizbrdica na vašem putu.

Nakon terenske vožnje planinskim predjelima, sustav 4×4 Monitor prikazuje sažetak vašeg putovanja.

MOTORI

VEĆI UŽITAK U VOŽNJI UZ VEĆU UČINKOVITOST
Ponuda motora potpuno je obnovljena kako bi se osigurao užitak u vožnji i smanjile emisije CO2. Novi Duster sada je dostupan sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC u kombinaciji s motorom TCe 150, dok je obujam spremnika za plin inačice ECO-G 100 povećan na 49,8 litara, što je povećanje od 50 %.

AUTOMATSKI MJENJAČ S DVOSTRUKOM SPOJKOM EDC
Inačica s prednjim pogonom može se pohvaliti motorom TCe 150 kombiniranim sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom EDC. Osim što nudi udobnost i užitak automatskog mjenjača, ovaj mjenjač pomaže smanjiti vrijednosti potrošnje goriva i emisija CO2 te ih tako približiti onima ručnog mjenjača.
Automatski mjenjač EDC (Efficient Dual Clutch) ima dvije spojke: jednu za neparne brzine (1, 3 i 5) i jednu za parne brzine (2, 4, 6 i stupanj za vožnju unatrag). Promjena stupnjeva prijenosa kontrolira se s pomoću električnih aktuatora. Njima, s druge strane, upravlja nadzorno računalo koje savršeno prilagođava prijenosni omjer vozačevim zahtjevima. Prilikom promjene stupnja prijenosa istodobno se otpušta aktivirana spojka te se aktivira spojka sljedeće brzine. Promjena stupnjeva prijenosa odvija se brzo i uz neprekidnu isporuku okretnog momenta. Budući da nema gubitka energije i naglih trzaja motora, vozači će uživati u još većoj učinkovitosti i udobnosti.
Automatski mjenjač s dvostrukom spojkom EDC prilagođava brzinu vrtnje motora kako bi vozilo bilo u najvišem stupnju prijenosa s obzirom na brzinu vožnje. Na taj se način ujedno smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2.

UČINKOVITI MOTORI
Novi Dacia Duster odlikuje se sveobuhvatnom ponudom motora prilagođenih za svakodnevnu uporabu. Valja napomenuti kako svi motori u ponudi ispunjuju zahtjeve norme Euro 6D Full.
• Dizelski motor: dCi 115 (s pogonom na prednje ili sve kotače) kombiniran sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem

• Benzinski motori:
– TCe 90 (s pogonom na prednje kotače) u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
– TCe 130 (s pogonom na prednje kotače) u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
– TCe 150 (s pogonom na sve kotače) u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
– TCe 150 (s pogonom na prednje kotače) u kombinaciji sa 6-stupanjskim automatskim mjenjačem EDC

• Dvogorivni motor (benzinsko-plinski motor): ECO-G 100 (s pogonom na prednje kotače) u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

ECO-G 100: DVOGORIVNI MOTOR MARKE DACIA
Dacia je jedini proizvođač koji za sve svoje modele pokretane termičkim motorom nudi i dvogorivni (benzinsko-plinski) motor ECO-G. ECO-G 100 motor je dokazane tehnologije. Povrh toga se ugrađuje u tvornici, čime jamči sigurnost i pouzdanost. Razdoblje jamstva proizvođača, servisni intervali i kapacitet prtljažnika jednaki su onima inačice s benzinskim motorom. Spremnik ukapljenog naftnog plina (LPG) ugrađen je ispod podnice prtljažnika, na mjestu rezervnog kotača.
Kada se pokreće na plin, novi Duster ECO-G u prosjeku ispušta 9,5 % manje emisija CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. Osim toga, dvogorivni motor povećava doseg na 1235 km zahvaljujući dvama spremnicima s korisnim obujmom od gotovo 100 litara: spremniku benzina obujma 50 l i spremniku ukapljenog naftnog plina obujma 50 l (ukupnog obujma 62 litre). Korisni obujam spremnika ukapljenog naftnog plina povećan je za 16,2 l u usporedbi s prethodnom generacijom Dustera s plinskim pogonom, što je rezultiralo povećanjem dosega za više od 250 km.
Nova tipka za odabir vrste pogona, nenametljivo pozicionirana iza upravljača, još je ergonomičnija i bolje integrirana kako bi joj vozači mogli u trenu pristupiti. Prebacivanje s plinskog na benzinski pogon odvija se automatski kada se spremnik plina isprazni.
Za još veću kontrolu, 3,5-inčni TFT zaslon putnog računala obavještava vozača o razini napunjenosti obaju spremnika.

Dacijini modeli s benzinsko-plinskim pogonom obećanje su jednostavnosti uporabe, užitka u vožnji, niskih emisija CO2 i vrhunskog dosega.

Vlasnici vozila s dvogorivnim motorom u nekim zemljama ostvaruju i pravo na porezne olakšice, kao što su niže cijene goriva na benzinskim postajama, izuzeće od plaćanja naknade za zagađenje i pristup zonama ograničenog prometa.

KORISNE TEHNOLOGIJE ZA OPTIMALNU SIGURNOST
Novi Duster obiluje nizom sustava za pomoć u vožnji od kojih su graničnik brzine i najnoviji sustav elektroničkog nadzora stabilnosti (dostupnih serijski) i tempomat s komandama na upravljaču (opcijski, ovisno o razini opreme) tek neki!

SUSTAV UPOZORENJA NA VOZILO U MRTVOM KUTU
Aktivan pri brzinama između 30 i 140 km/h, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu upozorava vozača na opasnost od sudara s drugim vozilom u mrtvom kutu. Četiri ultrazvučna senzora (dva stražnja i dva prednja) prepoznaju vozila (uključujući vozila na dva kotača) koja se kreću u vašem mrtvom kutu. Ako senzori u mrtvom kutu otkriju drugo vozilo, uključit će se LED svjetlo u odgovarajućem retrovizoru. Uključite li pokazivače smjera dok se u vašem mrtvom kutu nalazi vozilo, LED svjetlo u retrovizoru upozorit će vas bljeskanjem.

SUSTAV ZA POMOĆ PRI PARKIRANJU
Četiri ultrazvučna senzora u stražnjem odbojniku upozoravaju vas zvučnim signalima na moguće prepreke i tako olakšavaju manevriranje. Ovisno o inačici, mogu biti kombinirani s prikazom stražnje kamere s dinamičnim linijama vodiljama na središnjem zaslonu, kao i vizualnim upozorenjima koja vas upozoravaju na blizinu prepreke.

SUSTAV ZA POMOĆ PRI KRETANJU NA UZBRDICI
Sustav održava pritisak na kočnici nekoliko sekundi kako bi spriječio pomicanje vozila unatrag na uzbrdici, a vama pružio dovoljno vremena za pomicanje stopala s papučice kočnice na papučicu gasa.

PRILAGODLJIVI SUSTAV NADZORA BRZINE NA UZBRDICI (ZA INAČICU S POGONOM NA SVE KOTAČE)
Posebno koristan pri vožnji terenima ili strmim nizbrdicama, ovaj sustav (kojim se upravlja preko upravljačke ploče) dozira snagu kočenja kako bi spriječio proklizavanje i prilagodio brzinu od 5 do 30 km/h (u skladu sa zahtjevom vozača). Sustav radi u prvom stupnju prijenosa i u stupnju za vožnju unatrag. Na vozaču je samo da okreće upravljač, a kočenje i ubrzavanje može prepustiti vozilu.

SUSTAV KAMERA ZA PRIKAZ IZ VIŠE KUTOVA
Sustav kamera za prikaz iz više kutova (četiri kamere: jedna prednja, jedna stražnja i po jedna sa svake bočne strane) obavještavaju vozača o njegovu okruženju. Bočne kamere ugrađene su ispod vanjskih retrovizora te prikazuju položaj prednjih kotača. Sustav je posebno koristan pri parkiranju i zahtjevnim manevrima na terenu. Automatski se aktivira kada je uključen stupanj za vožnju unatrag, a vozači ga mogu uključiti i ručno – pritiskom na klavirsku tipku „MVC”. Na zaslonu navigacijskog sustava istovremeno se prikazuje snimka samo jedne kamere. Prebacivanjem u stupanj za vožnju prema naprijed automatski se mijenja kut kamere. Sustav se deaktivira ručno, pritiskom tipke „MVC”, ili automatski kada je brzina vožnje veća od 20 km/h.

OBUJAM PRTLJAŽNIKA POGON NA PREDNJE KOTAČE POGON NA SVE KOTAČE
Obujam prtljažnika 478 L (471 L za inačicu s motorom dCi 115) 467 L
Obujam prtljažnika (norma VDA) 445 dm3 411 dm3
Najveći obujam (do gornje točke sjedala) s preklopljenom stražnjom klupom 1623 L 1614 L
DIMENZIJE (mm) POGON NA PREDNJE KOTAČE POGON NA SVE KOTAČE
Ukupna duljina 4341
Međuosovinski razmak 2673 2676
Prednji prevjes 842 841
Stražnji prevjes 826 824
Ukupna širina s preklopljenim retrovizorima / rasklopljenim retrovizorima 1804 / 2052
Trag prednjih kotača 1563
Trag stražnjih kotača 1570 1580
Ukupna visina bez / s uzdužnim krovnim nosačima 1633 / 1693 1621 / 1682
Visina otvorenog prtljažnika 2020
Visina praga prtljažnika 782 764
Razmak od tla praznog vozila / s najvećim dopuštenim opterećenjem 217 / 183 214 / 182
Prostor u visini koljena u drugom redu 170
Širina u visini laktova sprijeda 1403
Širina u visini laktova straga 1416
Širina u visini ramena sprijeda 1383
Širina u visini ramena straga 1379
Prostor za glave sprijeda 900
Prostor za glave straga 892
Najveća širina praga prtljažnika 980
Unutarnja širina između blatobrana 977
Najveća utovarna duljina s preklopljenom stražnjom klupom 1792




Source link

Related Posts