Škoda Octavia u najpaprenijoj dizelskoj izvedbi potencijalnom kupcu nudi sve nužno za potpuno zadovoljstvo, jer nudi izvrstan koktel performansi i potrošnje, a pritom nimalo ne smanjuje funkcionalnost osnovnog modela.

Još prva Škoda Octavia iz 1997. godine osvojila je svakodnevnom upotrebljivošću, a potpunim prelaskom na Volkswagenovu tehnologiju pouzdanost i kvaliteta postali su aduti. Isto se nastavilo drugom generacijom iz 2004., koja se bazirala na Volkswagen Golfu pete generacije, a konačno potvrdilo trećom, predstavljenom 2012. godine. Premda je testni model u usporedbi s prethodnikom narastao devet centimetara u dužinu i 4,5 u širinu glavni dizajner Jozef Kaban uspio je dobro prikriti povećanje gabarita pa vizualno i dalje djeluje skladno i kompaktno.

No, u najsnažnijoj izvedbi RS, sportskim detaljima naglašena je atraktivnost. Tome osjetno doprinose agresivna kombinacija tamo sive karoserije i crnih detalja te 18-colni naplaci. Već letimičan pogled na testu Škodu Octaviju izaziva respekt. Daleko je to od jeftilena kakve su Škoda bile u 80-im godinama prošlog stoljeća. Ovakav automobil u svakom detalju odiše kvalitetom, a najbogatiji paket opreme nudi dobru kombinaciju komfora i sporta. Posebnu pohvalu zaslužuju nešto tvrđa, ali lijepo profilirana prednja sjedala, koja nude dobar bočni oslonac.

Pod haubom se nalazi dobro poznati 2-litreni dizelaš 2.0 TDI. U ovom slučaju nabijen je na 184 KS i 380 Nm, isto kao i Volkswagen Golf GTD. Pogon je na prednje kotače, a snaga se prenosi 6-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom DSG. Uz ubrzanje do stotke za 8,2 sekunde i najveću brzinu od 230 km/h nitko neće imati prigovor. A i potrošnja je OK! Premda proizvođač obećava prosjek od okruglo pet litara, u realno se lijepo može voziti s manje od sedam, što je obzirom na performanse dobar rezultat. No, nepažljivi vozači, s teškom nogom na gasu mogli bi se, pogotovo u gradskim uvjetima, približiti i brojci od 10 litara.

Škoda Octavia treće generacije gotovo sve mehaničke komponente dijeli s Volkswagen Golfom VI, ali brojni serviseri zastupaju stav kako su složene čvršće i trajnije od onih kod rođaka iz Wolfsburga. Koliko je na dobrom glasu i u zemljama EU najbolje ilustrira podatak da je treća Škoda Octavia bila najprodavanijim automobilom čak i u Švicarskoj, koja ima značajno veću kupovnu moć stanovnika od prosjeka EU. Naravno, u paprenoj izvedbi RS 2.0 TDI, kakvu smo testirali, sve je dodatno naglašeno pa će svatko tko ju proba s pravom postaviti pitanje čemu platiti više za Volkswagen ili značajno više za Audi. OK, ne treba pretjerivati, Audi je ipak premium klasa, ali da Škoda Octavia pruža vjerojatno najbolji omjer uloženog i dobivenog na tržištu nitko ne može osporiti. Solidna doza robusnosti jamstvo je dobre trajnosti, a velika karoserija nudi odličan komfor i prtljažnik obujma čak 590 litara.

Testni primjerak s četiri godine i 96.800 kilometara ‘na leđima’ ostavlja dojam automobila koji se tek pošteno razradio. Nema niti najmanjih tragova korištenja, za što je zaslužna dobra briga vlasnika, a osim redovitog održavanja u ovlaštenom servisu nije bilo nikakvih izvanrednih ulaganja. Kod kupnje rabljenog svakako je potrebno napraviti detaljan pregled u servisu, jer je Škoda Octavia RS 2.0 TDI izbor kupaca sklonih sportskoj vožnji, a to nepovoljno utječe na trajnost vitalnih sklopova poput sustava prijenosa snage, homokinetičkih zglobova, komponenti ovjesa, kočnog sustava… Veliku pažnju treba posvetiti stanju automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom DSG, čiji popravak može biti papreno skup. Čvrsti gumeni oslonci (seleni) osjetno su poboljšani u usporedbi s prethodnikom pa pomalo predimenzionirano podvozje, s iznimnom trajnim kuglastim zglobovima i amortizerima, dobro podnosi loše prometnice. Čak i uz 18-colne naplatke.

Sve u svemu, za oko 20.000 eura koliko, zbog dobrog stanja, vrijedi konkretan primjerak teško je pronaći funkcionalniju limuzinu s boljim kompromisom prostranosti, štedljivosti i sportskog užitka.



Source link

Related Posts