1.2 Featured Izbor uredništva Rabljeni Škoda Test TSI Vijesti Yeti Zanimljivosti

Rabljeni: Škoda Yeti 1.2 TSI (2011.)


Češki tehnološki blizanac Volkswagen Tiguana zapravo je bio prvi ‘terenac’ tvrtke iz Mlade Boleslave, koji se na tržištu borio povoljnom cijenom pa je Škoda Yeti razmjerno tražen i kao rabljeni.

Potencijalni kupci često posežu za osnovnom izvedbom, koja pod haubom donosi 1.2-litrenog turbobenzinca sa 105 KS. Održavanje i potrošnja goriva povoljniji su nego u slučaju rjeđih 1.4 TSI i 1.8 TSI, a početna cijena znatno je manja nego u slučaju dizelaša. Pogon na sve kotače ionako je važan samo rijetkima. Nudio se uz najsnažnijeg benzinca te 2-litrenog dizelaša, koji je i najzanimljiviji, ali nerijetko košta najmanje 50 posto više nego rabljeni 1.2 TSI istog godišta.

Za razliku od Volkswagen Tiguana koji je klasičan SUV, Škoda Yeti kupce je privlačila koktelom dizajna terenca i karoserije koncipirane po sistemu putničkih dostavnih vozila. Kutijasta forma neće privući zaljubljenike u estetiku, ali se takvim pristupom povećava iskoristiv volumen unutrašnjosti pa je Škoda Yeti funkcionalnija od brojnih konkurenata. Po pitanju prostranosti i komfora kritike idu jedino na kratak naslon sjedala, koji će smetati višim putnicima, jer će im ramena prijeći liniju sjedala te obujma prtljažnika koji nudi skromnih 310 litara. Uzdužnim pomicanjem stražnje klupe prema naprijed prtljažnik se povećava na 415 litara, što je i dalje na donjoj granici C-segmenta, a i u tom slučaju se prostor za koljena putnicima straga smanjuje na teško prihvatljivu razinu.

Turbobenzinac obujma 1197 ccm razvija solidnih 105 KS i 175 Nm pa ‘na papiru’ djeluje agilno, ali mu masa od 1345 kg i koeficijent otpora zraka od čak 0,37 ne idu na ruku. Ovako pogonjena Škoda Yeti do 100 km/h ubrzava za 12 sekundi i postiže najveću brzinu od 173 km/h, što je za većinu kupaca ipak dovoljno, ali putna brzina veća od 140 km/h nije preporučljiva zbog povećane buke (zvučna izolacija bi trebala biti bolja) i potrošnje goriva. Tvorničko obećanje o prosjeku od 6,6 litara teško je ostvarivo, ali lijepo se može voziti s realnih 7,5 do 8 litara. Dobar dojam u vožnji naglašava 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom DSG.

Njemački tvrd ovjes ne dozvoljava pretjerano naginjanje. Kratke poprečne neravnine ne voli, ali u svakom drugom pogledu nudi solidnu razinu udobnosti, čemu doprinose i mesnate gume dimenzija 215/60 R16. Premda testirana izvedba ima samo prednji pogon, udaljenošću podnice od 18 centimetara i kratkim prevjesima dobro se snalazi i u terenskim uvjetima pa silazak s asfalta za ljubitelje prirode neće biti problem. U usporedbi sa šminkerskim SUV-ovima Škoda Yeti se i kao novi isticao povoljnijom cijenom, a u usporedbi s konkurentima tipa Renault Kangoo, Citroën Berlingo i Fiat Doblo ipak je osjetno kultiviraniji i ne ostavlja dojam putničkog kombija, nego punopravnog automobila s osjetno većom razinom komfora.

Po pitanju karakterističnih kvarova Škoda Yeti sustavnih problema nema pa su pouzdanost i trajnost OK. Pojedine serije motora 1.2 TSI imaju problema s ubrzanom potrošnjom klipnih prstenova, ali to je razmjerno jednostavno predvidjeti, jer prvo dolazi do pojave povećane potrošnje motornog ulja. Prema tvorničkim uputama tolerira se potrošnja ulja do jedne litre na 5000 kilometara, ali već jedna litra na 8000 km znak je za uzbunu i preventivno mjerenje kompresije.

Sve u svemu osnovni Škoda Yeti je dobra kupnja. Omjer uloženog i dobivenog je jako dobar, pogotovo za uredno održavane primjerke. No, prilikom kupnje rabljenog treba posebno paziti na neobičan zvuk turbopunjača, jer su ga brojni nemarni vlasnici znati dokrajčiti već nakon 50.000 kilometara. Uz uredno popunjenu servisnu knjižicu te pregled kod dobrog mehaničara brige nema. Velik adut Škode Yeti je i taj što je u usporedbi s rođakom iz Volkswagena rizik od krađe neusporedivo manji.

Premda je testiran primjerak već ušao u osmu godinu, prošao je svega 64.000 kilometara. Uz redovito održavanje ostavlja dojam kao da se tek dobro razradio. Vuče uvjerljivo, a u unutrašnjosti još uvijek nema pojave škripanja i cvrčaka. Kupnja primjerka poput konkretnog svakako je dobar izbor. Teško je kupiti bolji multipraktik za oko 11.000 eura, koliko vrijedi na tržištu rabljenih.



Source link

Related Posts