Featured Izbor uredništva Test up Vijesti volkswagen Zanimljivosti

Rabljeni: Volkswagen up! 1.0 (2015.)


Gradski adut iz Wolfsburga, koji je osvojio drugo mjesto na izboru za Europski automobil 2012. godine, vrlo je poželjna i kao rabljeni, jer Volkswagen up! nudi iznimnu funkcionalnost. Upravo mu je sandučasti oblik karoserije jedna od glavnih vrlina. Gotovo je nevjerojatno da model dugačak 354 centimetara, širok 164 i visok 149 cm nudi toliku prostranost. Tome uvelike pridonose mali prevjesi kotača pa međuosovinski razmak unatoč malim gabaritima iznosi solidnih 242 cm.

Osim prostranosti i funkcionalnosti aduti su mu razmjerno povoljni troškovi održavanja, provjerena tehnologija koje povećava pouzdanost, dobro držanje cijene na tržištu rabljenih i osjetno manji rizik od krađe u usporedbi s ostalim modelima Volkswagena. Čak i prtljažnik nudi primamljivih 250 litara, dok se preklapanjem sjedala otvara prostor od čak 950 litara. Dakle, omjerom gabarita i prostranosti Volkswagen up! nameće se kao savršen izbor za grad, a u prilog tome govori i krug okretanja od 9,8 metara.

Premda se pod haubom nalazi 3-cilindarski atmosferski benzinac sa 60 KS i 95 Nm, solidnim performansama pogoduje masa od 895 kilograma. Ubrzanje do 100 km/h za 14,4 s i najveća brzina od 160 km/h djeluju skromno, ali za ugodnu vožnju gradom performanse su sasvim dovoljne. Potrebno se samo priviknuti na frktavi zvuk 3-cilindraša. Premda tvornička brošura obećava prosječnu potrošnju od 4,7 litara, realan prosjek je između 6 i 6,5 litara. Ručni 5-stupanjski mjenjač dobro je proračunatih omjera, a ručica je je prilično precizna. Kočnice sa samoventiliranim diskovima promjera 256 mm sprijeda i bubnjevima straga dobro su dimenzionirane te prilično otporne na habanje.

Testirani primjerak s nepune tri godine na leđima i tek 24.000 kilometara teško da se i može nazvati klasičnim primjerom rabljenog automobila. Obzirom na kratak period eksploatacije ne čudi da i izvana i iznutra izgleda kao gotovo potpuno nov automobil. Sve je na svom mjestu i nema nikakvih ‘ožiljaka’, osim pokoje crtice na vratima, što je uobičajeno za automobile kojima su gradski uvjeti prirodno okruženje. Visoka kvaliteta vidi se po svakom detalju, od boje, preko spojeva do materijala. Ništa ne miriše na jeftilen, up! je napravljen ozbiljno poput Golfa pa se problemi s habanjem niti ne očekuju.

Prve serije imale su problema s kvalitetom zupčanika mjenjača neparnih stupnjeva prijenosa, ali ta greška je ispravljena faceliftom u listopadu 2014. godine, a tada je Volkswagen promijenio i dobavljača brtvenih prstenova na poluosovinama, koji su bili skloni propuštanju vlage. Kompresor klima uređaja također se nije proslavio trajnošću u prvim serijama. Poneki su otkazali već pri 60.000 kilometara, većina na oko 75.000, a tek rijetki su izdržali duže od 100.000. No, i to je kasnije poboljšano pa problema s modelima proizvedenim nakon 2014. godine ne bi trebalo biti.

Sve u svemu rabljeni Volkswagen up! je i više nego dobar izbor za sve kojima performanse nisu u fokusu, ali zato žele funkcionalan, okretan, prilično prostran i pouzdan gradski automobil. U tim uvjetima funkcionira odlično. Na otvorenoj cesti ili autocesti može poslužiti, ali potrošnja tada osjetno raste. Čak je i 3-cilindarski benzinac prilično trajan, nije jako toplinski i mehanički opterećen pa je dobar sluga. Samo mu treba oprostiti zvuk mlinca za kavu.



Source link

Related Posts