Aktualno automobil Featured Renault Vijesti Zanimljivosti zvuk

Renault – epizoda 1: zvukovi u unutrašnjosti


– Advertisement –

Zvukovi pokazivača smjera, upozorenja na neprivezan sigurnosni pojas ili stražnjeg parkirnog senzora svakodnevno nas prate u vožnji. Dio su naše svakodnevice i, premda se mogu činiti nevažnima, rezultat su velikih napora i strogih ispitivanja. William Rodriguez, voditelj upravljanja korisničkim iskustvom pri Renaultovu odjelu za dizajn predstavio nam je kreativni proces i izazove oblikovanja zvuka u aktualnim i budućim Renaultovim modelima.

Zašto ulažemo napore da bismo stvorili zvukove koji se čuju samo u automobilu? O kakvim je uopće zvukovima riječ? Kako oni nastaju? Možda to i nisu pitanja koja si postavljate svaki dan, no ona su svakako presudna za ukupno iskustvo u vozilu. To zna i Renaultov odjel za dizajn, stoga im pridaje iznimnu važnost. Zvukovi u vozilu u prvom su redu namijenjeni vozaču koji mora razumjeti njihovo značenje. Osim toga su i sredstvo s pomoću kojeg marka iskazuje svoj identitet.

– Advertisement –

„Vozilo je instrument koji treba dobro ugoditi, a apstraktni zvukovi koje proizvodi moraju biti razumljivi. Ne stvaramo glazbu, već prenosimo poruke kroz pažljivo oblikovan zvuk koji ne samo da odražava, već i jača prepoznatljivost marke.” William Rodriguez, voditelj upravljanja korisničkim iskustvom pri Renaultovu odjelu za dizajn

Svrha automobilskih zvukova
Pri oblikovanju zvuka u putničkom prostoru, dizajneri posebnu pozornost daju trima glavnim skupinama. Standardnim zvukovima obavijesti ili upozorenja, kao što su zvukovi pokazivača smjera i upozorenja na neprivezani sigurnosni pojas. Zvukovima sustava za pomoć u vožnji, kao što su zvukovi stražnjeg parkirnog senzora ili upozorenja na nenamjernu promjenu traka. I na kraju, zvukovima multimedijskog sustava koji se oglašavaju kada upotrebljavamo središnji zaslon.

Postoji nekoliko razloga zbog kojih je važno razraditi strategiju oblikovanja zvuka. Prije svega, kako bi se stvorilo jedinstveno korisničko iskustvo i postigla idealna ravnoteža između zvuka i drugih vizualnih ili mehaničkih podražaja u vozilu. Dakako, ti zvukovi moraju biti ugodni vozačevu uhu i učinkovito prenositi poruke, odnosno obavještavati, potvrđivati i upozoravati. Kod vozača bi trebali potaknuti instinktivnu reakciju i nagnati ga da prilagodi svoje ponašanje.

Povrh toga, trebali bi stvoriti zvučno okruženje koje je prepoznatljivo za marku. Zvukovi koji izviru iz putničkog prostora i zaslona pridonose jačanju identiteta marke jednako kao što to čine svjetlosni potpis ili reklamni slogan.
Cilj je potaknuti pozitivne emocije kroz harmoničnu, pozitivnu i ugodnu vožnju.

„Zvukove u vozilu ugodili smo s posebnom pažnjom kako bismo stvorili zvučnu kulisu prepoznatljivu za Renault. Što se umjetničkih ciljeva tiče, željeli smo da zvukovi naših modela budu usklađeni s identitetom marke: da učinkovito prenose poruku, ali i da budu nježni, pozitivni i zabavni”, dodaje William Rodriguez.

Zvukovi budućnosti
Odjel korisničkog iskustva Renaultova odjela za dizajn trenutačno radi na posve novoj generaciji zvukova koja će u sljedećih nekoliko godina zaživjeti u serijskim vozilima, počevši od Méganea E-TECH Electric. Kao i kod standardnog postupka industrijskog dizajna, rad na oblikovanju zvuka uključuje izradu zvučnih skica u skladu s umjetničkim ciljem i porukom koju treba prenijeti.
Renaultovi dizajneri u tu se svrhu služe fonotekom snimljenih zvučnih efekata, dok nadahnuće za stvaranje umirujućih i privlačnih zvukova crpe iz prirode. „Koristimo paletu zvukova nadahnutih prirodom: komadići drveta koji se trljaju jedan o drugi, zvukovi udaraljki, prosipanja zrna sjemena, kapljica vode itd.”

Prikupljeni zvučni materijali zatim se obrađuju u programu za obradu zvuka, a potom i testiraju na ciljanoj skupini koja zauzvrat pruža povratne informacije o njihovoj kvaliteti. Na primjer, neki bi se zvuk mogao ocijeniti kao pretjerano mračan, oštar, umjetan ili zvonak.
Ovisno o povratnim informacijama korisnika, zvukovi se obrađuju, oblikuju, dotjeruju i sl., pri čemu se posebno vodi računa o njihovoj usklađenosti s prethodno dogovorenom strategijom i uputama. Valja napomenuti i kako se čitav postupak odvija u uskoj suradnji s drugim odjelima, kao što su odjel za proizvodnju, inženjering i marketing.

Projekt cjelovitog redizajna zvuka za nove modele sada se bliži kraju, a konačni rezultat moći ćete osluhnuti već sljedeće godine.

– Advertisement –



Source link

Related Posts