Direktor Renaultovog F1 tima Cyril Abiteboul upozorio je da Formula 1 i Formula E streme k istom cilju, dok on smatra kako bi obje kategorije trebale imati jasan identitet kako bi bile održive.

Uvođenje hibridnih motora u Formulu 1 2014. godine prepoznato je kao korak prema važnosti cestovnog prometa, a neki, uključujući novoimenovanog sportskog šefa F1 Rossa Brawna, sugerirali su da nastavak takve politike logično može dovesti do električnih formuli.

Natjecanje električnih jednosjeda trenutno je domena Formule E te Abiteboul, koji radi za proizvođača koji je uključeni i u F1 i u FE, vjeruje da konvergencija ove dvije serije neće biti održiva.

“Tu je vrlo teško postići ravnotežu, očito treba gledati na F1 u širem kontekstu od FE i utrka izdržljivosti”, rekao je Abiteboul za Motorsport.com.
“Moramo biti sigurni da se svaka kategorija vrlo jasno izdvaja po nečemu i da postoji jasan USP (unique selling point, eng. jedinstvena prodajna točka) za proizvođača da ide u jednu kategoriju naspram druge.”

“U Renaultu smo u jednoj specifičnoj poziciji da smo u isto vrijeme u F1 i FE. Vidimo veliku razliku između tih dviju formula.”

“Zašto smatram da nebi bilo dobro da obje odu u jednom smjeru? Zato što onda nema smisla imati različite formule, to nebi bilo održivo”.

Uslijed iščekivanja da sudionici Formule 1 započnu s raspravom o modelu F1 motora nakon 2020. godine, predsjednik FIA-e Jean Todt jasno je iznio svoje stajašite rekavši da je za sport važno održavanje stabilnosti.

Todt je upozorio da bi povratak na glasniji, manje ekološki prihvatljiv, stariji tip motora doveo do situacije gdje bi tri od četiri proizvođača napustila F1.
U ime Renaulta, Abiteboul je pak inzistirao na tome da proizvođač ostane “otvoren” u smislu budućeg smjera u kojem će F1 ići.

“Financijska jednadžba se mora održati, ali mi ne, jedno jako mišljenje o arhitekturi motora u odnosu na drugo”, rekao je.

“Odlazak unatrag može biti težak, ali mi smo otvoreni za opcije i ja ne želim započeti prijetnje.”

Također je rekao da F1 treba sveobuhvatno istražiti i raspraviti pitanje trebaju li serije težiti tome da u budućnosti budu relevantne za cestovni promet.

“Ja u potpunosti prihvaćam da bi tu trebalo biti rasprave”, dodao je. “Ne mislim da postoji jedan dobar odgovor na to. Jedina stvar koju treba imati na umu jest da moramo imati cjeloviti pristup, sveobuhvatnu procjenu situacije.”

“Možda F1 i ne treba biti cestovno relevantna, ali onda treba biti spreman izgubiti financijsku potporu koja dolazi od ljudi koji vjeruju u suprotno, ne samo od proizvođača vozila, već i naftnih dobavljača.”

“Mi razgovaramo s brojnim partnerima kao što je Microsoft, koji su tu iz drugih razloga jer oni misle da F1 ide u smjeru koji misle da je bitan ne nužno za cestu, već za društvo.”

“Sve to moramo uzeti u obzir.”