Burns Featured Izbor uredništva Povijest relijaš Richard richard burns Vijesti WRC Zanimljivosti

Richard Burns: Omiljen WRC vozač kojem je presudio tumor



Tumor na mozgu fanovima svjetskog prvenstva u reliju oduzeo je idola 25. studenog 2005., kad je Richard Burns izgubio bitku s opakom bolešću. Dijagnoza je uspostavljena taman prije starta relija u Velikoj Britaniji 2003., a već prve liječničke prognoze nisu mu davale puno šansi za oporavak. Dvije godine Richard Burns hrabro se borio, prošao je niz kemoterapija i zračenja, da bi u travnju 2005. bio operiran. Nedugo nakon operacije stanje se naglo pogoršalo, metastaze su buknule, pa je početkom studenog pao u komu iz koje se više nikad nije probudio.

Kolege i gledatelji ostali su u šoku. Osjećaj nenadoknadivog gubitka prožeo se kroz cijeli WRC svijet. Richard je bio omiljen, hrabar i vrlo brz. Momčad Subarua nije mu nikad okrenula leđa. Premda su znali da je bolest ozbiljno uznapredovala, ponudili su mu ugovor te mu time dali dodatnu snagu u borbi za život.


Richard Burns rođen je 17. siječnja 1971. u Readingu, a već sa 15 godina upisao se u Velšku reli školu. S nepunih 17 prvi je put nastupio za volanom natjecateljskog automobila. Zanat je pekao na očevom Triumphu 2000, prvi ozbiljniji nastupi stigli su s posuđenim Ford Escortom, a potpuno se opustio za volanom svojeg Talbot Sunbeama. Prvi nastup na Svjetskom prvenstvu u reliju stigao je 1990. s Peugeotom 205 GTI, a 1991. upoznao je Roberta Reida, koji mu je slijedećih 12 godina bio suvozač.

Momčad Prodrive angažirala ga je da 1992. nastupa Subaru Legacyjem u Grupi N, a od 1993. postao je punopravnim Prodrivea. Brojne pobjede na raznim natjecanjima otvorile su mu vrata WRC-a. Od 1996. do 1998. nastupao je za Mitsubishi, a od 1999. do 2001. za Subaru, a 2002. i 2003. za Peugeot.

Jedinim naslovom prvaka okitio se 2001. za volanom Subaru Impreze. Japanska momčad i Richard Burns imali su poseban odnos pa mu je Subaru ponudio ugovor i u trenutku kad je njegova bolest već ozbiljno uznapredovala. Nažalost zadnji nastupi bili su za volanom Peugeota 206 pa povratak u Imprezu nije nikad dočekao. Prvi mu je put pozlilo kad se s kolegom Markkom Märtinom 2003. vozio na jedan brzinac u klopu britanskog relija. Pao je u nesvijest, a pretrage u bolnici pokazale su da je situacija dramatično gora od očekivane.

Omiljenom britanskom vozaču posvećena je četvrta epizoda u sedmoj sezoni emisije Top Gear, Subaru je 2006. i 2007. prodavao Imprezu oznake RB320 sa 320 KS, a softwareska kuća izdala je video igru Richard Burns Rally.

 

 

 




Source link

Related Posts