Featured Izbor uredništva kočnice održavanje Servis servsi Vijesti Zanimljivosti

Savjeti za održavanje kočionog sistema u vozilima


Kočioni sistem sastoji se od nekoliko dijelova, a potrebno je da svaki od tih dijelova dobro funkcionira te je u dobrom stanju kako bi cijeli sustav radio kako treba. A kad kočioni sistem radi kako treba, znači da je sigurnost vašeg vozila, a samim time i vas samih na visokom nivou. Što nam drugo treba? Sigurnost i samo sigurnost jedna je od glavnih postavki i pretpostavki ponašanja u prometu. Zamislite samo koliko bi manje nesreća bilo kada bi svaki vozač pravilno brinuo o kočionom sistemu svoga vozila!

Kočnice služe za usporavanje vozila ili njegovo potpuno zaustavljanje, ovisno o uvjetima na cesti te o tome što želimo napraviti u prometu. Postoje različiti sistemi kočenja, a najveća je podjela na kočnice s diskom i kočnice s bubnjem. Naime, ovo je sistem kočenja trenjem i tada dolazi do trenja o glatku površnu, to jest disk ili bubanj. U svemu su bitne i obloge kočnice koje se zapravo pritišću u jedan od pokretnih elemenata.

Po ovom kratkom opisu možemo zaključiti i da se radi o sustavu koji je sklon habanju jer stalno pritiskanje kočnica nakon nekog vremena stvara istrošene dijelove u cijelom sistemu. Stoga se kao posljedica toga može javiti proklizavanje kočnica, čudan zvuk, škripanje i slično. Sve ovo znak je da je neki od dijelova kočionog sistema došao prema svome kraju i da je potrebno čim prije izvršiti zamjenu. Postoje vozači koji se sami brinu o vozilu i sami mijenjaju dijelove u kočionom sistemu, a postoje i oni koje sve prepuštaju iskusnim auto mehaničarima. Za koji god se scenarij vi odlučili jedno je bitno – kočnice se trebaju stalno provjeravati. Ovo je posebno bitno tijekom zimskih mjeseci i tijekom otežanih uvjeta na cestama jer znamo da tada i najmanje greške u sustavu dolaze na naplatu na najgori mogući način, odnosno raznim nesrećama.

Ne smijemo zaboraviti ni kočiono ulje koje se mora provjeravati i mijenjati. Neke preporuke kažu da se kočiono ulje treba mijenjati svake dvije do tri godine jer na sebe kupi vlagu i tako s vremenom gubi svoju svrhu, odnosno stvara zračne jastučiće u kočionom sistemu, što oslabljuje cijeli sustav. Također, i kada ulje pocrni znak je da više ne odrađuje posao kako bi trebalo, a u nekim slučajevima događa se i da ulje iscuri, što treba čim prije detektirati i uliti novo jer kočioni sustav bez ulja nešto je što ne može dulje funkcionirati i sasvim je izvjesno da će dovesti do novih, još većih, a samim time i još skupljih kvarova.

Dakako, vrlo je važno i kako kočimo jer to, jednako kao i redovit pregled kočnica, podjednako utječe na cijeli kočioni sustav. Već znamo da neki vozači, prije svega oni mlađi, vole naglo stiskati kočnice, jednako kao i papučicu gasa. Ovo je najgora opcija za vozilo, za njegov kočioni sustav, jer nagli pritisak najviše oštećuje sve dijelove u sistemu. Zapravo bismo se trebali vratiti u davne dane kada smo polagali auto školu i sjetiti se kako smo onda kočili – na vrijeme, laganim pritiskom papučice kočnice. Isto tako bismo trebali kočiti i danas, ako želimo da nam kočioni sustav traje što dulje. Naglo kočenje treba ostaviti samo za one trenutke u prometu kada vozilo ispred nas naglo stane ili nam na cestu iskoči kakva životinja i slično, u svim ostalim situacijama treba kočiti lagano i smireno. U mnogim slučajevima, ako malo bolje promislimo, već dizanjem noge s papučice gasa, vozilo se počinje samo usporavati, što možemo iskoristiti kao dodatnu prednost, način da se što više sačuva kočioni sistem.

Kao i za mnoge stvari na vozilu, tako i za kočnice vrijedi – koliko ulažete, toliko ćete imati, toliko ćete uživati u njezinim blagodatima. Redovit pregled i zamjena te lagana noga na papučici kočnice najmanje je što bi svaki vozač trebao učiniti.

Izvor: Silux.hr



Source link

Related Posts