Image33 Vijest o smrti Julesa Bianchia očekivala se već neko vrijeme jer su ozlijede glave bilo vrlo teške i beznadne pa se mladi Francuz nije budio iz kome od listopada prošle godine. Danas sa svih strana svijeta stižu izjave koje dokazuju da je F1 devastirana, bespomoćna i beznadna..Jules Bianchi bio je prvak nove generacije koje je za koju sezonu trebala preuzeti glavne uloge.
 
Jules Bianchi je bio potencijalni svjetski prvak. Ultra brz, drag i komunikativni vozač koja je samo čekao da se konačno ukaže prilika u nekoj momčadi koja bi mu ponudila pravi auto jer najslabija momčad F1 Marussija (danas Manor) to, u Julesove 34 utrke u F1, nije mogla, No, Jules je pokazao koliko je veliki i prošle godine osvojio prve bodove za Marussiju i sebe kada je Monte Carlu stigao deveti što je bilo ravno senzaciji.
 
Jules je bio štičenik Ferrarija i tu je sve rečeno. Cavallino rampante ne uzima bilo koga pod svoje okrilje. Dugogodišnji peh s talijanskim vozačima (posljednji pravi je bio Michele Alboreto 1988., nakon njega Morbidelli, Capelli, Larini, Badoer i Fisichella sporadično..) Ferrari nadoknađuje univerzalnim odabirom birajući samo najbolje na svijetu. Jules je to potencijalno bio. Da F1 nije jedini sport na svijetu u kojem (opravdano) nije dozvoljeno treniranje van GP vikenda, za vjerovati je da bi Jules već davno pokazao koliko vrijedi i možda bi danas sjedio možda i u Ferraririjevom sjedalu ili bi Maranello našao za njega mjesto u npr. Suberu, Lotusu, Indiji.. Bio je čak u najužem krugu kandidata za pravu stvar kada su u Maranellu konačno odlučili maknuti Massu a za Kimi Räikkönena se nije znalo želi li se vratiti u F1 ili postati gutač vatre u kakvom cirkusu..
 
 Drastično smanjenje broja momčadi (nakon samo nekoliko krugova prve ovogodišnje utrke u Melbourneu, na stazi je bilo samo 13 auti..) smanjen je i Ferrarijev krug kamo postaviti Julesa da se čelijules_bianchi_2či. Izbor je pao na Marussiju pod šifrom ”daj što daš” ali  nema sumnje da bi Jules vrlo brzo dobio priliku u nečem boljem. Iako su danas poprilično poremećene vrijednosti pa tako npr. Nico Hulkenberg, fantastčni talent čak razmišlja o prebacivanju na Le Mans seriju nakon sjajne pobjede na ”24 sata”. Ok, Force Indija nije loša ali je i dalje u ”drugoj ligi”. Prva: Mercedes, prva A: Ferrari, Williams i Red Bull, druga liga: Toro Rosso, Lotus, Sauber, India, treća: Manor. Fali vam netko !? Komedijaši iz velikog McLarena. Trenutno su s Manorom, no, poznavajući povijest Dennisa & co., možda bi za koji mjesec već mogli biti s Mercedesom…
 
Ovo je prva smrt u formuli 1 od 1994. i tragičnog prvomajskog vikenda u Imoli kada su poginuli Roland Ratzenberger i Ayrton Senna ako ne računamo smrt Španjolke Marie de Villote koja je umrla od posljedica udesa u servisnom prostoru Marussije vozeći oko 50 km/h dokazavši da je cirkus oko žena u F1 stvarno besmislen. I tu nije kraj crnoj kronici za malu momčad Marussije kojoj je 2009., u utrci formule 2, poginuo Henry Surtees, sin legendarnog Johna.
 

Nema nikakve sumnje da je danas F1 toliko jaka da ne bi smjela dozvoliti da bilo kakav bager ulazi za GP stazu za vrijeme F1 utrke i to još po izrazito jakoj kiši..Naravno, bager mora na stazu pomoći nekom autu da se izvuce iz blata i makne sa staze ali u trenutku njegova ulaska na stazu svi ostali auti moraju ili vidjeti crveno svijetlo/zastavu ili biti prisiljeni dobrano smanjiti brzinu.

Japanski suci su od pamtivjeka poznati po nespretnosti. Poprilični entuzijasti ali daleko od toga da su dobro obučeni za tako sofisticianu igru kao što je F1. Naravno da je FIA kriva koja nije spriječila da ni pod koju cijenu na stazi u isto vrijeme bude jureći bolidi i bilo što slično bageru, kolima hitne pomoći ili bilo kakvoj konkretnoj napravi ili bilo čemu.
Tog nesretnog 5. listopada 2014. tajfun Fanfone donio je gadno vrijeme na Suzuku. U 42. krugu, na zavoju Dunlop, izletio je Adrian Sutil (Sauber) i podignute su žute zastave i upaljena žuta svijetla koja samo zabranjuju preticanje i ”preporučuju prilagođavanje brzine..”..Ljudima koji znaju samo za ”gas do daske” nešto ”preporučati”..!?
 
Najgore je da je sigurnosni auto, mnogo puta prije, na stazu izlazio zbog mnogo manjih stvari nego je nekoliko tona teški bager u očajnim vremenskim uvjetima ..Zbog mnogo benigninijih stvari, po ovakvom vremenu, utrke su se istog trenutka prekidale crvenom zastavom…
 
Jules nije imao sreće.
 
Po Sutilovog Subera izašao je bager da ga podigne i iznese sa staze tj. sa zone izletanja. Krug kasnije na istom mjestu izleće Bianchi i svom silom udara u bager tako da se viseći Suber srušio na tlo. Jules nije imao nikakvu šansu, kacigom je udario u bager brzinom od 212 km/h (!?). Pretrpio je udarac od oko 92 G. Od udarca je pao u nesvijest i nikada više se nije probudio. Imao je i možda peh što zbog vremena nije mogao poletjeti helikopter za bolnicu pa se do nje vozio bolničkim kolima oko pola sata. No, kasnije je izračunato da bi helikopter skratio put do bolnice nekih sedam minuta.
Upravo je smiješna kasnije objava FIA-e da bi se ubuduće na ovakve bagere trebalo ugraditi nešto kao zaštitni odbojnik..Pravilo ”dvije žute zastave” traži od vozača samo da kasnije, ako se pokaže potreba, može dokazati da je, vidjevši žute zastave, smanjio brzinu..!? O tome da ”bager i 200 km/h jureći auto niti u jednom slučaju ne smiju biti u isto vrijeme na stazi” – niti riječi…!?
Posebna je priča da se na svakoj utrci sastavlja sudačka ekipa po principu ”tko je pri ruci” umjesto da super bogati sport ima stalnu sudačku ekipu, kao što ima uvijek iste startere, liječnika i vozača u SC. Troškovi, ma ajte molim vas.
 
Jules Bianchi je poginuo jer FIA nije davno uvela pravilo da bager i jureći bolidi ne smiju, po kiši, biti u isto vrijeme na stazi. Ni pod koju cijenu. Čak ni po suhom, koliko se god to ponekad činilo bezopasnim..Radi se o autima koji jure 300 na sat i tragedija se može dogoditi doslovno zbog kutije šibica..
 
Bio sam u Imoli 1. svibnja 1994. godine i smrt se osjećala u zraku od prve minute. Iako je sve upućivalo da se utrka ne smije voziti, naročito nakon subotnje pogibije Rolanda Ratzenbergera, okrutni svijet F1 nije ni pomislio na odgodu ili otkaz. Ugovori za TV prava s oko 100-tinjak zemalja po svijetu bili su potpisani Samo je doc Syd Watkins rekao Senni: ”Prekini sad i ovdje. Nemoj voziti sutra”..
 
”Ne mogu, svijet od mene očekuje da vozim..”..
 
Te iste večeri kad je Ayrton umro, Bernie Ecclestone je već bio u Zagrebu. Imao je čovjek dogovorenu kupovinu nekih slika. Pa nije red da odgodi tako nešto…
 
Kakvih je samo besmislenih smrti bilo u 65 godina F1. Vjerojatno najbizarnija je ona u kojoj su 1977. poginuli velški vozač Tom Pryce i sudac Frederik Jansen van Vuuren, Frederik je pretrčavao stazu kad ga je dohvatio Pryceov Shadow brzinom preko 250 km/h. Boca za gašenje požara (19 kg) doslovno je odrubila Tomovu glavu..
Milanez Riccardo Paletti je 1982., u Montrealu, startao punim gasom i s oko 170 km/h zaletio se u Pironijev Ferrari koji je ostao stajati na startu. Paletti je umro od ozljeda na grudnom košu. 
 
Veliki Gilles Villeneuve je poginuo bijesan u Zolderu 8. svibnja 1982, jer mu je Pironi, dva tjedna ranije ukrao pobjedu u Imoli…U Zolderu se zaletio u Massa i bio katapultiran iz Ferrarija…
 
Talijan Elio de Angelis poginuo je na treningu u Le Castelettu. Pomoćno osoblje na stazi bilo je bijedno i Elio je umro od udisanja otrovnih para iz aparata za gašenje požara. 
 
Veliki Ronnie Peterson imao je peh. Nakon višestrukog sudara na startu VN Italije u Monzi 1978. prošao je samo sa slomljenim  nogama. No, tokom noći, mala je koščica ušla u krvotok i zasutavila rad srca..
 
Austrijanac Helmuth Koenig je 1974. poginuo u Watkins Glenu zbog nikakve zaštitne ograde. Njegov je Surtees projurio kroz ogradu a glava nesretnog pilota ostala je na njoj..
 
Smrt Rogera Wiliamsona 1973. u Zandvoortu je nešto najgore ikad viđeno. Roger se preokrenuo i počeo gorjeti. Jedini vozač koji se zaustavio i pokušao izvući Rogera bio je David Purley. Vatrogasci se nisu mogli približiti zbog vrućine a vatrogasnim kolima je trebalo osam minuta za koje je vrijeme Wiliamson umro od udisanja otrovnih plinova. Čak su i gledatelji pokušali pomoći ali su otjerani psima..(!?)…
 
Švicarac Joe Siffert je također poginuo zbog udisanja otrovnih plinova na engleskom Brands Hatchu 1971. Naknadnom analizom svih aparata za gašenje požara ustanovljeno je da niti jedan nije bio ispravan..
.
Veliki Jochen Rindt (jedini posthumni prvak) nastradao je u Monzi u zavoju Parabolica kad se Lotus raspao a sigurnosni pojas mu prerezao grlo. Bilo je još neke šanse ali su bolnička kola otišla u potpuno krivu bolnicu..
 
Bilo je još bespotrebnih i besmislenih smrti u F1 kao i ova Julesova. Bianchi se priključio predugačkoj listi velikih talenata koje sudbina nije uputila na stazu slave nego u smrt. Ostaje nam samo da se sjećamo neustrašivih majstora koji su naš sport učinili velikim ali kojima je sreća okrenula leđa. 
 
Goran Dijaković
Vozač Datum nesreće Vozilo Utrka Staza Faza utrke
Chet Miller 15 May 1953 Kurtis Kraft 1953 Indianapolis 500 Indianapolis Motor Speedway Trening
Charles de Tornaco 18 Sep 1953 Ferrari Test Modena Autodrome Testiranje bolida
Onofre Marimón 31 Jul 1954 Maserati 1954 German Grand Prix Nürburgring Trening
Manny Ayulo 16 May 1955 Kuzma 1955 Indianapolis 500 Indianapolis Motor Speedway Trening
Alberto Ascari May 26, 1955 Ferrari Test Monza Testiranje bolida
Bill Vukovich 30 May 1955 Kurtis Kraft 1955 Indianapolis 500 Indianapolis Motor Speedway Utrka
Eugenio Castellotti 14 Mar 1957 Ferrari Test Modena Autodrome Testiranje bolida
Keith Andrews 15 May 1957 Kurtis Kraft 1957 Indianapolis 500 Indianapolis Motor Speedway Trening
Pat O’Connor 30 May 1958 Kurtis Kraft 1958 Indianapolis 500 Indianapolis Motor Speedway Utrka
Luigi Musso 06 Jul 1958 Ferrari 1958 French Grand Prix Reims-Gueux Utrka
Peter Collins 03 Aug 1958 Ferrari 1958 German Grand Prix Nürburgring Utrka
Stuart Lewis-Evans 19 Sep 1958 Vanwall 1958 Moroccan Grand Prix Ain-Diab Circuit Utrka
Jerry Unser 17 May 1959 Kurtis Kraft 1959 Indianapolis 500 Indianapolis Motor Speedway Testiranje pred utrku
Bob Cortner 19 May 1959 Cornis 1959 Indianapolis 500 Indianapolis Motor Speedway Testiranje pred utrku
Harry Schell 13 May 1960 Cooper International Trophy Silverstone Kvalifikacije
Chris Bristow 19 Jun 1960 Cooper 1960 Belgian Grand Prix Circuit de Spa-Francorchamps Utrka
Alan Stacey 19 Jun 1960 Lotus 1960 Belgian Grand Prix Circuit de Spa-Francorchamps Utrka
Giulio Cabianca 15 Jun 1961 Cooper Test Modena Autodrome Testiranje bolida
Wolfgang von Trips 10 Sep 1961 Ferrari 1961 Italian Grand Prix Autodromo Nazionale Monza Utrka
Ricardo Rodríguez 01 Nov 1962 Lotus 1962 Mexican Grand Prix Autódromo Hermanos Rodríguez Trening
Gary Hocking 21 Dec 1962 Lotus 1962 South African Grand Prix Westmead Circuit Testiranje pred utrku
Carel Godin de Beaufort 02 Aug 1964 Porsche 1964 German Grand Prix Nürburgring Testiranje bolida
John Taylor 07 Aug 1966 Brabham 1966 German Grand Prix Nürburgring Utrka
Lorenzo Bandini 07 May 1967 Ferrari 1967 Monaco Grand Prix Circuit de Monaco Utrka
Bob Anderson 14 Aug 1967 Brabham Test Silverstone Testiranje bolida
Joseph Schelesser 07 Jul 1968 Honda 1968 French Grand Prix Rouen-Les-Essarts Utrka
Gerhard Mitter 02 Aug 1969 BMW 1969 German Grand Prix Nürburgring Trening
Piers Courage 07 Jun 1970 De Tomaso 1970 Dutch Grand Prix Circuit Zandvoort Utrka
Jochen Rindt 05 Sep 1970 Lotus 1970 Italian Grand Prix Autodromo Nazionale Monza Kvalifikacije
Jo Siffert 24 Oct 1971 BRM 1971 World Championship Victory Race Brands Hatch Utrka
Roger Williamson 29 Jul 1973 March 1973 Dutch Grand Prix Circuit Zandvoort Utrka
François Cevert 06 Oct 1973 Tyrrell 1973 United States Grand Prix Watkins Glen Grand Prix Race Course Kvalifikacije
Peter Revson 30 Mar 1974 Shadow 1974 South African Grand Prix East London Testiranje pred utrku
Helmut Koinigg 06 Oct 1974 Surtees 1974 United States Grand Prix Watkins Glen Grand Prix Race Course Utrka
Mark Donohue 19 Aug 1975 Penske 1975 Austrian Grand Prix Österreichring Trening
Tom Pryce 05 Mar 1977 Shadow 1977 South African Grand Prix Kyalami Utrka
Brian McGuire 29 Aug 1977 Williams 1977 Shellsport Championship Round 11 Brands Hatch Trening
Ronnie Peterson 11 Sep 1978 Lotus 1978 Italian Grand Prix Autodromo Nazionale Monza Utrka
Patrick Depailler 01 Aug 1980 Alfa Romeo Test Hockenheimring Testiranje bolida
Gilles Villeneuve 08 May 1982 Ferrari 1982 Belgian Grand Prix Zolder Kvalifikacije
Riccardo Paletti 13 Jun 1982 Osella 1982 Canadian Grand Prix Circuit Gilles Villeneuve Utrka
Elio de Angelis 15 May 1986 Brabham Test Circuit Paul Ricard Testiranje bolida
Roland Ratzenberger 30 Apr 1994 Simtek 1994 San Marino Grand Prix Autodromo Enzo e Dino Ferrari Kvalifikacije
Ayrton Senna 01 May 1994 Williams 1994 San Marino Grand Prix Autodromo Enzo e Dino Ferrari Utrka