Talijani su na krilima uspjeha modela Giulia i Stelvio u Ženevi 2019. godine predstavili koncept kompaktnog SUV-a, koji su nazvali Alfa Romeo Tonale.

Tada, a bili smo na premijeri uživo, je malo tko vjerovao da će tu razinu atraktivnosti ponuditi i proizvodna izvedba. Konceptni Tonale, koji je oduzimao dah prisutnim novinarima, nije završio na znatnom ublažavanju. Upravo suprotno, napravljene su tek one korekcije koje su bile nužne kako bi automobil bio funkcionalan u svakodnevnom prometu.

Što se tiče dizajna, riječ je o umjetničkom djelu. Sve dokazano u modelu Stelvio implementirano je i u Alfa Romeo Tonale. Talijanski sportski naglašen DNK izvire iz svake linije. Koliko god je skladan, lijep i atraktivan izvana, iznutra je još i bolji. Znalci će se složiti kako rijetko koji automobil na tržištu ima toliko vozački naglašen interijer. Doslovno je sve na svom mjestu, s izrazitom sportskom notom.

Alfa Romeo Tonale bazira se na unaprijeđenoj FCA platformi. Istoj kakvu koristi i Jeep Compass, ali uz širi trag kotača i veći udio aluminijskih elemenata. Dugačak je 453, a visok 160 cm pa pruža solidnu ponudu prostora u unutrašnjosti.

Kao glavni tržišni konkurent označen je Audi Q3, ali Talijani tvrde kako je Alfa Romeo Tonale osjetno učinkovitiji u vožnji. Volan pruža najbrže reakcije u klasi, sprijeda se nalaze 4-klipna kočiona kliješta koja potpisuje Brembo, a amortizeri Koni zaslužni su za uzornu stabilnost.

Kupcima se Tonale nudi uz tri hibridne i jednu standardnu izvedbu. Ponuda starta benzinskim 4-cilindrašem 1.5 koji u kombinaciji s elektromotorom razvija kombiniranih 150 KS, dok ista kombinacija benzinca i elektromotora, uz dodatak varijabilnog turbopunjača, raspolaže s ukupnih 180 KS. Obije izvedbe imaju prednjim pogon i 7-stupanjski automatski mjenjač, a na malim brzinama mogu voziti samo na struju. Iza imena Alfa Romeo Tonale Q4 PHEV krije se kombinacija 1-3litrenog turbobenzinca sprijeda i elektromotora straga, koja je nabijena na čak 275 KS pa do stotke sprinta za 6,2 sekunde.

Na većini tržišta EU nudit će se i uz 1.6-litrenog dizelaša sa 130 KS. Naravno, fanove najviše zanima dolazak paprene Quadrifoglio izvedbe, ali za to će se trebati strpjeti do kraja 2023. godine.


Source link