Aktualno CO2 Featured ispušni plinovi Tehnika Vijesti Zanimljivosti

Što nam govore različite boje dima iz ispušnog sistema?


Ispušni plinovi iz vozila uglavnom su bezbojni i kada su takvi sve je u redu. Eventualno se može dogoditi da se plin čini bijel kada je vrijeme hladno, i to zbog kondenzacije. Međutim, ako primijetite da ispušni plinovi dobivaju boju i to baš uvijek (čak i kada nije hladno), vrijeme je za uzbunu jer je to siguran znak da nešto nije u redu.

Koji su tipovi (boje) ispušnih plinova?

Plavkasti dim – ovo je veoma loša vijest jer je znak da motor u nekom dijelu dobiva ulje koje curi te ga sagorijeva. Ovo može značiti niz problema, od ventila koji popušta pa sve do oštećenih cilindara. Ako dulje ostavimo automobil da radi kad primijetimo plavkasti dim, može se dogoditi niz oštećenja, od različitih senzora pa sve do toga da zbog nestanka ulja u motoru dođe do niskog tlaka u sustavu, što opet može dovesti do velikog kvara.

Bijeli dim – vidite li bijeli dim (a isključili ste mogućnost da se samo radi o hladnom jutru i kondenzaciji) opet je loš znak. Naime, bijeli je dim znak da negdje u motoru gori tekućina za rashlađivanje ili neka druga tekućina koja služi za transmisiju. Također, imate li dizelaša i vidite bijeli ispušni plin, može biti znak da kroz sustav prolazi nesagoreno gorivo. Kao što smo naveli, bijeli dim može biti i znak da ste prebrzo krenuli u hladnom zimsko jutro, prije nego se vozilo dovelo na radnu temperaturu. No, ovdje se radi samo o startu. Ako se bijeli dim pojavljuje tijekom cijele vožnje, siguran je znak nekog od navedenih kvarova te je potrebno čim prije reagirati.

Crni dim – ovakva vrsta dima normalna je za veoma stare dizelske motore, posebice kada se pokreću brzo ili kada se naglo stisne papučica gasa. Međutim kod novijih se dizelskih modela ne bi se smio pojavljivati crni dim, odnosno kada se pojavi, ne smatra se normalnim. U tom slučaju crni je dim siguran znak da sustav ubrizgava previše goriva i nije ga moguće cijelog sagorjeti u datom vremenu. Kod benzinskih motora znak je da je u spremniku veoma jaka mješavina goriva, odnosno ima mnogo goriva, a malo zraka. Još jedan znak da se radi o izrazito jakoj mješavini jest i ako vam je ispušni ventil pokriven crnom čađom s unutrašnje strane.

Kako dijagnosticirati ispušne plinove (osim po boji)?

Plavkasti dim – obično ima miris po zagorjelom tostu. Osjetite li ga, odmah provjerite razinu motornog ulja. Također, bilo bi dobro da mehaničar provjeri i klipove.

Bijeli dim – ovisno od tekućine koja curi i gori po motoru, može imati blago slatkasti miris ili miris po zagorjelom ulju. Svakako provjerite nivo rashladne tekućine (ako ima slatkasti miris) ili tekućine prijenosnog sustava (ako ima miris zagorjelog ulja).

Crni dim – provjerite filtere goriva. Oni su najsigurniji znak da nešto ne valja u sustavu, ukoliko imaju naslage po sebi.

Uočite li neobičan dim iz ispušnog sistema, morate brzo reagirati. Kao što smo naveli, neki od kvarova mogu donijeti nove, još veće, još skuplje. Stoga je najbolji savjet kojeg vam možemo dati – dobro otvorite oči, promatrajte vozilo, a kad neobičnih znakova koje smo opisali, odmah ga odvezite kod mehaničara.

Izvor: Silux.hr



Source link

Related Posts