Nekoliko kineskih luka suočeno je s prometnim čepovima nakon što su vlasti ponovo uvele stroge mjere suzbijanja covida 19, propisavši dezinfekciju brodova i uvjetujući pristajanje zdravstvenim potvrdama posade.

Više od 50 kontejnerskih brodova bilo je u utorak na sidru pred lukom Ningbo, drugim po veličini kineskim lučkim središtem, čekajući ulazak, pokazali su podaci Refinitiva, gotovo dvostruko više nego 10. kolovoza, nakon što je na jednom od lučkih terminala prijavljen slučaj covida 19.


Vodeći međunarodni špediteri upozorili su klijente na moguća kašnjenja i prilagodbu ruta. Najmanje 14 plovila CMA CGM-a, pet plovila Maerska i četiri broda Hapag-Lloyda odlučilo je preskočiti Ningbo, a deseci plovila prilagođavaju rasporede, priopćile su tvrtke.

Nova koronaograničenja koče kinesko gospodarstvo i dodatno optećuju ionako preopterećna kineska prometna čvorišta, koja ionako jedva drže korak s pojačanom osobnom potrošnjom, nestašicom kontejnerskih brodova i zastojima u lukama.

Kinesko ministarstvo prometa naložilo je svim lukama da osnuju posebne timove za strana plovila, čije posade moraju imati zdravstvene potvrde ili negativne testove na covid 19 da bi im se dozvolio pretovar tereta.

Luke su tome dodale vlastite propise i neke primjenjuju dodatne mjere opreza u slučaju plovila koja su unatrag 21 dan pristala u lukama u visokorizičnim regijama, poput Indije, Laosa ili Rusije.

“Kineska politika nulte tolerancije za covid 19 dobra je za pandemiju, ali loša za opskrbne lance”, zaključuje Dawn Tiura, izvršna direktorica američke udruge za nabavu i opskrbu Sourcing Industry Group.

“Odabran je jako težak trenutak (za uvođenje takve politike), s obzirom na pojačani šoping uoči povratka u školu i na posao i na nadolazeću sezonu blagdanskih kupovina”, objašnjava Tiura.

Lučke vlasti u Ningbou priopćile su u ponedjeljak navečer da su u međuvremenu podigli kapacitete za pretovar na oko 90 posto prosječne razine u srpnju kako bi ublažili posljedice zatvaranja terminala.

Plovila koja su trebala biti pretovarena na terminalu preusmjeravaju se u obližnje luke. Tako ulaz u šangajsku luku čeka 34 plovila, sedam više nego 10. kolovoza, a pred lukom Xiamen, 700 kilometara južno od Ningboa, njih 18, čak 14 više nego početkom prošlog tjedna.

“Teret se u posljednje vrijeme gomila u luci zbog nedovoljne radne snage u lučkom poslovanju i relevantnim odjelima, a dodatni pritisak stvaraju i učestale pošiljke”, tumači operater za rasuti teret u luci Lianyungang na istoku Kine.

Kina je važna komponenta globalnog opskrbnog lanca pa zatvaranje ili kašnjenje u Kini može odgoditi isporuku gotove robe u drugim dijelovima svijeta, rekao je glavni izvršni direktor američke savjetničke kompanije za opskrbne lance Richard Lebovitz.

Globalni indeks vozarina u kontejnerskom prijevozu Freightos Baltica (FBX), ponderirani prosjek vozarina na 12 glavnih globalnih kontejnerskih ruta, dosegnuo je ovoga tjedna rekordnu vrijednost od 9.770 bodova za 40-stopni kontejner (FEU).

HINA




Source link