Aktualni Citroën C3 napunio je pet tržišnih godina, ali uvjerljivim i atraktivnim nastupom te brojnim vrlinama i dalje privlači pažnju na svakom koraku.

Uvjerio nas je u to testni primjerak, s kojim smo se družili tjedan dana, a u tom periodu nije nedostajalo pitanja znatiželjnih prolaznika. Da je jedan od najpopularnijih gradskih modela pokazuju i prodajni rezultati. U svibnju 2021. ukupan broj prodanih C3 premašio je cifru od 4,5 milijuna, a od toga više od milijun otpada na treću, aktualnu generaciju. Predstavljen je u lipnju 2016. godine, a dizajnom je uveo brojne elemente dokazane na modelu C4 Picasso, uz već dokazanu bazu C3 druge generacije. Šlag na vrhu torte svakako su opcijski Airbumpovi, s modela C4 Cactus, kakvim je bio opremljen i testni primjerak.


Uz dvobojnu karoseriju i opcijske 16-colne aluminijske naplatke, kao i Emeraude krovnu naljepnicu, atraktivnost mu je definitivno jedan od glavnih aduta. Brojni detalji jasno daju do znanja da je riječ o redizajniranom modelu, koji je u odnosu na izvedbu iz 2016. godine, osvježen upravo koliko treba da tvrdnja iz uvodne rečenice nije upitna. I pet godina od predstavljanja rijetko mu koji model B-segmenta može parirati po pitanju privlačnosti, dok mu po pitanju originalnosti i odvažnosti dizajna nitko nije ravan. Značajan doprinos tome daje široka paleta mogućnosti individualizacije pa se kupcima nudi uz čak 36 kombinacija boja.

Dojam u unutrašnjosti je odličan, ali traži određeni period navikavanja, jer se većim funkcija upravlja preko ekrana infotainment sustava. To ponekad nije najspretnije rješenje, pogotovo se to odnosi na upravljanje ventilacijom i klimatizacijskim uređajem. No, sve drugo posloženo je točno kako treba. Redizajnom je C3 dobio i nova sjedala, koja su napredovala ergonomski, ali je šteta što i dalje ne nude dovoljnu bočnu potporu. Udobna su i nakon dužeg putovanja, mjesta ima dovoljno i straga, zahvaljujući međuosovinskom razmaku od solidnih 253,9 centimetara. Volan je precizniji od onih iz većine modela iz Francuske, mjenjač je precizan, ali još uvijek pomalo predugačkog hoda.

Trocilindarski 1.2-litreni benzinac razuvjerit će svakog tko sumnja u mogućnosti downsizing strojeva. Višestruko nagrađivani motor razvija zdravih 83 KS i 118 Nm. Na prvi pogled to se ne čini uvjerljivim, ali zahvaljujući masi tek nešto većoj od jedne tone temperament je solidan. Uz ubrzanje do 100 km/h za 13,3 sekunde i najveći brzinu od 169 km/h rijetko će tko poželjeti više, a zauzvrat nudi realnu prosječnu potrošnju od 6,7 litara, pa za dizelašem nitko neće žaliti. Ljubitelji prirode bit će zadovoljni činjenicom da u kombinaciji sa sustavom Start-Stop emitira tek 97 grama CO2 po prijeđenom kilometru.

Nešto mekše podešen ovjes, neki bi rekli francuski podešen, sve neravnine upija komfornije od očekivanja. Ali se zato u zavojima pojačano naginje. No, bez obzira na to pravac drži uvjerljivo. Ako se pretjera krene blago proširivati putanju i lako ga je vratiti. Kočnice su uvjerljive i ne posustaju ni tijekom dinamične vožnje. Zvučna izolacija mogla bi biti bolja, ali obzirom da se ne radi o gutaču kilometara na autocesti i ponuđeno je OK. Cijena ovako opremljenog Citroëna C3, s bogatim SHINE paketom opreme, koji uključuje sve bitno pa čak i sustave za nenamjerno izlaženje iz trake i prepoznavanje znakova, iznosi vrlo korektnih 119.448 kuna. Dakle, Citroën C3 u osvježenom formatu svakako zaslužuje sve preporuke za kupnju.

TEHNIČKI PODACI – Citroën C3 SHINE Puretech 83 S&S BVM
Motor: benzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt i hod: 75 x 90,5 mm
Snaga: 61 kW/83 KS pri 5750/min
Moment: 118 Nm pri 2750/min
Mjenjač: 5-stupanjski ručni
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 3996 x 1749 x 1490 mm
Međuosovinski razmak: 2539 mm
Masa: 1020 kg
Prtljažnik: 300 l
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubanj
Gume: 205/55 R16
Ubrzanje: 13,3 s
Najveća brzina: 169 km/h
Potrošnja: 6,1/5,2/5,5 l
Potrošnja na testu: 6,7
Cijena testiranog modela: 119.448 kn (15.950 eura)




Source link