– Advertisement –

Kupnja kamioneta ili kod nas popularno nazvanih pick-up modela može biti jednako zanimljiva kao i kupnja „klasičnog“ automobila za obitelj. Razlog tome je bogata ponuda prostora, moćnih motora ali prije svega stvarna funkcionalnost na terenu. Prema statističkim podacima ovakvi automobili izvan američkog tržišta traže se sa bogatom opremom, a ponajviše iz razloga što su europski kupci u ovom segmentu poprilično izbirljivi. Istina je kako su ovakvi automobili oduvijek bili radni strojevi izdržljivi poput mazgi, te je njihova primarna namjena upravo robustnost i izdržljivost, no svjedoci smo radikalnog zaokreta. Sjećamo se svi najčešćeg gosta naših prometnica – Toyote Hilux koja je bila robustna i ne tako lijepo oblikovana, bazično opremljena i vizualno spremna za teške uvjete. Takvi automobili nisu bili primamljivi kao „every day car“, već isključivo za svoju strogu namjenu. Nakon Hiluxa našao se tu i Mitsubishi L200, zatim Ford Ranger, Volkswagenov Amarok, ne tako davno i Mercedesova X klasa od kojih se posljednja dva spomenuta modela osim atraktivno oblikovanog tijela mogu pohvaliti i opremom viđenom u automobilima više srednje klase.

Upravo evolucijom dizajna, tehnologije, ekološke prihvatljivosti i potreba svakodnevnice „kamioneti“ popularno zvani pick-up u svom punom kapacitetu počinju služiti kao svakodnevni putnički automobili. Olakotna je činjenica i to što pravi terenci izumiru pred navalom SUV-ova, a pick-up modeli zadržavaju osnovne karakteristike terenskih vozila. Sukladno tome raste i prodaja u Hrvatskoj, pa je tako u prošloj godini prodano čak 25% više nego godinu prije, a Mitsubishi L200 je u samom vrhu, odnosno drži drugu poziciju.

– Advertisement –

Davne 1978.godine kada je prvi L200 predstavljen tržištu bio je svrsi shodan automobil stvoren da traje. Hrvatski kupci sjećaju se (a i najčešće ih viđamo na cestama) modela koji se proizvodio od 1993. pa sve do 2006.godine kada ga je naslijedio vidno moderniji i tehnološki napredniji nasljednik također popularan među hrvatskim kupcima. L200 u svojoj šestoj generaciji nikada nije bio bolji. Mitsubishi ovaj model naziva i „Sport Utility Truck“ odnosno u jako slobodnom prijevodu sportsko višenamjensko vozilo. Prvo što upada u oči svakako je osvježen dizajn koji u Mitsubishiju nazvaju J-Line arhitektura i gdje je kabina savršeno uklopljena u kompletnu konstrukciju vozila. Atraktivan, agresivan i moderan prednji kraj u potpunosti je obnovljen, farovi su spojeni s rešetkom hladnjaka, a tu su i Bi-LED svjetla ispod kojih se na rubovima branika nalaze pokazivači smjera i maglenke. Poklopac motora je promijenjen i zajedno sa A nosačima koji su propisno tanji nudi bolju vidljivost, dok pak bočne izbočine ispresijecane oštrim linijama daju dojam atletski građenog teškaša. Da sve ne bude samo vizualno, Mitsubishi se pobrinuo i tehnički, odnosno smanjio koeficijent otpora zraka. Stražnji kraj nije pretjerano inovativan i viđen je i kod modela pete generacije, no upotpunjen je modernom LED grafikom stražnjeg svjetlosnog sklopovlja. Već na prvi pogled novi L200 izaziva strahopoštovanje potencirano svojim gabaritima i izgledom, a tu je i ogroman transportni kapacitet.Pomak u doživaljaju zaista prostranog interijera svakako je funkcionalna i dizajnerska rekonstrukcija vozačkog ambijenta, u koji za ulazak zbog visine praga uvijek treba malo jače zakoračiti, a kod izlaska pripaziti da ne propadnete jer tlo pod nogama nije baš blizu na prvu. Produžen prostor za noge, potpuno nova sjedala i daleko bolji izolacijski materijali u interijeru pružaju veću udobnost putnicima od prethodnika.Estetski gledano središnja konzola podsjeća na neke kućne modele, no ergonomija je na razini, dok nešto tvrđa plastika sugerira na namjenu i izdržljivost ovog automobila. Ostatak kabine je sivo/crne tvrde plastike izvedene da traje i da se lako održava. Pozicija za upravljačem je odlična, visoko postavljena i lako se pronalazi na prvu, preglednost je također odlična, a pohvala ide i povećim osvrtnim ogledalima. Testni model bogato je opremljen (Instyle paket opreme) te time uvelike umanjuje dojam radnog vozila, a ujedno pruža luksuzniju atmosferu koju će najviše cijeniti oni koji se i u pickupu nerado odriču pune razine komfora. Upravo tome pripisujemo i smanjenu razinu buke u vožnji, veću udobnost i prigušeno poskakivanje stražnjeg dijela gdje su postavljeni mekaniji amortizeri uz još jednu lisnatu oprugu (po 3 na svakoj strani). Pohvala ide i odličnom infotainment sustavu koji funkcionira brzo, precizno i poveziv je sa pametnim telefonima. Poveći broj tipki na velikom kožnom upravljaču zahtijeva privikavanje, no jednom kada se na njih naviknete shvatite koliko su zapravo jednostavne za korištenje.U testnom modelu elektronski pokretana te grijana kožna sjedala pružaju odličan bočni oslonac te ne umaraju niti prilikom duljih putovanja ili pak vožnje šumskim putevima. Straga ima mjesta za dvoje odraslih putnika i naprosto oduševljava činjenica same prostranosti i udobnosti prema svim putnicima. Teretni prostor pokriven je rolo zavjesom od tvrde i izdržljive plastike, dugačak je gotovo dva i širok metar i pol, a sposoban je tegliti ravno tonu tereta. Impresivno, zar ne?!Testni primjerak pokretan je 2,3 litrenim dizelašem koji je otprije poznat iz Outlandera, a pali ga se pritiskom na tipku s lijeve strane upravljača baš kao u Porscheu. Robustan, no tiši je i uglađeniji od starog i jačeg 2,4 litrenog agregata koji je poznat po svojoj rastrošnosti. 150 KS i 400 Nm momenta u pickupu koji na vagi pokazuje 2030 kg nije malo, istini za volju nije sprinterski nastrojen, no to od ovakvog modela nitko niti ne traži. Šesterostupanjski ručni mjenjač zahtjeva privikavanje svima koji su se razmazili vozeći kompaktne ili limuzinske izvedbe automobila, no precizan je i spreman iz L200 izvući maksimum već od niskih okretaja.Svoje pravo lice L200 pokazuje na terenu, a s obzirom da su u vrijeme testiranja uvjeti bili idealni za teže off road zadatke odlučili smo isprobati vozilo na zahtijevnijim poljskim putevima prekrivenim velikim lokvama vode ispod kojih se naziralo duboko meko tlo. Bez imalo oklijevanja iako na cestovnim gumama ovaj automobil prolazi zadanim putevima i jasno daje do znanja svoju primarnu funkciju. Čistokrvni terenac odgovoriti će pozitivno na sve zahtjeve i pokazati bogato off road Mitsubishijevo nasljeđe čime odlasci u netaknutu prirodu postaju jednaki bezbrižnoj šetnji parkom čak i u 2WD načinu rada.

Napredni 4×4 pogon (bazični je stražnji) uz motor s dovoljno snage i momenta čak i na minimumu okretaja, uz jaku redukciju prijenosnih omjera i blokadu stražnjeg diferencijala grabi surovim terenom. Tu su i četiri terenska programa rada motora, mjenjača, kočnica i trakcije čime offroad kapaciteti dodatno rastu gotovo do razine fascinacije u konačnici teško dostižne većini vozača prosječnih vještina i hrabrosti na terenu, pa i realnih potreba. Maksimalnih 45 stupnjeva bočnog naginjanja, odnosno 30/22 stupnjeva na kutevima L200 omogućuje penjanje i na popriličnim strmim stazama. U gradskim uvjetima vožnje L200 se ponaša iznimno uglađeno, pa čak i pri odlasku na autocestu garantira visoke brzinske prosjeke. Kod nešto agilnije vožnje zavojima osjetno je naginjanje karoserije, no s obzirom na samu težinu i veličinu vozila nemamo zamjerke. Kočnice su jače nego na prethodniku i svoj posao odrađuju korektno. Istina, prilikom parkiranja u gradu problem svakako stvaraju gabariti vozila kao i krug okretanja (11,8m) no ipak, L200 je sve osim gradskog automobila!

Radno-terenska koncepcija svoju zadaću ispunjava iznad očekivanja, a potrošnja koja se na testu kretala u prosjeku od 8,2l eurodizela više je nego prihvatljiva. Uz svoje naglašene terenske sposobnosti, snažan i elastičan motor, odlično upravljanje i bogatu opremu te obilje prostora kako putničkog tako i tovarnog ovaj model idealan je za sve koji traže automobil ovog kalibra.

TEHNIČKI PODACI – Mitsubishi L200 DC 2.3 DI-D InStyle
Motor: turbodizelski, 4 cilindra

Obujam: 2268 ccm

Snaga: 110kW/150 KS pri 3500 o/min

Moment: 400 Nm pri 1750 o/min

Mjenjač: 6 – stupanjski, ručni

Pogon: na sve kotače – 4×4

Dimenzije d/š/v: 5305x1815x1775 mm

Međuosovinski razmak: 3000 mm

Udaljenost od tla: 20,5 cm

Nosivost: 1005 kg

Kočnice: sprijeda samoventilirajući diskovi, straga puni

Gume: 265/60 R18

Ubrzanje: 12,8 sec

Najveća brzina: 176 km/h

Potrošnja na testu: 8,2 l

Cijena testiranog modela: 340.850 kn (45.936 €)

PHOTO by: Daynight Lens i Zoran Levačić

 

– Advertisement –



Source link