Nećemo puno pogriješiti ako u startu zaključimo da je upravo Nissan Qashqai model koji je najzaslužniji za planetaran rast popularnosti SUV-ova i crossovera.

Prva generacija doslovno je napravila dar-mar na tržištu te se vrlo uspješno prodavala od 2006. do 2013. godine. Nasljednik je dodatno istakao sve adute te uspješno nastavio voditi tržišni rat s ljutom konkurencijom kao što su: Hyundai Tucson, Kia Sportage, Toyota RAV4, Honda CR-V i brojni drugi europski predstavnici.

Alijansa Renault-Nissan odigrala je na sigurno kad je na tradicionalno uvjerljivo podvozje iz Japana implementirala suvremene dizelske motore koje su razvili stručnjaci iz Francuske. Nissan Qashqai druge generacije, kakav smo isprobali na testu zahvaljujući susretljivosti renomiranog trgovca rabljenim motornim vozilima BoomCars, zapravo je tehnički blizanac Renault Kadjara. Ili obratno. Kako vam je draže.

Obzirom da je bazni 1.5-litreni dizelaš sa 110 KS pomalo premalog kapaciteta za SUV dužine 437 centimetara, kao puno bolji izbor nameće se 1.6-litreni dizelaš sa 130 KS i 320 Nm. Ubrzanjem od 9,9 sekundi do stotke i najvećom brzinom od 190 km/h nudi sasvim solidne performanse. Rijetko kad ostaje bez daha, a zahvaljujući dobro proračunatom ručnom 6-stupanjskom mjenjaču, koji je neusporedivo bolji izbor od automatskog CVT, te dobrom ovjesu i naprednoj platformi CMF sposoban je ponuditi i dobru dozu dinamike.

Premda je testni primjerak u protekle malo više od četiri godine prošao 133.000 kilometara, stanjem i dojmom u vožnji to uopće ne otkriva. Veliku većinu vremena proveo je na otvorenoj cesti i autocesti pa je ostao u izvrsnoj kondiciji. Volan je precizan, premda pomalo težak zbog 19-colnih naplataka, mjenjač ugodan, a položaj za volanom dobar i za dvometraše. Osjećaj prostranosti naglašen je panoramskim krovom, dok preglednosti prilikom parkiranja značajno doprinosi sustav 360, koji omogućava pogled na sve četiri strane. Dovoljno je samo uključiti kamere i osloniti se na prikaz projiciran na ekranu infotainment sustava. Bogat paket opreme Executive zapravo je ono što se u Hrvatskoj nazivalo Tekna, uz još pokoji dodatak.

Uz redovito održavanje Nissan Qashqai 1.6 dCi neće stvarati nikakve probleme. Prva generacija znala je imati povremenih poteškoća s prikazom grešaka, uslijed neispravnog rada softvera, ali već nakon redizajna nadogradnjama programa rada ECU-a to je riješeno, dok su u novom modelu dodatno unaprijeđeni svi kontrolni moduli i indikatori. Sve greške koje su se i pojavile u eksploataciji uglavnom su riješene opozivima, poput povremenog otkaza poslušnosti stražnjih podizača bočnih stakala dok je grijač stražnjeg stakla uključen. Najnezgodnija pojava je povremeno ispadanje mjenjača iz rikverca, ali njoj su skloni modeli s pogonom 4×4. Ono što će svakako smetati je i učinkovitost grijača sjedala daleko ispod očekivane, ali i česti kvarovi grijača.

Uglavnom, Nissan Qashqai je rabljeni automobil s kojim se ne može pogriješiti, pogotovo ako se bira izvedba s prednjim pogonom, ručnim mjenjačem i dizelašem 1.6 dCi. Primjerak u stanju i na razini opremljenosti kao testirani na tržištu rabljenih s lakoćom postiže cijenu od 16.000 eura.



Source link

Related Posts