Još od prvog dana Škoda Octavia nametnula se kao miljenik hrvatskih kupaca, jer nudi njemačku pouzdanost i izvrsnu funkcionalnost po razumnoj cijeni.

Još prva Škoda Octavia iz 1997. godine osvojila je svakodnevnom upotrebljivošću, a potpunim prelaskom na Volkswagenovu tehnologiju pouzdanost i kvaliteta postali su aduti. Isto se nastavilo drugom generacijom iz 2004., koja se bazirala na Volkswagen Golfu pete generacije, a konačno potvrdilo trećom, predstavljenom 2012. godine.

Našim kupcima najzanimljiviji rabljeni model svakako je Škoda Octavia 1.6 TDI. Još ako je u pitanju karavanska izvedba tim bolje, jer prtljažnik obujma 610 litara zadovoljava apsolutno sve vrste obiteljskih i poslovnih potreba. Dizelaš obujma 1598 ccm sa 105 KS i 250 Nm snagu otpušta ravnomjerno i iznenađujuće uvjerljivo pa do stotke stiže za 10,9 sekundi, a najveća brzina iznosi 191 km/h. Realno, malo je kome potrebno više.

Premda je ručni mjenjač 5-stupanjski, zahvaljujući dobro proračunatim omjerima i najvećem okretnom momentu od 250 Nm dostupnom u rasponu od 1500 do 2750/min Škoda Octavia 1.6 TDI rijetko kada ostaje bez dana. Teško je špekulirati koliko bi bila tiša na autocesti da ima i taj šesti stupanj, ali po pitanju potrošnje teško da bi moglo biti bolje. Naravno, tvornički podatak od prosječnih 3,8 litara u kombiniranom ciklusu treba odmah zaboraviti, ali lijepo i dinamično može ju se voziti s prosjekom manjim od šest litara. Tak s teškom nogom na gasu popit će sedam, ali više od toga u prosjeku je teško izvedivo.

Njemački čvrsta konstrukcija odaje dojam kvalitete prilikom svakog prelaska preko neravnine. Što je cesta lošija i grbavija to Octavia više naglašava solidnu, masivnu i kvalitetnu konstrukciju. Niti nakon šest godina korištena u unutrašnjosti ništa ne klepeće, a ovjes svaki zadatak obavlja suvereno. U slučaju konkretnog primjerka, koji smo imali na testu, a trenutačno se prodaje, u prilog dobrom dojmu ide činjenica o svega 97.000 prijeđenih kilometara.

No, bez obzira na izvrsno stanje testiranog primjerka, uopće ne treba sumnjati u kvalitetu. Uostalom brojne statistike pouzdanosti automobila bazirane na istraživanjima provedenim u Njemačkoj govore u prilog tezi da je Škoda Octavia pouzdanošću nadmašila i Golfa na kojem se temelji. Cjelokupna mehanika, platforma, komponente ovjesa, brojne elektroničke komponente i drugi dijelovi jednaki su kao na rođaku iz Wolfsburga, a to olakšava, pa donekle i pojeftinjuje, održavanje.

Škoda Octavia treće generacije bazira se na Golfu sedme generacije, a on je osvojio brojne svjetske titule. Uz umjeren, ali dobro odmjeren i razmjeno atraktivan dizajn, sviđa se brojnim kupcima pa ne čudi podatak da je najpopularniji rabljeni model u brojnim zemljama članicama EU. To se posebno odnosi na Škodu Octaviju 1.6 TDI u karavanskoj izvedbi, koja sa stajališta funkcionalnosti gotovo da i nema konkurenta.

Testirani primjerak opremljen je drugim po redu paketom opreme – Ambition. U unutrašnjosti nema daška premium izvedbe, ali sve je izvedeno i više nego korektno. Premda ne djeluje skupo, što se tiče izrade prvoklasan pristup vidljiv je u svakom detalju. To se posebno odnosi na zvučnu izolaciju, koja je za pohvalu. Ergonomija je korektna, vozačka pozicija pronalazi se brzo, a svi važni prekidači su nadohvat ruke i logično posloženi.

Obzirom na veliku ponudu na tržištu rabljenih cijenu nije teško odrediti. Prosjek za 2013. godište kreće se u rasponu od 9000 do 9500 eura. Testirani primjerak, obzirom na jako dobro stanje i svega 97.000 prijeđenih kilometara vrijedi okruglo 10.000 eura.



Source link

Related Posts