140 TCe CONQUEST Featured Izbor uredništva Megane Renault Renault Megane Conquest 140 TCe Test Vijesti Zanimljivosti

Test: Renault Megane Conquest 140 TCe – Početna stanica za sve one koji imaju namjeru jednom voziti “full struju”


Ova oznaka skriva mnogo manje zvučne tehnologije od potpunog plug in hibrida. Ipak, čak i ovaj model je hibridiziran. I sa sličnom nominalnom snagom kao i puni plug in hibrid. Više da bi zavarao poreznike i smanjio cijenu nego što što je ekološki efikasan. Isti je to 1,33 motor koji koristi i Mercedes!

Dva pogonska agregata – dvije filozofije, ali koje se dijelom poklapaju u shvaćanju koncepta hibridizacije. Puni hibrid je naravno zahtjevniji u smislu snage i napredniji. Kao i teži i skuplji. Ovaj pogon trenutno ulazi u svijet najmodernijeg Renaulta u ovom trenutku – poznatog 1,33-litrenog turbopunjača četverocilindraša, kojemu u određenim načinima vožnje pomaže remenski starter alternator, tako da je model potpuno isti, a konačni izgled ovisi, naravno, više o vašem novčaniku nego o bilo čemu drugom. A u ovom slučaju to je paket RS Line, koji Conquest čini malo dinamičnijim. Kao što je rečeno, osnovne dimenzije i izgled se ne mijenjaju, pa je i ovdje upečatljiv kupeovski izrezan krov i nagnuta linija prema stražnjem dijelu koja dobro skriva 4,57 metara duljine. A unutra skriva još pristojnije odmjerene centimetre – kako na prednjim tako i (još više) na stražnjim sjedalima.

Ima iznenađujuće dovoljno mjesta u unutrašnjosti. Viši od 180 centimetara, možda će biti prisiljeni lagano nagnuti glavu prilikom izlaska, jer je rub oko centimetar niži od linije krova (i podići nogu, jer je rub opet viši zbog čvrstine).

Prtljažnik?

Po klasi i ukupnoj dužini gotovo je svemirski luksuz, veličine 513 litara. Nije loše. Povrh svega, peta vrata to stvarno u potpunosti otkrivaju, tako da je utovar i istovar dovoljno lak zadatak.Pa malo kasnim s pogonom.

O 1,33-litrenom četverocilindrašu smo već pisali, no on se može naći u mnogim Renaultovim modelima (i naravno ponekom Mercedesu). Sa svojih 1336 kilograma (spreman za vožnju), Conquest nije najlakši u segmentu, ali nije ni najteži.

Baterije od 12 V

I naravno, svojim okretnim momentom pomaže četverocilindrašu posebno pri startanju i ubrzavanju pri niskim brzinama. Istodobno podiže sposobnost regeneracije kinetičke energije tijekom kočenja, napaja bateriju i time rasterećuje motor. Zvuči jednostavno i lako – i tako je; barem ako gledam sa stajališta usporedbe s punim hibridom.

Treba, međutim, reći da je teško osjetiti dodatni potisak u nižim okretajima. Možda tek pri paljenju, kada je elektronika motora postavljena tako da e-motor mora otpustiti sav svoj okretni moment, a četverocilindraš kao da zakasni trenutak i daje prednost manje rasipnom izvoru pogona. Međutim, u hladnim jutrima to (pretpostavljam zbog nedostatka energije) izgleda kao oklijevanje i kašnjenje.

Na sreću, mjenjač, četverocilindraš, spojke i e-motor dobro su usklađeni nakon samo nekoliko minuta vožnje.

Nije za očekivati iznimnu dinamiku vožnje, jer je riječ o ulaznom modelu (dolazi još snažniji motor sa 160 KS), ali kada su okretaji barem blizu magičnih 2000 o/min, odlučnost je zadovoljavajuća.

Ako brzina mijenjanja brzina igra ulogu u ovom slučaju… Mislim da je udobnost važnija i uz bilo kakvu ozbiljnu želju za “napadom” skretanja, bolje je prebaciti ručno. Jer sportski program također ne pruža puno, osim nepotrebnog urlanja motora u visine… Inače, u ovom slučaju i podvozje brzo protestira, što je stvarno vrlo mekano postavljeno. U umjerenoj vožnji nema ništa loše, no kod one nešto dinamičnije primjetno je naginjanje karoserije, a to sa sobom nosi i nedostatak prianjanja na unutarnjem kotaču pri ubrzanju iz zavoja.

Pa i zimski uvjeti, naravno, daju svoje, a Kumhove gume mi stvarno nisu ulijevale povjerenje.

Ukratko, ležerne putne brzine najbolje mu odgovaraju, a tu se motor i udobnost putovanja pokazuju u najboljem svjetlu. Normalna potrošnja je (zimski) prosjek od 7,2 litre, dok je gradska vožnja uzela dodatnih pola litre, a umjerena autocesta oko decilitra, dva manje. Umjereno, ali daleko od 6,1 litre, koliko je izmjereno u Renaultu. Pa, siguran sam da iskusan vozač ljeti lako može spustiti potrošnju ispod sedam litara. Ako je to previše, potpuni hibrid možda je bolje rješenje za one kojima je do ušteda i ekologije.

Fotografije: Uroš Modlic



Source link

Related Posts