Dva francuska V6 motora

Od sportskih automobila, Peugeot je poznat po više modela: npr. 309 GTi, 205 T16 iz reli Grupe B, ili 405 Turbo 16 kojim je Ari Vatanen 1988. postavio rekordno vrijeme na usponu na Pikes Peak, što je zabilježeno zanimljivim filmom Climb Dance. Ti su automobili koristili redne četverocilindarske motore, no brojni su francuski automobili koristili V6 motore u jačim modelima, i to dva dugo korištena V6 motora.


Prvi je Dourvin ili PRV (1974. – 1998.) s kutem među cilindrima od 90° (jer je nastao iz inicijalnog V8 dizajna, ali bi došao na tržište u vrijeme naftne krize), raznim kubikažama i u dvije temeljne varijante paljenja. Najjača turbo varijanta davala je 408 KS. Ugrađivao se u cestovne i trkaće modele Peugeota, Renaulta, Volva (zajedno su ga naručili i razvili pa se tako po inicijalima tvrtki i zove PRV), ali i u Alpine, Talbote, Lancie, De Lorean te u modele desetak drugih, manje poznatih ili uglaslih proizvođača.

Drugi je zajednički projekt PSA i Renaulta (prije Renaultove suradnje s Nissanom), poznat kao ES, odnosno L V6 (1997. – 2010.), kojeg je, kao i PRV motor, također proizvodila tvrtka Française de Mécanique (osnovana od strane Peugeota i Renaulta 1960-ih). Ovaj je aluminijski V6 pod 60°, a najjače verzije davale su 310 KS. Ugrađivao se u razne cestovne i trkaće modele Peugeota i Citroëna te drugih, manje poznatih (ali ne i nezanimljivih) proizvođača poput Venturija.

Dariov 406 coupe s 3.0 V6

Daro Šamec je vlasnik Peugeota 406 Coupéa koji koristi 3.0 ES V6 motor. Motor je trenutno serijski s 207 KS pri 6000 okretaja u minuti i 285 Nm. Auto koristi 305 mm diskove s četveroklipnim čeljustima i trkaćim pločicama, pletene lajtunge kočnica s Motul RBF uljem, STAC trkaći ovjes, 17” Peugeot Sport felge s Michelin slick gumama i Peugeot 406 ST spojler (kupljen u Istri nakon trogodišnje potrage).

Planovi za budućnost?

Osim povećanja snage motora (spreman turbo kit, predviđenih 310 KS na 0.6 bar), autu će se dodatno smanjiti težina (serijski 1450 kg), ugraditi kraći prijenos i šper diferencijal. Motor treba i remapirati uz novi usis i ispuh jer tvornički ima, naglašava Dario, 4 katalizatora. A do onda, testovi na Grobniku. Dario zahvaljuje prijateljima i sponzorima (prvenstveno Tokić i APIOS), a iduću utrku bi ovaj 406 trebao voziti na Sljemenu.

Ovaj je 406 poseban jer nikada nije bio homologiran za utrke u ovoj specifikaciji, već s 2.0 motorom za ST/BTCC utrke. Dario je V6 odabrao radi specifičnog zvuka (“za gušt!”) te nižih inicijalnih troškova, a namjerava ga zadržati dulje vrijeme.

(foto: Dario Šamec)




Source link