Goran Dijaković

 

Snimio: Nediljko Matejaš

 

Ove se nedjelje voze Grand prix de Monaco u F1 i Indianapolis 500 u Indycar seriji, dvije su od tri najveće utrke na svijetu (treća je 24 sata Le Mansa, 13.-14. lipnja).

Monaco je najveća utrka formule 1 (Monza je vrlo blizu) zbog povijesti i tradicije, glamura i milijuna koji je prate bez da imaju ikakvo znanje i afinitet prema auto sportu..Veseli da je zadnjih godina počelo i preticanje na ”nemogućoj’ stazi. Naime, DRS je vozačima pokazao da su preticanja moguća (pa pokušavaju i gdje ga nema) te se i ovaj vikend očekuju, do nedavno, nemoguća preticanja prema Mirabou, u Tabacu pa čak i u Loewsu, najsporijem zavoju u kalendaru F1.

Nico Rosberg je pobjedom u Barceloni vratio prvenstvo u život. Iako u pet utrka niti jednom nismo vidjeli da su on i Hamilton bili na ”collision courseu”, njihova bi borba za naslov mogla dati živosti i u ovoj sezoni kojom će najvjerojatnije dominirati Mercedes.

Nico je od prošlog Montea ostao dosta toga dužan. Prošle je godine jedan od glavnih događaja sezone bilo njegovo skretanje u pokrajnu ulicu u zadnjoj minuti kvalifikacija čime je Lewisa onemogućio da ga prestigne i tako sebi poklonio pole. I dalje sam uvjeren da to nije bio namjerno što su npotvrdili stariji vozači po mimici Nkinog tijela. No, Hamilton mi se opasno zamjerio rekavši ”da nije siguran” umjesto da je podržao kolegu u trenucima dok su ga neznalice napadale.

Tko bude prvi u kvalifikacijama, jako je blizu svečanoj večeri s Grimaldijima u nedjelju navečer, naravno, ako dobro starta. Tu onda preticanja neće biti.

Ferrari se približava i još uvijek se nadamo da će se boriti za naslov. Vettel je u Maranellu uzeo broj 1 a od Kimija se očekuje da pokaže da još nije za staro željezo. Pobjeda u Monte Carlu digla bi Italiju i navijače širom svijeta na noge.

monaco-grand-prix

Williams zasada čvrsto drži treće mjesto ali Lotus se opasno približava, Sauber je sve bolji a Red Bull nikako da se domogne dobre izvedbe svog Renaultovog motora. Valteri Bottas je budući svjetski prvak i sva je pažnja usredotočena na njega. Massa, nadajmo se, već pomalo planira penziju. I Romain Grosjean je, znamo, materijal za prvaka. Lotus je riješio financijske dubioze i sva je prilika da se upuste u borbu za stepenice na postolju. Švicarski Sauber ima dobru sezonu a njegov Ferrarijev motor radi jako dobro za mlade Ericsona i Nasra.

U toku su pregovori da se Torro Rosso proda Audiju za 300 milijuna eura.

McLaren Honda je šok godine. Iako je dugo pripreman ovaj projekt, iako su u kokpitu svjetski prvaci, nikako da se pomakne s mjesta (doslovno). Ipak, ova je kombinacija ipak prejaka da uskoro ne krene..

Motorsport će u nedjelju jedini od hrvatskih medija imati svog izvjestitelja u Monte Carlu a to je naš snimatelj Nediljko Matejaš.

Indy-500-20120527-0398

Dovoljno je reći da se ove nedjelje vozi 99. Indy. Fantastična tradicija najbrže utrke na svijetu (rekord kruga još uvijek drži Arie Luyendyk iz 1996. vozeći u PROSJEKU iznosi 382.182 km/h a taj je krug obišao za 37.895 sekunde u Reynard/Ford-Cosworthu XB). Utrku uživo gleda blizu 400 tisuća ljudi i u SAD je događaj ravan Super bowlu ili finalima NBA-a i NHL-a.

Indy serija nema velikih vozača. Amerikanci i gosti su puno slabiji od F1 kolega. Utrke su vrhunske na ovalima i klasičnim stazama. Rušenje rekorda morat će pričekati 100. izdanje za godinu dana, jer se na treninzima letjelo na sve strane pa su nabrzaka donijeta pravila da se smanje brzine i opasnosti. Glavni favoriti su domaći vozači Dixon, Power, Kanaan ili Marco Andretti, malo slave Francuskoj mogli bi donijeti Simon Pagenaud ili Sebastein Bourdais ali najveći kandidat je Brazilac Helio Castroneves koji je na ”brickyardu” pobijedio čak tri puta. U utrci će biti i dvije drugarice, Švicarka Simona de Silvestro (19 u Q) i Britanka Pippa Mann (28. od 33 vozača i vozačica).

Spmenuli smo tri najveće utrke na svijetu makar sam u zadnje vrijeme skloniji razmišljanju da je najveća utrka ipak dvotjedno motociklističko ludilo Isle of Man TT (od 3. svibnja ove godine). Naravno, o njemu nekom drugom prilikom.

0917e0133c00387a4eadd3e6564a5a3f