Featured Izbor uredništva Tehnika Vijesti zaglavljen mjenjač Zanimljivosti

Upomoć, zaglavio mi se mjenjač! Što da radim?



Sjeli ste u svoj automobil kao i svakoga jutra i krenuli na posao. Ali jao! Čim ste započeli vožnju shvatili ste da stvari nisu onakve kakve ste ostavili, odnosno mjenjač više ne prolazi lagano kao ‘kroz putar’ kada mijenjate brzine.

Eh, da, i ovo se ponekad dogodi. Što napraviti kada shvatimo da nam se mjenjač zaglavljuje i ne prebacuje brzine s onom lakoćom s kojom bi trebao?


Ako ste primijetili ovaj problem i odlučili ga ignorirati, to nije najbolja ideja. Naime, kod mnogih vozila do zaglavljenja mjenjača dolazi upravo iz razloga što ga vlasnici nisu pravovremeno servisirali. Obično je razlog nedostatak neke od tekućine u sustavu mijenjanja, a u prošlosti su se znale na tržištu pojaviti i čitave serije nekog vozila koje su sklone upravo ovom problemu.

U sustavu za mijenjanje brzina postoje tekućine i maziva koja se trebaju mijenjati i nadolijevati, a također postoje i oni za koje se pretpostavlja da će trajati koliko i vozilo, odnosno da ih nije potrebno nadosipavati kroz čitavo vrijeme korištenja automobila. Ipak, kod nekih vozila to ipak nije slučaj i tog maziva jednostavno nema dovoljno da bi izdržalo cijeli životni vijek jednog automobila, a ponekad se i više troši iz razloga što je sam automobil izložen ekstremnim načinima vožnje. Nadalje, u sustav za mijenjanje brzina može doprijeti i vlaga pa se zbog nje stvara korozija zbog koje u konačnici dolazi do otežanog mijenjanja brzina.

Koji god bio razlog zašto ‘šteka’ mijenjanje brzina na vašem vozilu, a kojeg će otkriti auto mehaničar, povoda za paniku nema. Naime, o kojem se god kvaru na mjenjaču radilo, dobar auto mehaničar brzo će ga otkriti, a osim malo novog maziva vjerojatno mu neće trebati ništa drugo. Nakon što napravi popravak, razloga za probleme s mjenjačem, barem kada se radi o zapinjanju, ne bi trebalo biti u sljedećih pet godina. Zapravo, svaki savjesni auto mehaničar provjerit će stanje sustava za mijenjanje brzina na svakom servisu automobila pa ako spadate u one sretnike koji nisu nikad imali ovakvih problema, djelomično za to možete zahvaliti i svom odgovornom majstoru.

Kod nekih modela vozila bez maziva ostanu sajle mjenjača pa se tada istroše. U tom slučaju trebat će ih zamijeniti. Neki modela vozila nemaju sajle u sustavu za mijenjanje brzina već poluge koje na sebi imaju plastične ležajeve. Ove se poluge ili ležajevi mogu istrošiti pa zbog toga dolazi do poteškoća s mijenjanjem brzina, ali i ovaj je problem lako rješiv zamjenom poluga ili ležajeva.

Kod ovog problema dakako postoje i skuplji kvarovi, primjerice kvarovi na zupčanicima i sinkronama. Do ovoga najčešće dolazi zbog netočnog mijenjanja brzina prilikom vožnje, a za to je kriv birač za brzine u mjenjaču koji nije dovoljno precizan. Također, problem može biti i u osovinama u vilicama sustava za mijenjanje, a tada je potrebno zamijeniti kućište, što je isto jedan od skupljih kvarova.

I za kraj, znajte da do problema s mijenjanjem brzina ne dolazi preko noći. Prvi znakovi mogu se javiti mnogo ranije nego ste ih vi odlučili zapaziti. Stoga i kod najmanjeg zapinjanja koje traje neko vrijeme treba potražiti pomoć auto mehaničara.

Izvor: Silux.hr




Source link

Related Posts