Fasciniraju činjenice i revnost naših prometnih „redara“ koji su se nakon niza pritužbi lokalnih stanara zagrebačkih Dugava zbog buke, uništene imovine, izrovane površine, razbacanog smeća… odlučili novčano kazniti te iz prometa isključiti čak 80 vozila te ih poslati na izvanredni tehnički pregled.

No… još više fascinira činjenica da ti isti stanari ne reagiraju na svakodnevne probleme svojeg grada i kvarta, možda je i vrijeme za pisanje gradonačelniku ne bi li se poboljšala kvaliteta života!?

Naime, ljudi često okreću glavu od svakodnevnih problema kojima su okruženi, pa onda umjesto da budu sretni što se nešto događa u gradu; mladi, ali i oni nešto stariji se druže i pričaju, a da se pri tome ne alkoholiziraju i tuku, već tu i tamo puste malo glazbe ili „turiraju“ na parkingu, razmjene iskustva i novosti iz svijeta automobila ili pak radova koje su vlastitim rukama i vlastitim sredstvima napravili na svojim automobilima i eto drame.

Uništena nedjeljna večer, izbijena hrpa novaca iz džepa mladih koji su ga na pošten način zaradili i ostvaren cilj – napunjen državni proračun! To je ukratko rezime siječanjske nedjelje, no, ako zagrebemo malo ispod te površine….

…dolazimo do izrazito loše informiranosti Policije ali i medija. Navode se „ilegalne utrke“ kojih i bez ovih sudionika ima na desetke, dok su posljednje spomenuti uredno parkirani u nizu na parkingu i druže se.. Nevjerojatno je, ali nisu uhvaćeni niti da su razbacivali smeće, niti da su rovali zelene površine (budimo realni njihova vozila na iste niti ne mogu), a još manje uništavali nečiju (gradsku) imovinu!


Tradicionalni meetovi kojih ima gotovo svaki vikend u svakom hrvatskom gradu gdje god ima i zaljubljenika u automobile.. mladi se okupe na nekom od parkinga i druže već poviše spomenutim slijedom, uz ponekog izuzetka koji nastoji biti „frajer“ pa možda pretjera paljenjem guma, nešto glasnijom muzikom ili neprestanim „turiranjem“… no isto tako takvi ubrzo budu i potjerani jer osim što nisu cool privlače neželjene komentare i pritužbe obližnjih stanara pa im nije čak ni za zamjeriti.

Velika većina mladih upravo na ovakvim okupljanima dolazi do doticaja sa stvarnim automobilskim svijetom, pojedinim preradama koje su do tad mogli samo čitati u nekim svjetskim automobilističkim medijima ili gledati na youtube-u, no očito je danas poželjnije za našu Policiju hodati uokolo sa pištoljem, voziti sa nekoliko promila u krvi ili par grama nečega u džepu od običnog parkiranja i druženja na javnoj površini, jer osim što su time povrijeđeni „osjećaji“ dragih sugrađana, tu je uništavanje uništene imovine.

Ima tu izuzetaka, ali gdje ih nema!?

Ovim putem svakako apeliramo na sigurnost u prometu, jer osim činjenice da je tuning automobila sveprisutan i relativno dostupan širim masama (u prilog ide i činjenica razbacivanja silnim konjskim snagama pojedinaca – gotovo svaki treći auto na ovoj sceni je prema navodima vlasnika istih sa 300+ KS, nevjerojatnim ostvarenim brzinama i ubrzanjima), no realnost je nešto drugo… Legalnih jurilica nije mnogo, a istima treba pažljivo i u kontroliranim uvjetima upravljati, a pri tome rizik svest na minimum.

Pored toga, mlade treba osvijestiti da nije niti cilj, a niti sigurno proizvoljno stavljati kojekakve aftermarket dijelove na automobile, prije svega zbog osobne sigurnosti, a zatim i ostalih sudionika u prometu. Npr. veće felge apsolutno ljepše izgledaju na automobilu, no iste treba postaviti na gume koje zadovoljavaju propise (što dubinom gazne površine, što godinom proizvodnje), kod modifikacija ispod poklopca motora potrebno je i ostale komponente automobila unaprijediti (ovjes i kočnice), a tu je i dozvoljena razina buke iz ispuha ili vozila koja je zakonom propisana… stoga još jednom apeliramo na poštivanje zakonom propisanih sigurnosnih aspekata.


Modifikacije je potrebno i atestirani u nadležnoj instituciji, no o tome u nekom drugom prilogu obzirom da prije svega država treba pojednostaviti proces istog, ali i educirati djelatnike koji se time bave.

Na kraju, pozivamo Policiju da se bave važnijim stvarima i zaista pobrinu za sigurnost i povjerenje građana bez ovakvih na oko apsurdnih prepada mladih. Iste je moguće svakodnevno kontrolirati i u prometu, gdje pored njih jos na desetke tisuća neispravnih automobila bude u pogonu čime se direktno ugrožava sigurnost svih sudionika, pa i ove spomenute mlađarije željne druženja.

A gdje su samo oni „spavači“ na autocestama koji ne znaju što je vozna, a što pretjecajna traka ili pak retrovizor…

Tekst: Zoran Zoki


Source link