Resto Cal stil se odnosi na stare (zrakom hlađene) Volkswagene inspirirane kalifornijskim stilom prerada iz 1960ih i 1970ih: spušteni ovjes, reference na američku pop kulturu, kromirani dodaci poput pakentregera i slično. Tomislav iz Zagreba predstavio nam je dva oldschool Volkswagena, a oba su posebna i kao modeli, i kao automobili s pričom.

Buba, ili VW Type 1, proizvodila se i prije Drugog svjetskog rata. Koncept jeftinog automobila aerodinamične karoserije i sa zračno hlađenim motorom (često bokserom smještenim ispred ili iza stražnje osovine) bio je popularan 1930ih godina, ali proslavio ga je upravo dr. Ferdinand Porsche s Bubom (makar su se vodile i sudske rasprave oko prava na patente). Ovdje predstavljena Buba je model iz 1964., što znači: stari tip felgi s pet vijaka, torzijska osovina za prednji ovjes (kingpin tip), zakrivljena prednja svjetla,


Wolfsburgov grb na volanu, leptir prozori itd. Zanimljiva je i povijest automobila, tj, kako ga je vlastnik, Tomislav, pronašao i kupio. Priča je filmska, klasični barn find – automobil je bio sparkiran u štaglju, oko Generalskog stola. Šarafcigerom je isproban lim na pragu – lim je zdravo odzvonio, Tomislav i ondašnji vlasnik su se rukovali uz dogovorenu cijenu, a automobil je u pretežito originalnom stanju s modifikacijama sukladnim periodu proizvodnje posebnost na cestama. Originalni ključ, auspuh kakav se ugrađivao i u Porsche 356, spušteni ovjes, konverzija na 12 V struju te patina na limu i laku zaokružuju priču ove Bube.

Drugi Tomislavov VW nosi isti sunny California duh, ali je restauriran na drugačiji način: dok Buba čuva izvornost u skladu s proteklim godinama i odvoženim kilometrima, Karmann Ghia svojevrsna je vremenska kapsula. Taj je automobil iz 1974. i zadržava stanje svoje ere – kupe iz 50ih u Resto Cal stilu, friško spušten, s 1.6 motorom s dvostrukim usisom, drugim felgama i novim (starim) lakom. Posebnost koja mu daje fluidne linije (i zahtjeva majstora limara u slučaju oštećenja) je karoserija napravljena iz jednog komada lima, nema posebnih panela (osim vratiju i poklopaca gepeka i motora).

U dugoj povijesti platforme, tj. recepta po kojem je rađena i Buba, nastale su amfibije, terenske varijante, kombiji itd., ali Karmann Ghia, pogotovo Typ 14 (1955. – 1974.), ističe se po zanimljivim linijama talijanskog dizajna (uz znatnu inspiraciju radom jednog Chryslerovog dizajnera) i formulom podvozja i mehanike koja je bila temelj i za Porsche 356. Oba se predstavljena automobila vrte na oko 4000-4500 okretaja u minuti, a Karmann Ghia ima i prednje disk kočnice. Lijepo potegne sa svojih oko 60 KS, no paše mu umjerenija vožnja.

Zapravo, to i je dodatna vrijednost ovakvih automobila, jer služe zajedničkim vožnjama: obitelj se “spakira” u auto, ima okvirni plan izleta i sunčani dan pred sobom. Tako nastaju i lijepe uspomene za foto album, a zanimljivo je vidjeti kako se na fotografijama nazire i posebni automobil.

Foto: Tomislav Keglević




Source link