Corsa Featured Opel Opel Corsa Povijest Vijesti Zanimljivosti

40 godina Opel Corse: priča o uspjehu u šest činova


Godina 2022. godišnjica je za Opel: kompanija izrađuje inovacije koje su pristupačne svima već 160 godina, a istovremeno i jedan od njegovih najvećih bestselera slavi svoj 40. rođendan. Opel Corsa iz temelja je promijenila klasu malih automobila kada se pojavila 1982. godine, a danas, u svojoj šestoj generaciji, traženija je nego ikad. Prošle godine trenutačna je Corsa bila najpopularniji mali automobil u Njemačkoj i najprodavaniji automobil u Ujedinjenom Kraljevstvu, kao i u Hrvatskoj. Baterijska električna Opel Corsa-e osvojila je nagradu „Zlatni volan 2020.”  i već sada čini oko jednu četvrtinu prodaje Corse.

Ali da bi se u potpunosti razumjela popularnost Corse od njezina predstavljanja 1982., najprije treba pogledati drugi uspješan model s amblemom Blitz – Opel Kadett. Mali automobil zamišljen i izrađen kako bi se mobilnost približila većem broju ljudi u vrijeme kada je vožnja automobila još uvijek bila luksuz. Zatim su kroz desetljeća kupci brzo postali pronicljiviji kako se njihovo blagostanje povećavalo. Mali Kadett postao je veći i snažniji u drugoj polovici 20. stoljeća, približavajući se kompaktnoj klasi svakom novom verzijom. Time je otvoren prostor za Rüsselsheimov klasični ulazni model.

Zato je bilo vrijeme za novi, zaista mali automobil – vrijeme za Corsu. Novi mali model prvi je put izišao s proizvodne trake u jesen 1982. u novoizgrađenoj tvornici automobila u Zaragozi i odmah je krenuo putem da postane bestseler za Opel. Do danas – 40 godina nakon predstavljanja – više od 14 milijuna primjeraka napustilo je tvornice, od kojih je većina proizvedena u Zaragozi i Eisenachu.

Taj je uspjeh postignut zahvaljujući brojnim vrhunskim tehnologijama koje su predstavljene u raznim generacijama Corse i koje su prije bile dostupne samo u višim klasama vozila. To uključuje sustave za sigurnost i pomoć vozaču poput sustava ABS i zračnih jastuka, kao i prednje kamere s pokazateljem udaljenosti, prepoznavanja prometnih znakova i pomoći za ostanak u voznoj traci te, odnedavno, prilagodljivih svjetala bez zasljepljivanja Intelli-Lux LED® Matrix. Sada u svojoj šestoj generaciji, najprodavaniji mali automobil pokazuje koliko je prikladan za budućnost. Od 2019. također je i prvi put bez emisija: kao baterijska električna Opel Corsa-e.

Opel Corsa – Priča o uspjehu u šest činova

Prvi čin: Opel Corsa A od 1982. do 1993.

Corsa A imala je male proporcije i duljinu od samo 3,62 metra. Imala je odvažne kotače poput automobila za reli i iznimno nizak koeficijent otpora od 0,36, što je vjerojatno bio rekord u toj klasi. Glavni dizajner Erhard Schnell stvorio je mali sportski automobil sa svježim, isklesanim linijama, prvenstveno namijenjen da privuče „glavu kuće”. Vrhunac je bila Corsa GSi od 100 KS, a predstavljen je i dizelski pogon. Linija modela s dvojim i četvorim vratima proširena je 1985. dodatkom popularnog modela s pet vrata. Corsa A postala je visoko cijenjeni bestseler s 3,1 milijun izrađenih primjeraka.

Drugi čin: Opel Corsa B od 1993. do 2000.

Usprkos uspjehu Corse broj 1, u Rüsselsheimu je odlučeno pozicionirati njezina nasljednika kao „omiljenog među ženama”. Legenda dizajna Opela Hideo Kodama bacio se na posao i stvorio mnogo zaobljeniju, mekšu Corsu, s privlačnim prednjim svjetlima u obliku tanjura, koja su savršeno pristajala uz sladak, dječji izgled. Corsa B bila je deset centimetara duža i s mnogo prostranijom unutrašnjosti od svog prethodnika. Također je predstavila više sigurnosne standarde u svom segmentu, uključujući ABS sustav kočenja, zaštitu od bočnog udara i prednje zračne jastuke. Za posebna tržišta, pored modela s 5 vrata, Opel je ponovno ponudio i varijante limuzine kao i karavana te kamioneta. Benzinski motori već su imali tehnologiju ubrizgavanja goriva i katalizatore, dok je GSi, koji je imao 16 ventila i dizelski pogon sada dobio turbopogon. Druga je Corsa bila uspješna diljem svijeta i prodaja je prešla granicu od četiri milijuna.

Treći čin: Opel Corsa C od 2000. do 2006.

Vodeći se time da nikad ne treba mijenjati dobitni tim, Hideo Kodama opet je angažiran da dizajnira oblik Corse C. Stil je svjesno bio usmjeren prema uspješnom prethodniku. Corsa je ponovno narasla za deset centimetara u dužinu i dobila širi stav s dužim međuosovinskim razmakom, što je značajno povećalo unutrašnji prostor. Po prvi je put karoserija bila potpuno galvanizirana. Sofisticirani ECOTEC benzinski motor s četiri ventila i novi turbo dizelski motor s izravnim ubrizgavanjem osigurali su veću snagu, manju potrošnju goriva i najmanje vrijednosti emisija – sve varijante već su sukladne sa standardima emisija Euro 4. Corsa C također je postala zvijezda i prodana je u 2,5 milijuna primjeraka.

Četvrti čin: Opel Corsa D od 2006. do 2014.

Odsad se verzije s trima i pet vrata razdvajaju: Corsa s trima vratima ima jedinstveni stil coupéa namijenjen sportskim kupcima, poput originalne Corse A. Varijanta s pet vrata postaje prostran, pravi obiteljski automobil. Dužina Corse D još je uvijek manja od četiri metra, odnosno iznosi točno 3,999 metara. Uz Opelovu tehnologiju ecoFLEX, Corsa je imala sustave Start/Stop za uštedu goriva i visokoučinkovite motore. Verzija 1.3 CDTI ecoFLEX trošila je samo 3,3 l/100 km tijekom kombiniranog ciklusa i ispuštala je samo 88 g/km CO2 (prema NEDC-u). Četvrta generacija Corse prodana je u više od 2,9 milijuna primjeraka.

Peti čin: Opel Corsa E od 2014. do 2019.

Dinamična, praktična i moderna, Corsa E također je bestseler s oko 1,3 milijuna prodanih primjeraka. Peta je generacija također izrađena u Opelovim tvornicama u Zaragozi i Eisenachu. Po prvi je put mala zvijezda premašila granicu od četiri metra, pružajući visoku udobnost i vrhunske tehnologije na dužini od 4,02 metra. U ponudi su volan koji se može grijati, grijanje sjedala i automatska kontrola klime, kao i prednja kamera s pokazateljem udaljenosti, prepoznavanje prometnih znakova i pomoć za ostanak u voznoj traci. Vozači Corse optimalno su povezani sa sustavima za informiranje i zabavu IntelliLink, uključujući dodirni zaslon u boji od sedam inča, koji su kompatibilni s aplikacijama Apple CarPlay i Android Auto. Vrhunski sportski model malog automobila u početku je Corsa OPC od 152 kW (207 KS), a poslije Corsa GSi od 110 kW (150 KS).

Šesti čin: Električna verzija Opel Corse F predstavljena 2019.

Opel je optimalno opremljen za buduće izazove uz Corsu broj 6. Najnovija generacija malog automobila, koja je svoju premijeru imala na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu 2019., prvi je put za sve dostupna i u čistoj baterijsko električnoj verziji bez emisija. Vrhunac predstavljaju prilagodljiva svjetla bez zasljepljivanja Intelli-Lux LED® Matrix, koja Opel prvi put nudi u segmentu malih automobila s trenutačnom Corsom. Osim toga, postoje i brojni vrhunski sustavu za pomoć vozaču poput upozorenja na sudar prednjim krajem automatskim kočenjem u slučaju opasnosti i detekcijom pješaka, kao i prilagodljiva kontrola brzine na temelju radara, što vožnju čini još sigurnijom i opuštenijom. Uz dužinu od 4,06 metara, upravljanje Corsom s pet sjedala, njezin jasan raspored i praktičnost ostaju primjerni. Linija krova poput coupéa za 48 milimetara je niža od one prethodnika – bez utjecaja na prostor po visini. Vozač sjedi 28 milimetara niže. Nizak centar gravitacije pogoduje učinkovitosti vožnje i upravljanja. Najnovija je Corsa izravnija i dinamičnija – za više zabave iza volana. S ovim receptom za uspjeh, mali automobil s amblemom Blitz još je jednom postao najpopularniji mali automobil i najprodavaniji automobil u Hrvatskoj, ali i zemljama poput Njemačke i Velike Britanije.

Baterijski električni bestseler dokazuje svoj elektrificirajući učinak na javnost na razne načine: u Njemačkoj, serijski proizvedena Corsa-e osvojila je „Zlatni volan 2020.”1 – a kao modificirana Corsa-e Rally u automobilizmu pokazuje kako se mogu kombinirati vrhunska učinkovitost i usklađenost s okolišem. Uz mali automobil bez emisija, Opel je prvi proizvođač koji je razvio baterijsko električno vozilo za reli koje se natjecalo na prvenstvu ADAC Opel e-Rally Cup, prvom svjetskom električnom reli prvenstvu jedne marke od 2021., pokazujući budućnost relija.



Source link

Related Posts