Jedan od prvih, a vjerojatno i prvi prijelaz Alpi automobilom odvio se 1895. preko švicarskog St. Gottharda. No, istočnije, u Austriji, izgrađena je panoramska cesta koja povezuje Bruck i Heiligenblut, u prekrasnim visinama najvišlje austrijske planine, Grossglockner (3798 m iznad Jadranskog mora).

Grossglockner je dio Hohe Tauern lanca, a najviša točka Hochalpenstraße nalazi se na 2.504 m. Izgradnja je započela 1930., za promet je otvorena 1935. (i to automobilističkom i motociklističkom utrkom), no prvi prijelaz automobilom obavili su 1934. predsjednik savezne države Salzburg (Landeshauptmann) Franz Rehrl i inženjer Franz Wallack, koji je razvio i posebne rotacijske ralice za održavanje ove ceste, gusjeničare koji su na prednjem dijelu koristili poprečnu spiralu/vijak za čišćenje snijega umjesto pluga.

Automobil kojim su izvršili taj prijelaz bio Steyr 100, model koji je Steyr-Daimler-Puch proizvodio pod imenima 100 i 200 (uz kamionet 110) od 1934. do 1940. Relativno slabi redni četverocilindarski benzinski motor bio je dovoljan za maestralni put, a taj je model odlikovala i aerodinamična karoserija inženjera Karla Jenschkea, neovisni prednji ovjes te anlaser (elektropokretač) koji je služio i kao alternator.

Grossglockner Hochalpenstrasse otvorena je preko dana u ljetnom dijelu godine, a cestarina trenutno iznosi 38 eura za automobile i 28 eura za motocikle. Vožnja vrijedi svakog centa, a pogledi, zrak i prilike za šetnje u planinskom, glečerskom ambijentu su neprocjenjive.

 


Source link