Citroën i Pathé, Trésor Films i Editions Albert René započinju suradnju na nadolazećem filmu Asterix i Obelix: Srednje kraljevstvo. Film je nastao u koprodukciji producentskih kuća Pathé, Trésor Films i les Enfants Terribles, režirao ga je Guillaume Canet, a u francuska kina stiže 1. veljače 2023. Nedugo nakon toga kreće i prikazivanje u međunarodnim kinima.

Ova suradnja ne može se usporediti ni s jednom drugom koju je Citroën dosad sklopio, budući da je za potrebe filma Marka trebala dizajnirati i proizvesti konceptnu kočiju. Dizajnerski timovi marke Citroën, uključeni u ovaj projekt od samog početka, izveli su nešto nevjerojatno: iako izrada nacrta i proizvodnja koncepta obično traje godinu dana, dizajnerima marke Citroën za to su trebala samo tri mjeseca.

„Susret ovih dviju legendi francuske kulture mogao bi djelovati nesvakidašnje, budući da između timova marke Citroën i filma Asterix od samog početka postoji bliskost, iskrenost i uzajamno poštovanje. Pružila nam se nevjerojatna prilika da ni iz čega stvorimo i izgradimo konceptnu kočiju i sjajno smo se zabavili radeći na ovom projektu! Rezultat odaje počast legendarnom automobilu 2CV koji predstavlja marku Citroën u svom njezinom sjaju”, kaže Pierre Leclercq, voditelj odjela za globalni dizajn, Citroën.

Dakako, 2CV je dio francuske kulturne baštine. Njegova silueta prepoznatljiva je svugdje u svijetu. 2CV za mnoge predstavlja francuski način života. U filmu Asterix i Obelix: Srednje kraljevstvo,, konceptna kočija predstavlja interpretaciju modela 2CV i galskog načina života. Dizajnerski su timovi reinterpretirali temeljne vrijednosti marke Citroën u pogledu udobnosti, tehnologije i odvažnog dizajna i sve to posebno začinili za film Asterix. Rezultat je konceptna kočija s ovjesima od veprova želuca, panoramskim krovom, prednjim svjetlima izrađenima od galskih kaciga koja, pod utjecajem čarobnog napitka, osvjetljavaju krijesnice te kotačima od recikliranih štitova s prepoznatljivim ševronima marke Citroën.

Silan trud koji je uložen u osmišljavanje konceptne kočije zabilježen je u nekoliko sekvenci u filmu: trenutak u kojem heroji napuštaju selo i odlaze u Kinu ukazuje na složan timski duh i spremnost na velike pustolovine. Prije nego što krenu na put, Cétautomatix pokazuje kočiju Obelixu i predstavlja mu najnovije inovacije koje bi njihovo putovanje trebalo učiniti što bezbolnijim. Kada Cezarova vojska stigne do Kine, na ulazu u zemlju zatječu prvi reklamni plakat koji promovira najbolji automobil tog vremena: 2CV, nevjerojatnu galsku kočiju koju vuku dva konja. Suptilna je to aluzija na poznatu reklamu marke Citroën snimljenu na Kineskom zidu.

Za kraj, kako bi se istaknula snaga ove suradnje, novi je logotip marke Citroën „oživio” i dobio krila s Asterixove kacige.

Zbivanja iza kulisa imaju veliku važnost u ovoj suradnji. Citroën je za ekipu filma Asterix osigurao električnu flotu od 10 vozila. Flotu je činilo 10 vozila: 3 primjerka ë-C4, 3 primjerka C5 Aircross PHEV, 2 primjerka modela ë-Spacetourer, 1 Ami i 1 ë-Jumpy. Citroën je također osigurao punionice za vozila na filmskim lokacijama u Bry-sur-Marneu i Bretigny-sur-Orgeu.

Održivost je bila ključan aspekt za vrijeme snimanja ovog filma. Kroz električnu flotu koju je osigurao Citroën, ekipa filma Asterix pokušala je pridonijeti dekarbonizaciji. Ekipa je surađivala s agencijom koja je pomogla da se u što većoj mjeri smanji stvaranja otpada. Na primjer, kostimi su reciklirani i ponovno upotrijebljeni u druge svrhe, a kartonska je ambalaža reciklirana kako bi se uštedjele dvije tone drva. Također, drveni su sanduci podijeljeni dvama urbanim poljoprivrednim gospodarstvima u regiji Ile-de-France.

„Bio je to prvi put da smo u Pathéu snimali film uz pomoć tako važne električne flote. Citroën nam je pomogao da ugradimo punionice TOUTELECTRIX u bojama filma Asterix. Električna mobilnost bila je nešto na što smo se svi morali naviknuti, no naša je ekipa sjajno odgovorila na taj izazov. Potaknuti uspješnošću ovog projekta, uvjereni smo da ćemo čitavo iskustvo ponoviti i u budućim produkcijama”, dodaje Yohann Stoll, voditelj Odjela za partnerstva marke i pokroviteljstvo, Pathé Films.

Citroën i Asterix prepoznatljiva su imena duboko usađena u francusku kulturu: Citroën je automobilska marka koju je 1919. osnovao André Citroën i koja još od modela Traction, 2CV i CX ispisuje automobilsku povijest. Danas Citroën utire put mobilnosti sutrašnjice s nekonvencionalnim vozilom Ami i najnovijim konceptom oli. Asterix je francuski strip iz 1959. objavljivan u časopisu Pilote, a potpisuju ga francuski scenarist René Goscinny i francuski karikaturist Albert Uderzo. Izdavačka kuća Albert René Editions nositelj je prava na Asterixove pustolovine, kojima i upravlja. Objavljuje stripove i otkriva nove projekte o Asterixu, konkretno igrane i crtane filmove. Do danas je u svijetu prodano 385 milijuna primjeraka stripa na 111 jezika i dijalekata.

Prva adaptacija Asterixa za kina bio je film Asterix Gal iz 1967. koji je režirao Ray Goossens. Sagu o Asterixu čini 15 igranih i crtanih filmova, koje je pogledalo više od 25 milijuna gledatelja u Francuskoj i više od 70 milijuna gledatelja diljem svijeta. S markom Citroën dijeli nevjerojatnu sposobnost da ujedini publiku svojim nesputanim smislom za humor, budući da je Citroën jedan od rijetkih proizvođača automobila koji svoje poruke prenosi na humorističan način.

Na kraju, dugo putovanje Asterixa i Obelixa u Kini podsjeća na misiju marke Citroën u središnjoj Aziji nazvanu Yellow Cruise, kada je od 4. travnja 1931. do 12. veljače 1932. uspjela prijeći put od Beiruta do Pekinga. Bila je to treća automobilska ekspedicija takve vrste na koju se odlučio Citroën, nakon što je u okviru ekspedicije Black prešao Saharu.

Prikazivanje filma kreće 1. veljače 2023. u francuskim kinima, a nedugo nakon toga kreće prikazivanje u kinima diljem svijeta.


Source link