Kad nam je na sedmodnevni test stigao novi Peugeot 308 u najsnažnijoj i najopremljenijoj izvedbi uzbuđenja u redakciji nije nedostajalo.

S bogatim GT paketom opreme nakrcan je svime što si možete zamisliti, a testni primjerak ima i vrlo primamljive dodatke u obliku spektakularne metalik plave boje Avatar. Unutrašnjost je izvedena u plavoj Naboo koži s plavim prošivom, Hi-Fi audio sustav sa 10 zvučnika ukupne snage 690W isporučio je Focal, a šlag na vrhu torte su fenomenalna ergonomski podesiva sjedala AGR.

Već je na prvi pogled jasno kako se radi o uvjerljivo najatraktivnijem karavanu na tržištu. Užitak mu se približiti, užitak je sjesti u njega, užitak ga je voziti, ali definitivno nije dobar izbor za samozatajne osobe, jer na svakom uglu privlači veliku pažnju. Premda je u prodaju stigao početkom ljeta, Peugeot 308 SW još uvijek nije čest na našim ulicama pa izaziva veliku pažnju prolaznika. Mnogi naši sugrađani su nam pristupili pokušavajući saznati informaciju više ili bi jednostavno uputili molbu da malo detaljnije razgledaju automobil te nakratko sjednu u njega. I doslovni svi su bili oduševljeni!


Nije nikakvo čudo da je tome tako. Francuski dizajneri iz generacije u generaciju svojih modela dokazuju kako su trenutačno tržišni lider po pitanju kreacije atraktivnih automobila. Trenutačno niti jedan proizvođač automobila ne uspijeva raditi takve iskorake kao Peugeot. Isto se odnosi i na opći dojam kvalitete izvedbe, razine opremljenosti i inženjerskih rješenja općenito. I dok se za prethodnike moglo konstatirati da su stigli na korak do onog što se naziva premiumom, aktualno model probio je i tu posljednju barijeru. Radi se o modelu koji će izazvati WOW efekt i kod vlasnika Audija, BMW-a, Mercedes-Benza…

Najsnažnija 308-ica krije se iza oznake Peugeot 308 SW HYBRID 225 e-EAT8 GT u sklopu koje je sve rečeno. Radi se o modelu 308 u karavanskog izvedbi, s hibridnim pogonskim sklopom koji razvija 225 konjskih snaga, uparen je s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem, a paket opreme je GT. Turbobenzinac obujma 1,6 litara samostalno razvija 180 KS pri 6000/min i 250 Nm pri 1750/min, dok elektromotor, koji je integriran s mjenjačkom kutijom, razvija dodatnih 110 KS i 320 Nm. Ukupna snaga kombiniranog sustava tako iznosi 225 KS, a najveći okretni moment 360 Nm. Premda brojke u brošuri obećavaju puno (7,6 s do 100 km/h i najveći brzinu od 235 km/h), dojam u vožnji je još uvjerljiviji. U svakom trenutku ima dovoljno okretnog momenta da vas snažno zalijepi u sjedalo pa su ubrzanja u svim režimima naglašeno sportska. Odličan dojam upotpunjuje izvrstan 8-stupanjski automatski mjenjač. Vrlo je intuitivan pa se gotovo nikad ne dogodi da se nađete u pogrešnom stupnju prijenosa. Šalta odlučno, ali glatko, pa je hibridni 308, bez obzira na sportski potencijal, moguće voziti vrlo uglađeno.

Vozačka pozicija se, zahvaljujući AGR sjedalima podesivim 10 smjerova, pronalazi vrlo lako. Volan malenog obruča već je toliko godina standardan u modelima Peugeota da više ne traži nikakav period navikavanja. Najveće iznenađenje nudi stražnja klupa, jer je međuosovinski razmak u odnosu na hatchback izvedbu produljen za 55 milimetara pa putnici straga imaju čak 129 mm dodatnog prostora za noge. Pohvale zaslužuje i prtljažnik. Prema je djelomično žrtvovan zbog baterije, još uvijek nudi uzornih 548 litara obujma. Škoda Octavia karavan kojoj je jedan od najvećih aduta prostranost nudi 490 litara prtljažnika.

Peugeot i-Cockpit već je odavno sastavni dio identiteta francuske marke, a u svojoj posljednjoj iteraciji dodatno je napredovao po pitanju ergonomije, kvalitete i dizajna. Digitalna ploča s instrumentima je dijagonale 10 inča, a iste veličine je i središnji dodirni zaslon. Mogućnosti personalizacije kroz izbor različitih prikaza su uistinu velike, a pažnju privlači odlična izvedba i-prekidača, koji su u potpunosti zamijenili fizičke, te nude prečace u najbitnije postavke poput klima uređaja, radio stanica, imenika u telefonu… Velike pohvale moramo uputiti i na račun audio sustava Focal sa 10 zvučnika i 12-kanalnim pojačalom snage 690 W. Zvuk je snažan i precizan, a bas prilično dubok.

Premda je pozamašnih dimenzija i naglašeno sportski nastrojen Peugeot 308 SW HYBRID 225 e-EAT8 GT nije nepraktičan u gradskim uvjetima vožnje. Na 18-colnim naplacima nalaze se gume 225/40, ali unatoč tome sve neravnine upija suvereno i udobniji je od očekivanja. Kamera za vožnju u rikverc visoke rezolucije i pogled od 360 stupnjeva jamstvo su dobre preglednosti prilikom parkiranja.

Peugeot 308 SW HYBRID 225 e-EAT8 GT bez dodatne opreme košta 352.100 kn, dok kožna unutrašnjost, audio sustav Focal i sjedala AGR cijenu povećavaju na 392.712 kn. Da je puno je, ali u odnosu na sve što nudi cifra se čini prihvatljivom. Za taj novac niti jedan konkurent ne nudi ni upola takav stil.

TEHNIČKI PODACI – Peugeot 308 SW HYBRID 225 e-EAT8 GT

Motor: 1.6-litre 4 cilindra, benzin / PHEV

Snaga / Moment: 225 KS/360 Nm

Mjenjač: 8-brzinska automatika, prednji pogon

0-100 km/h: 7.6 s

Baterija: Lithium – Ion / 12.4

Max. brzina: 230 km/h

Ekonomija/CO2: 240mpg / 27g/km

Električna autonomija: 59 km

Dimenzije: 4636 x 1442 x 2732 mm

Međuosovinski razmak: 2732 mm

Kotači/gume: 225/40 R18


Source link